motorisch probleem met een 5 gtt

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

tja dat kan ik even bekijken maar heb al wel gezien zodra je gas geeft gaat de acceleratie (hendel) wel mee
Renault 5 GTTurbo evolution
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

nou heb mijn 2e carb uit haarlem gehaald en het kan best zijn dat de acceleratie handle het probleem kan zijn want deze reageerd meteen.
Maar dat zie ik morgen wel ff gaat het meteen proberen.

ps gaat vanavond ff bidden dat dit mijn probleem oplost :D

:worship: :worship: :worship: :worship:
Renault 5 GTTurbo evolution
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

PFFF
Heb vandaag een andere carb. geprobeerd.
Maar weer een grote teleurstelling na een dag hard werken.
Exact hetzelfde probleem (N) (N) (N) dus bij deze kan ik de carb. ook uitsluiten.

Het enige wat ik er nog van kan maken is dat de kleppen niet goed zijn afgesteld maar kan het me eigelijk niet voorstellen omdat de gtt stationair gewoon goed loopt ??????
Ga maar weer is een paar nachten niet slapen :( :( :( :(
Renault 5 GTTurbo evolution
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

BENZINEDRUK regelaar kan stuk zijn.. daar zit een membraam in en die kan gescheurd zijn..

hoe te testen?? ik denk aan de lucht aansluiting zuigen of ruiken..
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

zou kunnen maar dat spul heeft gewoon gelopen zonder problemen
ik moet het echt zoeken in alles wat los is geweest
heb zo'n beetje alles al vervangen
ga toch maar de kleppendeksel eraf halen en de kleppen nakijken
Renault 5 GTTurbo evolution
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

het kan eigenlijk niet aan de klepspeling liggen.
ik vermoed toch echt dat je auto op 3 cilinders loopt
dus of de ontstekingsvolgorde niet goed of een defecte bougie
haal er eens een goede auto monteur bij zou ik zo zeggen.
succes.
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

hmm zat er vandaag (zoals elke dag) ook aan te denken.
Morgen ben ik vrij das mag (moet) ik er weer aan sleutelen.
Ik zal ze allemaal nalopen.
Maar toch heeel erg raar want zoals al vermeld stationair loopt de auto goed ????? maar zal het zeker checken morgen.

Bedankt
Renault 5 GTTurbo evolution
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Kleppen klinkt wel heeeeeeeel erg onwaarschijnlijk hoor.

Kijk eens naar die benzinedruk regelaar. Lekt ie via de luchtaansluiting? Hoeveel druk geeft ie?

Kan je bij een 5je gtt trouwens de verdeler in verschillende standen monteren?
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Menno schreef:Kan je bij een 5je gtt trouwens de verdeler in verschillende standen monteren?
Ik dacht twee, een goede en een verkeerde, als ik iemand anders in een ander topic moet geloven, al heb ik het altijd volgens het boekje gedaan en er nooit problemen mee gehad.
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

Is dat zo kan je de verdeler er op 2 manieren opzetten ???
Als dat zo is kan dat heel goed het probleem zijn

Iemand hier meer info over ?>??
Renault 5 GTTurbo evolution
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Nee de verdeler kan maar op 1 mannier!!!!

de wormwiel die de verdeler aandrijft kan op 4 of 8 manieren in het blok al ik me niet vergis.. die zit bij mij ook 180 graden gedraait.. foutje bedankt

chek de benzine druk regelaar!!! 10 tegen 1 dat die stuk is
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

ok denk niet dat dat het is maar ja hoe meer ik probeer hoe meer ik kan uitsluiten.
thx
Renault 5 GTTurbo evolution
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

JJJJIIPIEEE KAHEEEEE MOTHERFUCKERSSSSS

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Heb eindelijk mijn probleem achterhaald.
Mijn gebeden zijn gehoord :D :lol: :worship:
Het probleem zat hem toch in de ontsteking (in de rotoras positie)
Je kan de rotor as maar op 1 manier vastzetten en toch zit het dan niet goed ????
Ik heb de rotor as klem verwijderd zodat ik het hele huis kan draaien.
deze heb ik tegen de klok in terug gedraaid en wolla en motor loopt perpect.
Maar nu kan ik de as niet op de juiste manier vastzetten.
Hoe is het mogelijk dat dat kan ??
Kan iemand mij daar antwoord op geven ??
Renault 5 GTTurbo evolution
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan staat waarschijnlijk de distributieketting niet goed op tijd.
Heb je daar wel op gelet bij het in elkaar zetten van de motor?
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

Nee dat is het niet.
Er zit nu wel een ander blok in maar die komt uit maar 2e gtt die altijd perfect reed.
En heb de ketting niet los gehad heb wel de rotoras eruit gehad maar die kan bij mijn weten alleen maar op 1 manier er terug in.

maar toch bedankt
Renault 5 GTTurbo evolution
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Misshcien bougiekabels fout gemonteerd, waardoor ie 180 graden fout zit. Als je de kabels in spiegelbeeld aansluit kun je dan wel verstellen>
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

Is dat mogelijk dan ?
Is het niet mogelijk dat onder de rotor as ergens een tandwiel en tandje verzet is op de 1 of andere manier ?
Renault 5 GTTurbo evolution
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zie je wel toch een onstekings probleem (dacht ik al)
mooi man dat je het gevonden hebt (Y)
veel plezier met je gt nu. :)
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

Ja lekker een hoop zorgen weg.
Nu nog even zorgen dat de peekaas met de nieuwe speeltjes op de straat gaan komen :D
Ik hoop aankomend weekend een proefrit te gaan maken.
Renault 5 GTTurbo evolution
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Abel schreef:Nee de verdeler kan maar op 1 mannier!!!!

de wormwiel die de verdeler aandrijft kan op 4 of 8 manieren in het blok al ik me niet vergis.. die zit bij mij ook 180 graden gedraait.. foutje bedankt

chek de benzine druk regelaar!!! 10 tegen 1 dat die stuk is
tja.. je moet gewoon de kabeltjes op een andere plek in de juiste volgorde vast zetten...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

-Ray- schreef:zit die pen waar de rotor op zit niet 180 graden gedraaid?
had ik toch ergens gelijk :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

lol het zou goed kunnen ray
ben al lang blij dat ik weet wat het is
nu alleen nog ff die rotor op de goede manier

ps weet er nog iemand waar je grotere sproeiers kan halen en welke sproeiers je moet veranderen want de carb zal nu wel wat meer drank lusten.
Renault 5 GTTurbo evolution
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja hoor bccp

dus: http://www.bccp.nl

succes
Scrooge
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jun 2003 22:51

Thx

Zit toch nog met het probleem van de rotor as.
Krijg deze bougie kabels niet goed ook niet als ik deze 180 graden draai.
volgens mij is deze 1/8 gedraaid of iets ??
Als het niet lukt zo dan draai ik de as gewoon en stel deze timing wel af.
Renault 5 GTTurbo evolution
Plaats reactie