lassen aan de auto

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Respect
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 19:57
Locatie: Spijkenisse

kan je aan een auto electrisch lassen, of gaat de elektronica dan kapot???
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

computer en de accu altijd loskoppelen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

en anders een elektronicabeveilger ertussen zetten, die pakt de piekspanning weg :) Bij de nieuwere auto's mag niet eens zomaar de accu los gekoppeld worden. Een ander voorbeeld hiervan zijn de inverter acculaders en starters die wel met aangekoppelde accu gebruikt mogen worden :) Deze verkopen wij tegenwoordig zeer veel, dus bij interesse in iets even PMen voor een leuk prijsje :wink:
Mrtn = Maarten
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ik hoop niet dat je bedoeld met de elektrode lassen want dat gaat dus amper/niet. Je krijgt je auto iig niet fatsoenlijk gelast.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Sommige zweren bij elektrodelassen, moet je 1 of 1,5 mm pakken, kom je niet hoger dan 35/40A max! Een beetje MIGapparaat levert minstens min. 40A, dus met de warmte-inbrenging zit het wel goed, enkel de vaardigheden nog om met dunne elektrodes goed uit de voeten te kunnen :)
Mrtn = Maarten
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

anders TIG, al is MIG wel makkelijker
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

TIG is heel mooi lassen, waar ook zeker veel ervaring voor nodig is. Nadeel van TIG bij dun materiaal is de warmte, het plaat trekt al voor het smeltbad bereikt wordt krom.
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat is er mis met MIG lassen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

feitelijk nix :)
Mrtn = Maarten
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Respect schreef:kan je aan een auto electrisch lassen, of gaat de elektronica dan kapot???
Kan prima, als je de massa van je lastoestel maar dicht in de buurt hebt bij de plek waar je gaat lassen
ReneMegane
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Kijk tuurlijk is het makkerlijker om TIG te lassen maar als je echt sterkte wil blijven de elektrodes het tog echt winnen...

en TIG is niet echt te doen in je auto vooral met wat dikkere verbindingen..
maar tis idd errug mooi!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Met elektrodes mag je staalsoort 3 en meer lassen, met MIG niet!

Zijn er mensen die wellicht interesse hebben in lasapparatuur?? Ik kan ze via het werk leveren met een leuke clubkorting, zowel Electrode, als MIG, en TIG!
Mrtn = Maarten
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

geef eens wat prijzen dan
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Zeg maar wat voor apparaat je zoekt, MIG, TIG, MMA en wat je wilt lassen voor materiaal, INOX, RVS, Koper noem maar op.

Een leuk MIGapparaat op 220V is de MONOMIG 165/4 (160A);
- Traploze draadsnelheid
- 0,6/0,8mm draad
- 6 standen Amperage
- Spot- en delay lassen
- Afkoppelbare Eurotorch

Voor de alles-willer hebben we de UNIVERSAL 3P (150A)
- MMA en MIG lassen (MMA = electrode lassen)
- 0,6/0,8mm draad
- 2/2,5 en 3,2mm electrodes
- traploze draadsnelheid
- 2x 10 standen Amperage

Voor de electrode lasser, MMA 164
- 140 A
- Inverter technologie, 3,4kg, klein formaat
- last tot 3,2 mm continue, 4mm 40%

PLASMA SNIJDER, met ingebouwde compressor
- 220V, snijdt 6-8 mm materiaal

TIG, 130 HF
- 130A
- Regelbare vlamboog
- Post- Pré gaz voor perfecte lasbescherming
- Traploze Amperage
(voor aluminium AC/DC, TIG 180HF)
Mrtn = Maarten
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

wat kost zo'n MMA/MIG las apparaat voor gewoon staal.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

PM :)
Mrtn = Maarten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

hoe en waarmee kan je dan het beste de carroserie van een gtt doorlassen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

MIG, makkelijk instelbaar, makkelijk lassen, geen slak :)
Mrtn = Maarten
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

zo maar ff in het goede topic
Steven schreef:Moet je eerst een paar koeie opzij duwen en dan de kippen ervanaf slaan zeker? :D
mooi stukkie antiek:
[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/lassen.jpg[/img]
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

van zulke hebben we er op mn werk ook nog een stuk of 3 :p (maar daar is ook bijna alles nog antiek :~ )
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

MIG/MAG, dat verschil ligt toch aan het gebruikte gas toch?

Iets van metaal inert gas en metaal blabla gas? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f9.jpg[/img]

Ik doe hier al m'n laswerk mee :) ,ook aan de GTT

MIG 30-150A 7 standen ampérage,traploze draadsnelheid, 0,8mm draad

RVS draadje erin,gas iets hoger, en je kunt er probleemloos RVS mee lassen :)
Heb er al heel wat beunwerk mee verricht :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hee psst, GTTje lasse? ;)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Cebora :s Das schelden in de kerk :lol: zo'n btje de grootste concurrent :)

als je 'm wilt vervangen, heb ik een mooier apparaat voor je :p
Mrtn = Maarten
Plaats reactie