lassen aan de auto
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
computer en de accu altijd loskoppelen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
en anders een elektronicabeveilger ertussen zetten, die pakt de piekspanning weg
Bij de nieuwere auto's mag niet eens zomaar de accu los gekoppeld worden. Een ander voorbeeld hiervan zijn de inverter acculaders en starters die wel met aangekoppelde accu gebruikt mogen worden
Deze verkopen wij tegenwoordig zeer veel, dus bij interesse in iets even PMen voor een leuk prijsje 


Mrtn = Maarten
Sommige zweren bij elektrodelassen, moet je 1 of 1,5 mm pakken, kom je niet hoger dan 35/40A max! Een beetje MIGapparaat levert minstens min. 40A, dus met de warmte-inbrenging zit het wel goed, enkel de vaardigheden nog om met dunne elektrodes goed uit de voeten te kunnen 

Mrtn = Maarten
Wat is er mis met MIG lassen?
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Kijk tuurlijk is het makkerlijker om TIG te lassen maar als je echt sterkte wil blijven de elektrodes het tog echt winnen...
en TIG is niet echt te doen in je auto vooral met wat dikkere verbindingen..
maar tis idd errug mooi!
en TIG is niet echt te doen in je auto vooral met wat dikkere verbindingen..
maar tis idd errug mooi!
Met elektrodes mag je staalsoort 3 en meer lassen, met MIG niet!
Zijn er mensen die wellicht interesse hebben in lasapparatuur?? Ik kan ze via het werk leveren met een leuke clubkorting, zowel Electrode, als MIG, en TIG!
Zijn er mensen die wellicht interesse hebben in lasapparatuur?? Ik kan ze via het werk leveren met een leuke clubkorting, zowel Electrode, als MIG, en TIG!
Mrtn = Maarten
Zeg maar wat voor apparaat je zoekt, MIG, TIG, MMA en wat je wilt lassen voor materiaal, INOX, RVS, Koper noem maar op.
Een leuk MIGapparaat op 220V is de MONOMIG 165/4 (160A);
- Traploze draadsnelheid
- 0,6/0,8mm draad
- 6 standen Amperage
- Spot- en delay lassen
- Afkoppelbare Eurotorch
Voor de alles-willer hebben we de UNIVERSAL 3P (150A)
- MMA en MIG lassen (MMA = electrode lassen)
- 0,6/0,8mm draad
- 2/2,5 en 3,2mm electrodes
- traploze draadsnelheid
- 2x 10 standen Amperage
Voor de electrode lasser, MMA 164
- 140 A
- Inverter technologie, 3,4kg, klein formaat
- last tot 3,2 mm continue, 4mm 40%
PLASMA SNIJDER, met ingebouwde compressor
- 220V, snijdt 6-8 mm materiaal
TIG, 130 HF
- 130A
- Regelbare vlamboog
- Post- Pré gaz voor perfecte lasbescherming
- Traploze Amperage
(voor aluminium AC/DC, TIG 180HF)
Een leuk MIGapparaat op 220V is de MONOMIG 165/4 (160A);
- Traploze draadsnelheid
- 0,6/0,8mm draad
- 6 standen Amperage
- Spot- en delay lassen
- Afkoppelbare Eurotorch
Voor de alles-willer hebben we de UNIVERSAL 3P (150A)
- MMA en MIG lassen (MMA = electrode lassen)
- 0,6/0,8mm draad
- 2/2,5 en 3,2mm electrodes
- traploze draadsnelheid
- 2x 10 standen Amperage
Voor de electrode lasser, MMA 164
- 140 A
- Inverter technologie, 3,4kg, klein formaat
- last tot 3,2 mm continue, 4mm 40%
PLASMA SNIJDER, met ingebouwde compressor
- 220V, snijdt 6-8 mm materiaal
TIG, 130 HF
- 130A
- Regelbare vlamboog
- Post- Pré gaz voor perfecte lasbescherming
- Traploze Amperage
(voor aluminium AC/DC, TIG 180HF)
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
hoe en waarmee kan je dan het beste de carroserie van een gtt doorlassen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
zo maar ff in het goede topic
[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/lassen.jpg[/img]
mooi stukkie antiek:Steven schreef:Moet je eerst een paar koeie opzij duwen en dan de kippen ervanaf slaan zeker?
[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/lassen.jpg[/img]
MIG/MAG, dat verschil ligt toch aan het gebruikte gas toch?
Iets van metaal inert gas en metaal blabla gas?
Iets van metaal inert gas en metaal blabla gas?

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f9.jpg[/img]
Ik doe hier al m'n laswerk mee
,ook aan de GTT
MIG 30-150A 7 standen ampérage,traploze draadsnelheid, 0,8mm draad
RVS draadje erin,gas iets hoger, en je kunt er probleemloos RVS mee lassen
Heb er al heel wat beunwerk mee verricht
Ik doe hier al m'n laswerk mee

MIG 30-150A 7 standen ampérage,traploze draadsnelheid, 0,8mm draad
RVS draadje erin,gas iets hoger, en je kunt er probleemloos RVS mee lassen

Heb er al heel wat beunwerk mee verricht
