irritant geklapper bij rijden over bobbel

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
paulusdecliokabouter

Heb sinds kort dat ik geratel hoor van metaal plaatje ofzo tijdens het rijden met raam open. hoor het alleen als ik over korte bobbel ga. alsof 2 plaatjes tegen elkaar staan te klappen. Ik denk zelf dat het me 2de deel van het katalysator hitteschild is. het 1ste deel is er tijd terug van onderuitgeknikkerd. 2de deel zit tussen de kat en de auto in. zal nu wel verder los zijn getrild. Heb nu nog geen $$ om het te fixen :) Wat kan het anders zijn? ik hoor het wel als ik vooral met links voor over een bobbel rij. Waarschijnlijk geef ik nu het antwoord al maar ff checken :lol:
Riël
Über-Spammer

Doe 't es in ACT Clio 16v :)
Scheelt een berg topics :beer:
pierre

rammels horen bij renault, als je het oplost komt er weer een ander geluid bij.
crazy ass clio

stabilisator stang nog vast op je draagarm die kan nog wel eens gaan klapperen !
MarcoG
Contacteer:

Bij mij rammelt er ook iets, licht materiaal in elk geval. En net als bij jou met het rijden over een bobbel en dan vooral met de linkerkant van de auto...m.a.w. Als je het gevonden hebt, lamaar weten.

Wat ik wel gemerkt heb is dat er iets in de deur trilt, maar dat maakt niet exact het geluid wat ik meen te horen. Rammel eens flink heen en weer met je deur (korte beweging open en dicht zonder hem in het slot te laten vallen)...
PaulM

heb ff me naam verandert, dus ikke = paulusdecliokabouter

heb vandeweek kleine beurt laten doen, heb toen de monteur ook ff snel laten kijken of het misschien iets wat met de steunen bij de motor. maar alles zat goed vast en we konden het zo snel niet achterhalen.ben er nu nog niet achter wat het is. het geluid klinkt wel alsof een metalen plaatje heel losjes ergens ligt en dan met klein hobbeltje rammelt.

misschien is het ook handig om topic te openen met geluidjes en de daarbij behorende oorzaken. :) Helpt misschien met zoeken.
MarcoG
Contacteer:

Ik geef je groot gelijk ja.

Ik heb ook maanden lopen zoeken naar een trillend schroefje in de auto...bleek de moer van het dashboard te zijn rechtsonder (bijrijderszijde)...even aandraaien en toen hoorde ik weer iets anders rammelen...kutbak! :(
Liquid
Contacteer:

Er is ook iets wat vaak voorkomt:

Als je je achterklep opendoet zit er zo een plastic ehm..dingetje aan de binnenkant in het midden. Dit gaat bijna altijd wel klepperen en echt irritant ook! Pakje (leeg)kauwgom/kartonnetje ertussen en het is opgelost.

Ik leg het een beetje moeilijk uit maar weet niet hoe ik het moet omschrijven :)

Een topic met allerlei gerammel is een goed idee!!
Vroem enzo
Steven
Car: M536

Liquid schreef:Een topic met allerlei gerammel is een goed idee!!
Weet je dat wel zeker? Dan is het einde zoek :p
Ad van Haperen
Contacteer:

als het het hitteschild op je kat is dan zou je het juist horen bij gasgeven en gas loslaten denk ik.
PaulM

Dacht eerst ook dat dat het was, het hitteschild, toen heb ik bij me garage er even naar laten kijken, en die lui hebben het schild er gratis weer ff voor me op gehangen. Dus die zit weer vast. maar het gerammel is gebleven.
MarcoG
Contacteer:

Yo Paulus,

ik had gister de bestuurdersdeur opengemaakt (binnenbekleding eraf, was netjes gelukt) en gevonden dat de raamgeleider los trillde. Die bungelde maar wat los in de deur. Heb em met wat schuimrubber vastgezet dus dat rammeld niet meer.

Rondje testen en toen bleek het getril/geklapper er nog steeds te zijn. Uit woede een flinke trap tegen het achterwiel gegeven...blijkt het geklapper daar vandaan te komen. Ga er nu achteraan...eens kijken wat er los zit.
Aan de andere kant trilt het trouwens ook, maar iets minder hard. (of ik trapte niet hard genoeg)
MarcoG
Contacteer:

Geklapper gevonden...
Het 10Žer moertje wat dat rode gewichtje vasthield was ietsje losgetrild. Even aangedraaid, met locktite ertussen en klaar is klara. Heb ik mij daar nu weken aan lopen ergeren.

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/linksachter.jpg[/img]
PaulM

ikke = paulus

Ik zal eens kijken als ie weer op de brug staat of dat het is. Zal ook meteen de deur inspecteren :) Bedankt voor de tips iig!
MarcoG
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:ikke = paulus

Ik zal eens kijken als ie weer op de brug staat of dat het is. Zal ook meteen de deur inspecteren :) Bedankt voor de tips iig!
Ik weet dat jij Paulus bent/was sufnek. :wink:
Je hoeft je skelter niet op de brug te zetten om te kijken of dat gewichtje los zit. Gewoon even op de grond liggen achter de auto, en met je hand achter het wiel langs... :)

En met die deur kun je gewoon even stevig rammelen om te horen of daar wat los zit. Mijn ruit gaat nu trouwens fantastisch open en dicht nu ik de binnenkant heb schoongemaakt! Zonder gekraak en veel soepeler. Verheug me al om de bijrijdersruit schoon te maken. Ook dat mos wat je op het raam, normaal onder het rubbertje ziet zitten als je in de auto zit heb ik weggehaald. Lijkt wel een nieuwe ruit. (Y)
Madmaus

Krijg je bekleding er makkelijk af. Want ik wil ok ff kijken naar me raam mechaniek. Zit het geklikt allemaal of moet je met een torx aan de gang?

Gr,
maurice
MarcoG
Contacteer:

Je hebt een paar torxjes nodig, het zit ook geklikt EN het zit gelijmd.

Om het paneel los te krijgen moet je voorzichtig een hoek (bestuurderskant bijvoorbeeld linksonder beginnen) lostrekken (niet te ver anders knikt je deurpaneel en is ie "am arsch") en met een lang mes snij je de lijm doormidden. Dat is zoŽn altijd plakkende lijm...daarna kun je je paneel weer erop klikken en tegen de lijm aan duwen.

Bij mij is het volledig foutloos en zonder knikken of beschadigingen gebeurt.

Alleen een paar verschillende maten torxen heb je nodig en dat mes. (Y)

Oh ja, Žt is handig wanneer je je speaker uit de deur verwijdert...heb je wat meer plaats om netjes het paneel los te trekken.
Madmaus

MarcoG schreef:Je hebt een paar torxjes nodig, het zit ook geklikt EN het zit gelijmd.

Om het paneel los te krijgen moet je voorzichtig een hoek (bestuurderskant bijvoorbeeld linksonder beginnen) lostrekken (niet te ver anders knikt je deurpaneel en is ie "am arsch") en met een lang mes snij je de lijm doormidden. Dat is zoŽn altijd plakkende lijm...daarna kun je je paneel weer erop klikken en tegen de lijm aan duwen.

Bij mij is het volledig foutloos en zonder knikken of beschadigingen gebeurt.

Alleen een paar verschillende maten torxen heb je nodig en dat mes. (Y)

Oh ja, Žt is handig wanneer je je speaker uit de deur verwijdert...heb je wat meer plaats om netjes het paneel los te trekken.
Thx!!!
Ga het keertje doen als ik tijd over hebt. Mijn rechterraam gaat maar langzaam open. ff kijken of er misschien wat tussen zit ofzo.
Maar ik zal heel voorzichtig doen hahaha
Bedankt!
~thijs~
Contacteer:

dat probleem heb ik ook, laat effe weten hoe je het oplost
mikko
Contacteer:

Ik heb ook hetzelfde probleem :D
Frits Clio 16v

Volgens mij hebben alle (oudere) clio's dat het rechterraam langzamer gaat.
Geloof dat dat kwam door meer weerstand in de bedrading of iets dergelijks.

Gr, Frits.
PaulM

MarcoG schreef: Oh ja, Žt is handig wanneer je je speaker uit de deur verwijdert...heb je wat meer plaats om netjes het paneel los te trekken.
Heb niet eens speakers in me deur, zit geen gat voor :( (vind wel raar dat het er niet zit) wil ik er nog wel in maken want alle takke herrie komt nu van achter :). Zal van weekend ff kijken voor dat gewichtje.
PaulM

Clio Baccara 16v schreef:Volgens mij hebben alle (oudere) clio's dat het rechterraam langzamer gaat.
Geloof dat dat kwam door meer weerstand in de bedrading of iets dergelijks.
Gr, Frits.
Dat heb ik ook, heb clio uit '95.
PaulM

zit dat gewichtje trouwens op elke clio, of is dat alleen bij ABS. Heb het toen ie x op de brug stond niet opgemerkt.
jiggy
Contacteer:

crazy ass clio schreef:stabilisator stang nog vast op je draagarm die kan nog wel eens gaan klapperen !
dat was het geklapper bij mij wel. heb ff nieuwe bout en rubbertjes erop gezet en weg was het geklapper.
greetzzzzzzzzzzzzz marcel
PaulM

ben nogal leek onder de kap, iemand foto van die stang bij clio 16v?
Haas
Car: Megane RS

op je draagarm van je wielophanging zie je aan de achterknat een stang lopen die een zwieper maakt en door je subframe loopt naar de andere kant, naar de andere draagarm. Das de stang, controleer ff die rubbers enz. Mijn boutje was ook doorgeroest en toen afgebroken, klapperde ook. Check anders je draagarmrubbers ff of je toplagers, die kunnen t ook wel eens zijn.

(topic niet gelezen, was misschien al als tip gegeven... :D )
MarcoG
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:ben nogal leek onder de kap, iemand foto van die stang bij clio 16v?
zo zit die vast aan je draagarm (de foto is de linkerkant, ik bedoel rechterkant van de woage)
Afbeelding

en zo zit die vast aan je subframe (maar dan zonder tang :wink: )
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarcoG op do 4 aug 2005 8:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Haas
Car: Megane RS

rechter kant dus ;)

gister laat gemaakt marco ;)
MarcoG
Contacteer:

~Haas~ schreef:rechter kant dus ;)

gister laat gemaakt marco ;)
Doe net pas mŽn oogjes open... :beer:
PaulM

hehe na lang rondrijden ben ik er dus eindelijk achter wat het geklapper was. Blijk al maaaaanden rond te rijden met een afgebroken veer links voor. het onderste stukje is voor een lengte van ongeveer 10 cm afgebroken en lag lekker los in het bakje herrie te maken heletijd. nu is de herrie in iig voorbij, moet ik alleen wel andere veren hebben. (neem denk ik meteen verlagingsveren)
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:hehe na lang rondrijden ben ik er dus eindelijk achter wat het geklapper was. Blijk al maaaaanden rond te rijden met een afgebroken veer links voor. het onderste stukje is voor een lengte van ongeveer 10 cm afgebroken en lag lekker los in het bakje herrie te maken heletijd. nu is de herrie in iig voorbij, moet ik alleen wel andere veren hebben. (neem denk ik meteen verlagingsveren)
`
:D had ik ook toen ik mijn clio kocht
2 weken lang naar gezocht, toen ik 't gevonden had heb ik gelijk de rdw gebeld, hoe dit i.g.n.
mogelijk is na een uitgebreide invoerkeuring
want 'k kon aan de breuk zien dattie al een tijdje gebroken was (N)
'k kreeg natuurlijk gelijk een hoop tegengas :D
maar daar deed ik het ook om :p
Strijder

Over dat rechterraam, gaat ie rechts idd langzamer (williams), dus is dat normaal :D
Rammelen doen clio's nou eenmaal daar zijn :lol: ze voor gemaakt
Van buiten hoor ik mn linkerkant ergens piepen als ik over/ door kuiltjes rij.
En van binnen aan de bijrijderskant
Plaats reactie