
Met hem heb ik ook een stukje meegereden, wat rijdt dat geweldig. Wat anders rijdt dan een WRX.
dat zeg ik toch: dat t appels en peren zijnMaus schreef:Hij reed zelf met een GTT, maar heeft ook ervaring met de WRX, en rijdt dus nu EVO 6. Nu moet ik wel zeggen dat beide wagens niet echt standaard meer zijn.![]()
Ik vind dat jij nu wel appels met peren aan't vergelijken bent geweest; een WRX is toch helemaal niet te vergelijken met een EVO. In nieuwprijs zit er dik 20k euro tussen.
Wanneer ben jij voor het laatst bij de BMW-dealer geweest? Zo'n mini wordt veel duurder! Ik heb destijds ook een offerte gehad voor een normale cooper-S. Die liep al op tot 35.000. Ook voor dat geld had ik nog niet eens alle zaken die op een Clio RS gewoon standaard zijn. De works motor-upgrade alleen, kost al ruim 5.000. Voor een leuk aangeklede Cooper S Works moet je minimaal op ca 45.000 rekenen.elmotheelk (Eric) schreef:Heel moeilijk. 50000 is een hoop. Ook omdat ik normaal niet in die categorie kijk. Honda S2000 of Evo 7 misschien. Maar het zou zo maar een Cooper S Works kunnen worden (die mooi aankleden) en 15000 euro op zak houden.
Werkt het zelfde als de Scenic 2, en de Modus, in deze auto's werkt het ook perfect.CChris schreef:Harold megane2driver schreef:[img]http://www.ll0ll.com/div/clio-dash.jpg[/img]
dit lijkt me dus echt niet handig he, die bediening van de radio........vinnik die bediening die in een laguna ofzow zit toch handiger
Stel dat de RS idd rond de 30000 euro gaat zitten. Dan zal ik me toch echt wel eens ff achter m'n oren gaan krabben, voor dat geld kan je dus een nieuwe WRX aanschaffen, of een tweedehands EVO, of whatever. Sorry voor de Clio, maar dan denk ik er dus wel serieus over na om over te stappen.elmotheelk (Eric) schreef:Ik denk dat je de nieuwe RS niet echt met de Impreza moet vergelijken. Dat is toch in de basis een volledig andere auto.
Ik zou eerder de vergelijking maken met de Golf 5 GTI (200pk, 33600 euro), de Mini Cooper S Works (210pk, 31700 euro) en de Civic Type-R (nu 200pk, 29000 euro, binnenkort nieuw model). Een prijs voor de nieuwe Clio RS (200pk?) rond 30000 euro is denk ik gerechtvaardigd.
De Impreza WRX (225pk, 30500 euro). Is niet eens zo veel goedkoper vind ik.
Maus, je moet gewoon nog even geduld hebben, tot Renault wat meer opening van zaken geeft, over de nieuwe Clio III RS. Kan je ook nog een beetje sparen en, let op, genieten van alle mods die je net aan je huidige Clio hebt laten doen.Maus schreef:Stel dat de RS idd rond de 30000 euro gaat zitten. Dan zal ik me toch echt wel eens ff achter m'n oren gaan krabben, voor dat geld kan je dus een nieuwe WRX aanschaffen, of een tweedehands EVO, of whatever. Sorry voor de Clio, maar dan denk ik er dus wel serieus over na om over te stappen.elmotheelk (Eric) schreef:Ik denk dat je de nieuwe RS niet echt met de Impreza moet vergelijken. Dat is toch in de basis een volledig andere auto.
Ik zou eerder de vergelijking maken met de Golf 5 GTI (200pk, 33600 euro), de Mini Cooper S Works (210pk, 31700 euro) en de Civic Type-R (nu 200pk, 29000 euro, binnenkort nieuw model). Een prijs voor de nieuwe Clio RS (200pk?) rond 30000 euro is denk ik gerechtvaardigd.
De Impreza WRX (225pk, 30500 euro). Is niet eens zo veel goedkoper vind ik.
De Clio vergelijken met de Golf lijkt me niet logisch, daar is de Megane RS toch al voor?
Jep. Maar de RS krijgt wel 20pk er bij. Dat moet je in de prijs gaan ziet.Robert-Jan schreef:De prijzen van de nieuwe Clio zullen ongeveer gelijk zijn als de huidige Clio...
Uhm, nog nooit volgens mij.#Ron# schreef:Wanneer ben jij voor het laatst bij de BMW-dealer geweest?
Nou, je hebt wel gelijk dat je een basisversie hebt voor die 35000 van de Cooper S Works. En die wil je niet, want dan heb je nog een standaard onderstel en geen verfraaiingen die je echt moet hebben zoals bonned stripes, wit dak, 17" witte velgen, goed geluidssysteem, Works soundkit, sportstoelen... Fuck, die 45000 euro daar kom je wel aan!#Ron# schreef:Zo'n mini wordt veel duurder! Ik heb destijds ook een offerte gehad voor een normale cooper-S. Die liep al op tot 35.000. Ook voor dat geld had ik nog niet eens alle zaken die op een Clio RS gewoon standaard zijn. De works motor-upgrade alleen, kost al ruim 5.000. Voor een leuk aangeklede Cooper S Works moet je minimaal op ca 45.000 rekenen.
Hmm, doe mij die S2000 dan maar.#Ron# schreef:Mijn voorstel voor 50.000 euri: Nissan 350z.
Met een paar kleine aanpassingen (uitlaat + chippen) maak je van een Impreza een kanon, die is dan echt niet meer te vergelijken met een RS.elmotheelk (Eric) schreef:Jep. Maar de RS krijgt wel 20pk er bij. Dat moet je in de prijs gaan ziet.Robert-Jan schreef:De prijzen van de nieuwe Clio zullen ongeveer gelijk zijn als de huidige Clio...
Ja, 30000 euro is veel, zeker in vergelijking met een WRX. Maar ik vind 25pk extra (en een kofferbak) nou ook niet extreem veel minder. Maar vooral denk ik dat de WRX gewoon heel goedkoop is. Zie mijn adnere vorobeelden. Dan zit de Clio er heel goed tussen.
Uiteraard moet het dan wel een echte goede rijdersauto worden met 200 echte pk's, flink wat koppel, een strak onderstel, goede uitrusting, etc.
Nee dat is zo. Daarom zijn ze in eerste instantie al niet echt te vergelijken zoals ik eerder zei. Het is zo'n ander soort auto!Maus schreef:Met een paar kleine aanpassingen (uitlaat + chippen) maak je van een Impreza een kanon, die is dan echt niet meer te vergelijken met een RS.
Beter een van deze twee dan die Peugot Astra die nu door Renault gepresenteerd is.elmotheelk (Eric) schreef:
Toch grappig, dat ik met 50000 euro 2 volledig verschillende auto's bovenaan heb staan: Cooper S Works en S2000.
Dat dacht ik al.elmotheelk (Eric) schreef:Uhm, nog nooit volgens mij.#Ron# schreef:Wanneer ben jij voor het laatst bij de BMW-dealer geweest?![]()
Nee joh.....phase 1 moet je niet meer kopen boven de 20.000......verlies je er teveel op en raak je nooit meer kwijt. Phase 2 zal erom spannen inderdaad. 2003 versies moet te doen zijn onder 30k.....zeker via import. Evo zelfde verhaal. Goed zoeken en schunnig bieden. Mensen zijn ook blij als ze die wagens kwijt zijn.....immers geen grote markt voor en inruil is ook niet alles.Maus schreef:Allemaal te regelen tussen de 20 en 30k euro? Volgens mij betaal je voor een V6 phase 1 nog steeds tussen bovengenoemde bedragen. Een phase 2 heb je volgens mij nog niet onder de 40k euro, een enkele uitzondering daargelaten.
Een EVO 7 betaal je ook nog dik boven de 30k euro, EVO 6 zit nu pas rond de 30k euro.
WRX-en zijn er wel voor deze prijzen, maar voor 30k euro rij je ook nieuw.
@ Eric; Ik weet nog niet wat 't wordt. Een tweedehands Scooby denk ik niet hoor, koop 'm dan liever nieuw.Een tweedehands EVO daarentegen....
voor 50.000 euro zou ik twee alpines A610 kopenErik (Schepjes) schreef:50 duizend euro?
een gt turbotje helemaal op fokken