motorisch probleem met een 5 gtt
nou heb mijn 2e carb uit haarlem gehaald en het kan best zijn dat de acceleratie handle het probleem kan zijn want deze reageerd meteen.
Maar dat zie ik morgen wel ff gaat het meteen proberen.
ps gaat vanavond ff bidden dat dit mijn probleem oplost

Maar dat zie ik morgen wel ff gaat het meteen proberen.
ps gaat vanavond ff bidden dat dit mijn probleem oplost





Renault 5 GTTurbo evolution
PFFF
Heb vandaag een andere carb. geprobeerd.
Maar weer een grote teleurstelling na een dag hard werken.
Exact hetzelfde probleem
dus bij deze kan ik de carb. ook uitsluiten.
Het enige wat ik er nog van kan maken is dat de kleppen niet goed zijn afgesteld maar kan het me eigelijk niet voorstellen omdat de gtt stationair gewoon goed loopt ??????
Ga maar weer is een paar nachten niet slapen

Heb vandaag een andere carb. geprobeerd.
Maar weer een grote teleurstelling na een dag hard werken.
Exact hetzelfde probleem



Het enige wat ik er nog van kan maken is dat de kleppen niet goed zijn afgesteld maar kan het me eigelijk niet voorstellen omdat de gtt stationair gewoon goed loopt ??????
Ga maar weer is een paar nachten niet slapen




Renault 5 GTTurbo evolution
zou kunnen maar dat spul heeft gewoon gelopen zonder problemen
ik moet het echt zoeken in alles wat los is geweest
heb zo'n beetje alles al vervangen
ga toch maar de kleppendeksel eraf halen en de kleppen nakijken
ik moet het echt zoeken in alles wat los is geweest
heb zo'n beetje alles al vervangen
ga toch maar de kleppendeksel eraf halen en de kleppen nakijken
Renault 5 GTTurbo evolution
het kan eigenlijk niet aan de klepspeling liggen.
ik vermoed toch echt dat je auto op 3 cilinders loopt
dus of de ontstekingsvolgorde niet goed of een defecte bougie
haal er eens een goede auto monteur bij zou ik zo zeggen.
succes.
ik vermoed toch echt dat je auto op 3 cilinders loopt
dus of de ontstekingsvolgorde niet goed of een defecte bougie
haal er eens een goede auto monteur bij zou ik zo zeggen.
succes.
hmm zat er vandaag (zoals elke dag) ook aan te denken.
Morgen ben ik vrij das mag (moet) ik er weer aan sleutelen.
Ik zal ze allemaal nalopen.
Maar toch heeel erg raar want zoals al vermeld stationair loopt de auto goed ????? maar zal het zeker checken morgen.
Bedankt
Morgen ben ik vrij das mag (moet) ik er weer aan sleutelen.
Ik zal ze allemaal nalopen.
Maar toch heeel erg raar want zoals al vermeld stationair loopt de auto goed ????? maar zal het zeker checken morgen.
Bedankt
Renault 5 GTTurbo evolution
Kleppen klinkt wel heeeeeeeel erg onwaarschijnlijk hoor.
Kijk eens naar die benzinedruk regelaar. Lekt ie via de luchtaansluiting? Hoeveel druk geeft ie?
Kan je bij een 5je gtt trouwens de verdeler in verschillende standen monteren?
Kijk eens naar die benzinedruk regelaar. Lekt ie via de luchtaansluiting? Hoeveel druk geeft ie?
Kan je bij een 5je gtt trouwens de verdeler in verschillende standen monteren?
Ik dacht twee, een goede en een verkeerde, als ik iemand anders in een ander topic moet geloven, al heb ik het altijd volgens het boekje gedaan en er nooit problemen mee gehad.Menno schreef:Kan je bij een 5je gtt trouwens de verdeler in verschillende standen monteren?
Nee de verdeler kan maar op 1 mannier!!!!
de wormwiel die de verdeler aandrijft kan op 4 of 8 manieren in het blok al ik me niet vergis.. die zit bij mij ook 180 graden gedraait.. foutje bedankt
chek de benzine druk regelaar!!! 10 tegen 1 dat die stuk is
de wormwiel die de verdeler aandrijft kan op 4 of 8 manieren in het blok al ik me niet vergis.. die zit bij mij ook 180 graden gedraait.. foutje bedankt
chek de benzine druk regelaar!!! 10 tegen 1 dat die stuk is
JJJJIIPIEEE KAHEEEEE MOTHERFUCKERSSSSS
Heb eindelijk mijn probleem achterhaald.
Mijn gebeden zijn gehoord
Het probleem zat hem toch in de ontsteking (in de rotoras positie)
Je kan de rotor as maar op 1 manier vastzetten en toch zit het dan niet goed ????
Ik heb de rotor as klem verwijderd zodat ik het hele huis kan draaien.
deze heb ik tegen de klok in terug gedraaid en wolla en motor loopt perpect.
Maar nu kan ik de as niet op de juiste manier vastzetten.
Hoe is het mogelijk dat dat kan ??
Kan iemand mij daar antwoord op geven ??














Heb eindelijk mijn probleem achterhaald.
Mijn gebeden zijn gehoord



Het probleem zat hem toch in de ontsteking (in de rotoras positie)
Je kan de rotor as maar op 1 manier vastzetten en toch zit het dan niet goed ????
Ik heb de rotor as klem verwijderd zodat ik het hele huis kan draaien.
deze heb ik tegen de klok in terug gedraaid en wolla en motor loopt perpect.
Maar nu kan ik de as niet op de juiste manier vastzetten.
Hoe is het mogelijk dat dat kan ??
Kan iemand mij daar antwoord op geven ??
Renault 5 GTTurbo evolution
Nee dat is het niet.
Er zit nu wel een ander blok in maar die komt uit maar 2e gtt die altijd perfect reed.
En heb de ketting niet los gehad heb wel de rotoras eruit gehad maar die kan bij mijn weten alleen maar op 1 manier er terug in.
maar toch bedankt
Er zit nu wel een ander blok in maar die komt uit maar 2e gtt die altijd perfect reed.
En heb de ketting niet los gehad heb wel de rotoras eruit gehad maar die kan bij mijn weten alleen maar op 1 manier er terug in.
maar toch bedankt
Renault 5 GTTurbo evolution
Misshcien bougiekabels fout gemonteerd, waardoor ie 180 graden fout zit. Als je de kabels in spiegelbeeld aansluit kun je dan wel verstellen>
zie je wel toch een onstekings probleem (dacht ik al)
mooi man dat je het gevonden hebt
veel plezier met je gt nu.
mooi man dat je het gevonden hebt

veel plezier met je gt nu.

tja.. je moet gewoon de kabeltjes op een andere plek in de juiste volgorde vast zetten...Abel schreef:Nee de verdeler kan maar op 1 mannier!!!!
de wormwiel die de verdeler aandrijft kan op 4 of 8 manieren in het blok al ik me niet vergis.. die zit bij mij ook 180 graden gedraait.. foutje bedankt
chek de benzine druk regelaar!!! 10 tegen 1 dat die stuk is
had ik toch ergens gelijk-Ray- schreef:zit die pen waar de rotor op zit niet 180 graden gedraaid?

Immer wieder die verdammte Holländer
lol het zou goed kunnen ray
ben al lang blij dat ik weet wat het is
nu alleen nog ff die rotor op de goede manier
ps weet er nog iemand waar je grotere sproeiers kan halen en welke sproeiers je moet veranderen want de carb zal nu wel wat meer drank lusten.
ben al lang blij dat ik weet wat het is
nu alleen nog ff die rotor op de goede manier
ps weet er nog iemand waar je grotere sproeiers kan halen en welke sproeiers je moet veranderen want de carb zal nu wel wat meer drank lusten.
Renault 5 GTTurbo evolution
Thx
Zit toch nog met het probleem van de rotor as.
Krijg deze bougie kabels niet goed ook niet als ik deze 180 graden draai.
volgens mij is deze 1/8 gedraaid of iets ??
Als het niet lukt zo dan draai ik de as gewoon en stel deze timing wel af.
Zit toch nog met het probleem van de rotor as.
Krijg deze bougie kabels niet goed ook niet als ik deze 180 graden draai.
volgens mij is deze 1/8 gedraaid of iets ??
Als het niet lukt zo dan draai ik de as gewoon en stel deze timing wel af.
Renault 5 GTTurbo evolution