In verband met de opbouw van een rallyauto zijn we druk doende met het strippen van een clio rs ph. 2. Omdat we de airbags etc. hebben verkocht is me er veel aangelegen om e.e.a er in tact uit te halen. Om zeker te zijn van m'n zaak hierbij de vraag wat wel en niet verstandig is, in deze.
Bij voorbaat dank!
Groeten
Jack
Airbags demonteren?
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
- Locatie: Den Helder
Als alles er uit moet is het verstandig om de accupool los te halen !
zekere voor het onzekere nemen met airbags !!!
De regeleenheid moet je voorzichtig mee wezen die is breekbaar
zit een buisje met kwik in die kan breken.
Als de airbags eenmaal los zijn kan je er mee gooien en smijten maar zolang als hij aangesloten is zijn ze gevaarlijk .
Eerst accupool los dan airbags demonteren regeleenheid verwijderen en dan pas de bekabelling weghalen. Stuurairbag zit vanachter het stuur vast met Torx bouten passagiers airbag moet de bovenplaat van dashboard los kan je hem zo los schroeven sideairbags lekker in de stoelen laten zitten (anders moet de stoel uit elkaar)
Let op ook de gordelspanners zijn onderdeel van het airbag circuit
Veel sucses met demonteren
zekere voor het onzekere nemen met airbags !!!
De regeleenheid moet je voorzichtig mee wezen die is breekbaar

zit een buisje met kwik in die kan breken.
Als de airbags eenmaal los zijn kan je er mee gooien en smijten maar zolang als hij aangesloten is zijn ze gevaarlijk .
Eerst accupool los dan airbags demonteren regeleenheid verwijderen en dan pas de bekabelling weghalen. Stuurairbag zit vanachter het stuur vast met Torx bouten passagiers airbag moet de bovenplaat van dashboard los kan je hem zo los schroeven sideairbags lekker in de stoelen laten zitten (anders moet de stoel uit elkaar)
Let op ook de gordelspanners zijn onderdeel van het airbag circuit

Veel sucses met demonteren

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
jup klopt, dan kan de nood-spanning weglekken
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
- Locatie: Den Helder
Klopt maar binnen een minuut is de spanning in de auto al te verwaarlozen dus als de pool los is en je gaat dan pas de airbag demonteren is de spanning al 0 voltClio16vTR schreef:Heb wel eens gehoord dat het verstandig is om de auto even te laten staan wanneer je de accu loskoppeld. Voor evt. restspanning of iets dergelijks.
Ik weet niet of het waar is hoor.

-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
- Locatie: Den Helder
Airbag los vanachter af het stuur door torx bouten dan airbag los halen centrale moer los draaien en dan wrikken links erop duwen rechts erop duwen en andere kant trekken
het is wel raadzaaam om je stuur in de rechtuit stand te zetten en reccht bovenin af te merken met een streep of centerpoint zodat je als je het stuur weer monteerd altijd weet wat de rechtuit positie is zelfs als je een ander stuur monteerd
Achter het stuur zit de spiraal van de airbag (een kunstof behuizing met een "draad" voor de aansturing van de airbag die kan door middel van het losdraaien van de torx schroeven verwijderd worden


Achter het stuur zit de spiraal van de airbag (een kunstof behuizing met een "draad" voor de aansturing van de airbag die kan door middel van het losdraaien van de torx schroeven verwijderd worden
Laatst gewijzigd door Nico Clio RS op vr 29 jul 2005 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
- Locatie: Den Helder
We willen natuurlijk wel foto's zien van het project
of heb ik wat gemist?????? 

