ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
willow

LotuzClioWilliams schreef:
willow schreef:zeg vrienden van de club...

heeft 1 van jullie nog een originele versnellingspook liggen van een clio 16v, die van mij begint te scheuren namelijk..

bij voorbaat dank
De hoes bedoel je?
neen, sorry ik bedoel de knop, duz dat apparaat wat je in je hand hebt als je schakelt :)

die is gescheurd, dus buigt naar me toe als ik naar ze 2 en ze 4 enzo schakel
LotuzClioWilliams

Woon je in de buurt van Spijkenisse toevallig? Ik heb die 16v versnellingspook nog liggen namelijk. Het ging mij alleen om de hoes. De rest doe ik niks mee. Hoort er trouwens een schakelschema op de knop te staan? Die heeft er of nooit op gestaan of is er inmiddels af gesleten.
Robke
Car: Lexus IS250

Volgens mij heeft het er bij de Clio 16V nooit opgestaan.
willow

LotuzClioWilliams schreef:Woon je in de buurt van Spijkenisse toevallig? Ik heb die 16v versnellingspook nog liggen namelijk. Het ging mij alleen om de hoes. De rest doe ik niks mee. Hoort er trouwens een schakelschema op de knop te staan? Die heeft er of nooit op gestaan of is er inmiddels af gesleten.
ja ik woon in pijnacker, en rij zowat elke dag langs spijkenisse vanaf rotterdam naar de maasvlakte.

staat idd geen schakelschemaatje op

zou relaxed zijn als ik die kon overnemen van je (Y)
Riël
Über-Spammer

shift00 schreef:Het is hier vast al vaker de revu gepasseerd, maar het lijkt wel alsof mijn clio meekijkt op mn teller en ziet dat ik net voorbij de 2ton ben. Sindsdien lijkt mn oliedruk ook wat lager geworden.

Bij normaal rijden met olie boven de 100 graden heb ik rond de 1 bar druk. Met deze olietemperatuur heb ik bij stilstaan ook ongeveer geen druk. Ik dacht dat dit meer was toen ik mn clio net had. Ik lek geen olie en verbrand ook niet zo gek veel olie. Is slijtage dan de enige reden voor de lager wordende oliedruk? En wat is hieraan te doen?
Slechte / versleten lagers zorgen vaak voor een lage oliedruk! Het kan nooit kwaad ze preventief te vervangen. Je hoeft ze namelijk niet te horen. Mike16v's motor klonk als een zonnetje, maar de lagers waren echt al ver versleten (coating helemaal weg, op sommige plekken zelfs al geschuurd).

Als je zelf handig bent kost het niet veel (alleen drijfstanglagers kost ruwweg 50 euro aan materiaal, dan heb je nieuwe lagers en nieuwe bouten). Dat is met de hele mikmak ingebouwd, op een dagje rustig werken gebeurd. Krukaslagers gaat ook wel ik heb geen idee wat die kosten, maar ik denk ook 50 euro voor de set met nieuwe bouten.

Heeft er iemand ervaring met krukaslagers vervangen ? Dit zou mogelijk moeten zijn met de krukas nog ingebouwd. Alleen de krukaskeerring krijg je dan niet vervangen.

Een nieuwe oliepomp is ook niet zo duur (ik geloof nog geen 100 euro) maar dat is meestal niet nodig. Die van mike16v hebben we toen we m eraf hadden met een voelermaatje eens nagemeten en de veer met plunjer bekeken op schuren/lekkage, maar de speling viel nog ruim binnen de toleranties.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
willow

2 ton he.... daar zit ik ook aan over 60 km ofzo :lol:

maar ff een serieuze vraag, kan dr iemand hier aan losse delen komen van een standaard clio 16v uitlaat systeem??

probleem is heel simpel, heb nu een custom uitlaatsysteem van dbm eronder die een aardig geluid maakt, ik wil nu naar een origineel systeem of een systeem die weinig tot zeer weinig tot nix aan uitlaat geluid produceert.

misschien dat iemand advies voor me heeft, omdat ik een half jaar geleden 700 euro uitgegeven hebt voor dit uitlaatsysteem wilde ik het deze keer niet te duur maken

so please help me with some info :)
shift00

Lage oliedruk door versleten (krukas)lagers? Dat is nieuw voor mij. Ik dacht dat het vooral door een lagere compressie zou komen(versleten zuigerveren) en aan oude olie en een wat versleten oliepomp.

Maar ik haal morgen een oliefiltertje en nieuwe olie dan zien we wel of dat al wat scheelt. De olie is toch redelijk donker nu.

Denk dat de motor verder nog best goed is. Maar elke motor met 2 ton zal wel slijtagesporen vertonen. Als hij altijd netjes warm gereden is en netjes zn beurtjes heeft gehad dan is er helemaal niets aan de hand natuurlijk. En zo klinkt en voelt hij ook aan om eerlijk te zijn. :)
Riël
Über-Spammer

Nee, de compressie heeft niets met de oliedruk van doen :)

Nieuwe olie kan uiteraard wel schelen ;)
shift00

Carterdruk verlaat je blok toch bij de carterontluchting. En deze druk zal minder worden bij een verder versleten motor?

Maar simpel gezegd komt overal wat meer speling op en neemt daarom de oliedruk wat verder af. En omdat "verwerkte" olie dunner is en warmer word is de druk ook lager. Lijkt dat er meer op?

Toch heb ik een motorfiets zonder oliepomp. Bij deze wordt de olie door de carterdruk door het blok geblazen. (Husqvarna 610T) vandaar dat ik dacht dat het toch wel iets invloed zal hebben?
Riël
Über-Spammer

Nee, een clio heeft carterontluchting, om de druk eraf te houden en het vocht en dampen uit de olie te houden.
shift00

Inderdaad. Ik ben trouwens nog opzoek naar een setje voorschijven. Iemand tips of goede deals?

Had voor de apk ook nieuwe achter nodig, dus die zijn al vervangen. Had een set voorpoten met naaf en schijf met klauw er nog op gekocht, maar de schijf die daar op zat is wat kleiner dan die mijn clio heeft. Wel jammer want dat waren mooie gegroefde schijven. Maar is daar verschil in per 16v uitvoering? Ze kwamen namelijk van een 16v af... De veerpoten waar ze aan zaten zitten nu onder mn clio...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

shift00 schreef:Ik ben trouwens nog opzoek naar een setje voorschijven. Iemand tips of goede deals? ...
16v heeft als het goed is 258 mm schijven. en een GTT bv. 238. misshcien dat daar het verschil in zit.

Voor een redelijke prijs. kijk hier maar eens: http://www.dutchpowertrading.nl

Gr.Frits
Madmaus

Madmaus schreef:Accu is toen niet vervangen die was nog ok. En contactjes zaten niet los. Ik kwam van de snelweg had net 180 km gereden en bij het aanremmen voor het eerste stoplicht ging die branden.
Ik heb het verder nog niet gemeten. Die gegevens weet ik waarschijnlijk morgen.
Zal wel zijn dat ie weer kapot is. Ik heb nou nooit eens het "geluk" dat er een kabeltjes los hangt :(
Dynamo was het toch, me spanningsregelaar was kapot. Vorig jaar me diodenplaat.
Zou het met elkaar te maken kunnen hebben? Dat er iets niet goed zit ergens?
Riël
Über-Spammer

Denk gevalletje pech. Diodenplaat is dan wel overbelasting of iets dergelijks (slechte massa, veel stroom, slechte accu) maar spanningsregelaar is gewoon slijtage. Hebben ze die niet vervangen? Kun je makkelijk zelf doen trouwens, scheelt een hoop knaken.
Madmaus

de dynamo werkt weer nu. En knaken scheelt het me al. Dus daarover hoef ik me geen zorgen te maken.
eigelijk ging het mij erom of er ergens misschien iets verkeerds zat. Misschien in me installatie dat ie teveel eruit trekt. Want het is geen klein klusje ff dynamo eruit en erin.
Anders heb ik misschien wel een actieve subwoofeer van Pioneer te koop :p
Riël
Über-Spammer

Nee joh, dat kan 't niet zijn :)
Madmaus

:p zeker weten? haha
Heb 3 versterkers achterin. En heb eigelijk geen geld om er 2 te vangen voor 1 goeie.
en sowieso is het af en toe handig om iets achterin te kunnen doen ;) hahaha
willow

vraagje...

heeft iemand een idee hoe je de knop van de versnellingspook eraf moet halen???

ik heb namelijk een nieuwe omdat degene die ik nu gebruik gescheurd is en die zit ook nog vast
PaulM

vroeg iemand dit ook al niet tijdje terug? volgens mij kon je hem er dan zo vanaf trekken. Maar moet je ff opzoeken :)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

lekker hard aan trekken :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kei hard eraf trekken... Als het om een Clio I gaat tenminste. :)
willow

mede clio 16v rijders.

heeft 1 van jullie een tip waar je voor weinig een goede katvervanger kan kopen voor een clio 16v

met aan elke kant zo'n flens met 4 hoeken, aan de ene kant liggend aan de andere kant staand

alvast bedankt
jiggy
Contacteer:

willow schreef:mede clio 16v rijders.

heeft 1 van jullie een tip waar je voor weinig een goede katvervanger kan kopen voor een clio 16v

met aan elke kant zo'n flens met 4 hoeken, aan de ene kant liggend aan de andere kant staand

alvast bedankt
op marktplaats stond volgens mij een bij renault onderdelen.die wil voor een katvervanger en een luchtfilterhuis €70 hebben, maar die kan je vast ook wel zonder filterhuis kopen
greetzzzzzz marcel
PaulM

Hoi, zelf rij ik in een 16v die geimporteerd is uit spanje. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel leden er ook met een import rijden en waar de wagu uit geimporteerd is. Opzich wel leuk, kreeg er nog een lading spaanse papieren bij. Hij heeft in de provincie Las Palmas rond gereden.
Martijnberk
Contacteer:

ik heb er nog 1 liggen die voor 50 euro wegmag....
Bram

Ik rij een duitser. In 2002 is ie naar nederland gekomen.
Haas
Car: Megane RS

bram..heb jij een 16V?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

~Haas~ schreef:bram..heb jij een 16V?
Ja een grijze als ik me niet vergis :wink:

Dit is een andere bram dan jij in gedachten hebt. Jij bedoeld Vospower 8)
Haas
Car: Megane RS

^#@%*)(#@^$()@^$*(@)^$@*(^#@)( :@

frits, oplettende kijker :D
Robert-Jan

Ik rij in een uit duitsland afkomstige Clio 16V Grand Prix uit 96 deze is in 2001 in Nederland geimporteerd.
VLK Groep
Martijnberk
Contacteer:

wat kost een nieuwe distribute set bij de dealer en is dit handig zelf te doen?

ik heb dit namelijk nog nooit gedaan maar eens moet je eerste keer zijn....
ARNO16V
Contacteer:

k'heb een orginele nederlander :wink:
Bram

~Haas~ schreef:bram..heb jij een 16V?
Ja, inmiddels ( op 6 dagen na ) 2 jaar.
Marcel B.

Williams, import uit duitsland
Thierry

Ik heb mijn Williams zelf uit België gehaald :)
Gesloten