Even voorstellen: Erik Olijnsma

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik dacht wel ooit eens een topic te hebben gemaakt hier, die is gesneuveld ergens denk ik :wink: dan maken we maar weer 1 opnieuw.

Ik ben Erik, 24 jaar oud, en werkzaam als chauffeur luxe-wagens. En ben sinds 2003 lid van de Renault Tuning Club.
Mijn eerste auto was een Renault 5 1.4 GTL uit 1985, kenteken NV-93-PJ. Deze heb ik gekocht toen ik bij een Renault dealer werkzaam was op mijn 17e.

[img]http://www.gccw.ch/Img/Vehicules/renault_1.jpg[/img]
Maar dan zonder die witte strepen erop :wink: :p

Zodra ik 18 was heb ik direct gebruik gemaakt van de auto, en na 6 maanden was de wagen economisch total-loss.
Een Patrol kwam van links en gaf mij geen voorrang, waardoor de wagen een kapot knipperlicht en een kapotte spatbord had.
Nadat de dealer de waarde van de auto op 1250 gulden had geschat en de schade 1285 euro, werd de wagen total-loss verklaard, en ingenomen door de verzekering.
Ik heb toen de verzekering 250 gulden betaald voor mijn auto en de resterende 1000 gulden op de bank gekregen.
Daarna heb ik er nog 3 maanden in gereden, en ingeruild tegen een Toyota Corolla 1.3 Liftback GLS. (RK-77-DS)

[img]http://www.nic.fi/~jikonen/sivu/auto1.jpg[/img]
Ter illustratie

Dit was 1 van de domste dingen ooit, de wagen starte altijd wel, maar ik had veel problemen, wat ook veel geld kostte. na een jaar in die auto te hebben gereden, heb ik de wagen een dag na de Rai van 2001 naar de sloop gebracht en mij voorgenomen een echt auto te kopen, en zo nieuw mogelijk.
In november van 2001 heb ik een Renault Clio 1.6 RT gekocht (XH-FN-20), met veel opties waaronder airco.

[img]http://www.maxtune-d.com/cliooud1.jpg[/img]
Zo heb ik de auto gekocht.

[img]http://www.maxtune-d.com/cliooud2.jpg[/img]
Mijn Clio na een paar maand.

[img]http://www.maxtune-d.com/clio7.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/clio9.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/na7.jpg[/img]
en zo was ie toen ik hem inruilde op de Mégane

Ik heb veel plezier in deze auto gehad, en een aantal wijzigingen aangebracht, zoals andere velgen, wat spuitwerk, een andere achterspoiler, veel audio-gebeuren.
Totdat ik in begin 2004 de auto aan de kant moest zetten vanwege een vaag elektronica storing, heb ik nog nooit wat met deze auto gehad, naast het reguliere onderhoud.

Eind 2002 had ik toch wel weer zin in het sleutelen aan auto's dus heb ik iets oud en frans en bijzonders proberen te zoeken.
Dit had ik gevonden in een Talbot Samba Cabriolet 1.4, (JK-12-VB).
[img]http://www.maxtune-d.com/P1000036-2.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/P1000037-2.jpg[/img]
Wat heb ik ontzettend veel fun gehad met deze auto, dat ding wou best vooruit met 2 dubbele solex carburateurs, en nog nooit motorproblemen mee gehad,
we hebben wel ontzettend veel moeten lassen aan die auto en na een seizoen rijden, en het kriebelen van de GTTurbo, moest ie toch wijken in 2003

Ik ben altijd al fan geweest van de GTTurbo, de dochter van de Renault-dealer directeur. Had destijds een phase II en ik mocht hem zo af en toe eens gebruiken, wat een feest!
Toen mijn financiële positie sterker werd heb ik in 2003 een GTT phase 1 uit 1987 gekocht.
[img]http://www.maxtune-d.com/DSC00120.JPG[/img]
Deze bleek veel werk te hebben en daar had ik toen geen tijd voor. Die wagen heb ik toen voor een rot-prijs verkocht (inclusief originele Renault-Speedlines).

Toch begon het eind 2003 weer te kriebelen, en heb ik een phase II GTT (TR-86-ZG) gekocht in Amsterdam, die helaas een kapotte turbo had, maar met interessante prijs.
[img]http://www.maxtune-d.com/2402-15.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/2402-12.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/2402-1.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/3.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/19sep01.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/20sep02.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/20sep15.jpg[/img]
Na deze auto gekocht te hebben, ben ik begonnen aan de terugweg naar huis. Ik ben 30-40 kilometer ver gekomen en toen had ik een vastloper, waarna ik de ANWB heb gebeld, en die hebben mijn GTT naar huis gebracht de volgende dag, en mij een gloednieuwe Corsa ter leen gegeven.
Dit was een dikke domper op mijn 2e GTT avontuur, maar ik heb een ander motorbok gekocht, en die door de volgende maanden heen erin gesleuteld, samen met hulp van vrienden.
16 maart 2004 was het eindelijk zover, de wagen kon weer rijden en na een paar kleine details deed de wagen het perfect, en tot op heden heb ik er mechanisch gezien er niets aan hoeven sleutelen.
Ook warm en koud starten is geen probleem.
Ik heb inmiddels veel aan deze auto gewijzigd, waarvan het meest duidelijk de kuipstoelen zijn. Ik ben nu nog bezig mijn nieuwe 16 inch velgen te spuiten, zodat die er weer onder kunnen. Net als mijn audio plannen. Dit houd ik wel op de hoogte in mijn project-topic.

Maar door die storing van de Clio en de hoger wordende benzinekosten ben ik G3 gaan overwegen en ik had 2 auto's op het oog. Een Mazda 323F uit 2001 en een Mégane Coupé 1.6 16v sport uit 2001.(84-FT-XZ)
[img]http://www.maxtune-d.com/megk1.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/megk4.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/meg1.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/meg5.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/Dsc03092-2.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/megwiel03.jpg[/img]
[img]http://www.maxtune-d.com/megwiel06.jpg[/img]
De Coupé is het geworden, omdat deze auto gewoon veel beter weggedrag had, en meer accessoires, waaronder airco en lederen bekleding. Ook was de gastank onder vloer weggewerkt, wat broodnodig is in een Coupé.
Aan deze auto heb ik weinig gedaan, behalve andere grille's voorin en inmiddels 17 inch lichtmetalen velgen.
Wel heb ik de motorkap en bumper laten herspuiten door gevolg van steenschade.
Aangezien dit niet mijn hobby-auto is, zal ik er weinig geld aan cosmetische dingen aan besteden.

En naast deze auto's ben ik ook nog samen met mijn broertje bezig aan het 25 jaar huwelijkskado voor mijn ouders,
Een 1974 Simca 1501 Special.

[img]http://www.maxtune-d.com/Dsc01165-800.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Leuk verhaal, welkom :lol:

die eerste Talbot deed me (van de voorkant) nogal aan een Opel Corsa ofzo denken, maar de Talbot lijkt me ouder dus zal wel toeval zijn.

Wel een leuk wagentje trouwens (Y)

Mooie Coupé.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ey leuk verhaal hebbie d'r van gemaakt! k'vindt vooral de coupe heel erg gaaf (Y)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

je bent niet echt populair hier zeker, niemand die je welkom komt heten >-) :D :) :p :lol:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

ForeverYoung schreef:je bent niet echt populair hier zeker, niemand die je welkom komt heten >-) :D :) :p :lol:
Erik welkom op dit forum. :)
Mocht je iets willen weten zoek dan eerst ff met de search funktie hier op de site, voordat er weer duizenden topic's over het zelfde onderdeel komen. :D :beer: :p


Leuk die sambo cabrio. (Y)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

welkom dan maar :P

wat heb je met de oude velgen gedaan die onder de Megane zaten?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Als ik het goed onthouden heb zijn die al verkocht (hebben ook op de site te koop gestaan)

Leuk verhaaltje Erik! (Y)

welkom hier ;)
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

De kleur... de kleur van die megane! Subliem gewoon :worship:

:D
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

wanneer ga je weer op vakantie :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

:~ ik ga volgende week weer beginnen met werken, (na 8 maand) is dat ook goed?

@ Xabre, die velgen zwerven nu onder een rode Coupé uit Dokkum
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

lekker bij CenterParks aan het werk (Y):D :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

nee, ING Car Lease :D :lol:

maar das bijna hetzelfde (S)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

kwam bij toeval vandaag een doos met oude foto's tegen op zolder,

Ben nu bezig alles in te scannen, en ik heb warempel toch foto's van mijn oude gebakjes :D

[img]http://www.maxtune-d.com/R5-1.jpg[/img]

[img]http://www.maxtune-d.com/R5-2.jpg[/img]

[img]http://www.maxtune-d.com/R5-3.jpg[/img]

[img]http://www.maxtune-d.com/R5-4.jpg[/img]

[img]http://www.maxtune-d.com/corolla1.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Die toyota was dat een ex flits auto met die mooie witte mistlampen? :lol:
Plaats reactie