ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Thierry schreef:Is dat niet de cilinderkop ofzo?
Ja :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

paar vraagjes, ben op zoek naar bestelnummers van:

- tapeinden om het in- en uitlaatspruitstuk aan het blok te schroeven.
- rubber ring ter afdichting van de oliethermostaat tegen t blok.
- tapeinden die aan de uitlaatkant van de turbo zitten. Deze zijde kun je zeg maar in twee helften uit elkaar draaien, zitten aan mekaar vast met vier tapeinden. Hier zit ook de steunplaat voor de turbo aan vast die steunt aan de bouten waar de startmotor ook mee vastzit. (duidelijke omschrijving he ;) )

Wie kan me hier aan helpen? :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De ijzerwinkel :D
Of een revisiebedrijf :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

~Haas~ schreef:paar vraagjes, ben op zoek naar bestelnummers van:

- tapeinden om het in- en uitlaatspruitstuk aan het blok te schroeven.
- rubber ring ter afdichting van de oliethermostaat tegen t blok.
- tapeinden die aan de uitlaatkant van de turbo zitten. Deze zijde kun je zeg maar in twee helften uit elkaar draaien, zitten aan mekaar vast met vier tapeinden. Hier zit ook de steunplaat voor de turbo aan vast die steunt aan de bouten waar de startmotor ook mee vastzit. (duidelijke omschrijving he ;) )

Wie kan me hier aan helpen? :D
- Er zijn 2 lengtes. 77 03 027 082 TAPEIND 8 X 37 MM
77 03 027 007 TAPEIND 8 X 47 MM
- Een losse ring is volgens mij niet leverbaar omdat deze normaal aan je
oliefilter vastzit.
- Bedoel je de tapeinden van het spruitstuk naar de turbo of die van de
turbo naar de elbow?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

- (Y)
- nee, niet aan je oliefilter, de andere kant, dus tussen thermostaat en blok
- turbo naar elbow :)

@riel, al geprobeerd..nergens.. :( of ze zijn gewoon te lui!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

~Haas~ schreef:- (Y)
- nee, niet aan je oliefilter, de andere kant, dus tussen thermostaat en blok
- turbo naar elbow :)

@riel, al geprobeerd..nergens.. :( of ze zijn gewoon te lui!
-77 03 061 090 PAKKING OLIEFILT
-77 03 027 293 TAPEIND 8X125-L30
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Weet er iemand hoe de handremkabels van een gtt lopen? Ik dacht dat deze "door" de achter ophanging en dan onder de tank naar de handrem gaan? Klopt dit? Heb bij de 2 handremkabels ook 2 beugels gekregen maar kan die nergens kwijt
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ze gaan idd door de ophanging heen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Pfff, toch nog iets goeds gedaan vandaag :beer:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

denk dat je met die beugels bedoelt dat je ze aan de voorste trorsiestangen kunt bevestigen. Vanuit daar lopen ze naar de voorkant van je auto, anders wordt de bocht zo groot .
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

Kan me benzinefilter niet vinden moeten 2 cill zitten achter mijn benzinetank en dat klopt (lijkt mij meer op voor de tank want die zitten aan de bijrijderskant voor de tank).
Ik zoek een doorzichtig cillindertje met een filter maar die zie ik niet of moet ik een ander onderdeel zoeken waar die dan weer in zit?
turbo powerrrrrrrr
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Owow denk je dat die dingen altijd doorzichtig zijn?
Bij de GT is het een grote aluminium pot ter grootte van een blikje.
En hij is groter dan je benzinepomp. Beetje logisch nadenken mag ook :p
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

nee, bij een 5 gtt is het een grooter aluminium filter. Dan dat benziene filter dat jij nu bedoeld van een ongeblazen 5.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

gtt heeft toch alleen een metalen filter ter grote van een blikje frisdrank. en dat zit in de buurt van de achter-as d8 ik. bij mijn gtt zit er in elk geval geen doorzichtig filter in de brandstof leiding
R5GTT. Drive it like you stole it
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

geloof dat het nu wel duidelijk is :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Paz is altijd te laat, nananananaa :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Paz is altijd te laat, nananananaa :D

:gun: steven.

vanmiddag al flink an de :beer: :beer: gezeten, typen gaat niet meer zo snel :p :smoke:
R5GTT. Drive it like you stole it
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

Kijk dat moest ik ff weten tis al klaar bedankt
turbo powerrrrrrrr
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Aloha,

Wat denken jullie over het originele uitlaat spruitstuk en ééntje van K-tec?
Nu ik heb die laatste zitten al ongeveer een jaartje en zonder problemen.
Behalve dat het hitteschild niet meer paste.
Nu ja nooit problemen, behalve dat onder de kap wel een aardige temperatuur tevoorschijn kwam.
Laatst was de motor eruit en had ik een rol isolatieband besteld bij Biesheuvel om m'n spruitstuk in te tapen.
Nu hier komt de vraag, is dit beter zo?
Want velen vertellen me dat de spruitstukken van GTT's scheuren als ze ingetaped worden :s
Misschien dat de origine gaan scheuren maar die zijn dan ook maar uit gietijzer gemaakt...

Tja iemand met de oplossing? :worship:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Daar zijn de meningen over verdeeld. Je moet in ieder geval zorgen dat je alle steunen van turbo en downpipe erop hebt zitten. Ik ga een stuk uit het hitteschild halen zodat ie wel past en pak het uitlaat spruitstuk niet in. Jeroen(Boneless) heeft mijn spruitstuk roodgloeiend gestookt om te kijken of alle lasnaden goed waren. Bleek er toch een gat te zijn ontstaan waar de 4 pijpen samenkomen
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik ben alle pakkingen en keerringen van mn blok aan het vervangen.

Maar nu heb ik net de oude keering van de krukas (vliegwielzijde) eruit gehaald en die is dikker als de nieuwe. De maat van de oude is 80x100x13 en van de nieuwe 80x100x8. Ik heb ff in de dialogys gekeken en die geeft ook 80x100x8 op als maat.

Kan ik die dunnere gewoon monteren?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jep kan gewoon, het dichtingsvlak van een keerring is altijd maar een paar millimeter. Dus de dikte van de versterkingsring(buitenkant) maakt voor de afdichtwerking geen reet uit.

Als je maar wel goed ontvet aan de blokkant :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Aha, maar als je het rubber helemaal naar achteren duwt dicht hij volgens mij niet meer helemaal af. Want dat opstaande kantje zit bijna met de voorkant gelijk.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Keerringen moet je nooit te ver duwen, kan me nog es een scooter herinneren die de spoelpoorten van de lagers afdichtte, die draaide niet lang :~

Maargoed wat bedoel je precies? Maak eens een pic :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als ik de oude keering erin doe kan ik hem helemaal tegen de achteraknt aanduwen totdat hij niet meer verder gaat. Omdat die nieuwe 5 mm dunner is zou hij dus erin vallen. En volgens mij dicht hij dan niet zo goed meer af.
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Hallo mensen ik heb een probleem met mijn radiateur ventilator die het niet meer doet athans 9van de 10x niet, tempratuur loopt op tot het 3de streepje en verder.......

Normaal moet de ventilator dan allang aanstaan maar hij doet gewoon nix, en als je hem dan uitzet en je zet hem weer op contact gaaat de ventilator vrolijk draaien???
Start je de wagen weer dan gaat ie weer uit?(en een enkele keer aan?)

Wat the f*uck is er met die ventialator aan de hand??

(ojaa heb net al evve contactjes van het thermocontact opgeschuurd maar dat hielp geen ene moer???)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lucht in het systeem. Goed ontlcuhten!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Riël schreef:Lucht in het systeem. Goed ontlcuhten!
Er is geen probleem met tempratuur ofzo hoor, maar met die ventilator.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

volgens mij is er niks aan de hand, want die ventilator kan onafhankelijk van contact aan of uit, of motor aan of uit gewoon aanslaan of uitgaan.

het ding heeft dus een eigen leven afhankelijk van de watertemperatuur, start je de motor dan zakt de watertemperatuur omdat de waterpomp gaat draaien en slaat de koelvin af.
stop je de motor kan het ding aanslaan en 5 minuten draaien.

als deze maar niet de hele nacht doordraait, dan is je accu leeg.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tim schreef: Er is geen probleem met tempratuur ofzo hoor, .
Tim, even geleden schreef: tempratuur loopt op tot het 3de streepje en verder.......
Als jij dat geen probleem vind.

Ik weet voor 90% zeker dat er lucht in zit. Als ie koud is, blaas eens op het expansievat en draai je de nippel van de dikke koelslang open.

Heb je trouwens een ph1 of ph2?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Riël schreef:
Tim schreef: Er is geen probleem met tempratuur ofzo hoor, .
Tim, even geleden schreef: tempratuur loopt op tot het 3de streepje en verder.......
Als jij dat geen probleem vind.

Ik weet voor 90% zeker dat er lucht in zit. Als ie koud is, blaas eens op het expansievat en draai je de nippel van de dikke koelslang open.

Heb je trouwens een ph1 of ph2?
Ja dat de tempratuur oploopt is een probleem ja, maar omdat normaal de fan altijd aanslaat loopt de tempratuur natuurlijk niet op.
Maar nu slaat de fan dus niet aan.


(ph1 maar volgens mij ph2 motor)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

de fan reageert op de thermoswitch

en als er lucht in het systeem zit, werkt die thermoswitch gewoon niet goed, waardoor de fan niet aanslaat
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Erik Olijnsma schreef:de fan reageert op de thermoswitch

en als er lucht in het systeem zit, werkt die thermoswitch gewoon niet goed, waardoor de fan niet aanslaat
Ok, maare hoe zou er dan lucht in me koelsysteem kunne zitten als ik daar niet aan gezeten hebt.(gesleuteld,losgehaald etc.)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Koelsysteem is fase1

Verder doet bij lucht in je systeem altijd je temperatuurmeter raar, dus ik denk eerder dat het gewoon aan de bedrading ligt of misschien de fan zelf.

Gewoon ff de draden volgen en nalopen, dat fan systeem zit simpeler dan simpel in elkaar.
Gesloten