ACT: Clio III

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Maus

Ik hoorde juist van iemand die overgestapt was van een Impreza naar de EVO het omgekeerde. De EVO geeft 'm veel meer plezier. Puur op vermogen driftend een bocht door komen, etc. :)
Met hem heb ik ook een stukje meegereden, wat rijdt dat geweldig. Wat anders rijdt dan een WRX.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

hmm, ik vond juist dat de Impreza ruw vermogen had, en de Lancer veel geciviliseerder,
ik heb alleen nog niet gereden met de STi van het nieuwe model, dus ik weet ook niet op welke modellen hij het bepaalt.
ik heb destijds de Evo VII en de Impreza WRX toen vergeleken
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus

Hij reed zelf met een GTT, maar heeft ook ervaring met de WRX, en rijdt dus nu EVO 6. Nu moet ik wel zeggen dat beide wagens niet echt standaard meer zijn. :)
Ik vind dat jij nu wel appels met peren aan't vergelijken bent geweest; een WRX is toch helemaal niet te vergelijken met een EVO. In nieuwprijs zit er dik 20k euro tussen.
Steven
Car: M536

Goh volgens mij ken ik die 'iemand' ;)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Maus schreef:Hij reed zelf met een GTT, maar heeft ook ervaring met de WRX, en rijdt dus nu EVO 6. Nu moet ik wel zeggen dat beide wagens niet echt standaard meer zijn. :)
Ik vind dat jij nu wel appels met peren aan't vergelijken bent geweest; een WRX is toch helemaal niet te vergelijken met een EVO. In nieuwprijs zit er dik 20k euro tussen.
dat zeg ik toch: dat t appels en peren zijn :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Xabre
Car: 19 16V

ik vind deze clio nog meevallen, al die nieuwe kleinere auto's zien er tegenwoordig zo vreemd uit, kijk naar de Citroën C1 en C3, tering wat een gedrochten daar wil je toch niet in gezien worden (N)
Trust me. I know what I'm doing.
Maus

Steven schreef:Goh volgens mij ken ik die 'iemand' ;)
De mijne komt uit Honselersdijk. :)
Maus

Erik Olijnsma schreef:dat zeg ik toch: dat t appels en peren zijn :D
STI vs EVO vind ik geen appels met peren vergelijken, WRX vs EVO wel. :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik denk dat je de nieuwe RS niet echt met de Impreza moet vergelijken. Dat is toch in de basis een volledig andere auto.
Ik zou eerder de vergelijking maken met de Golf 5 GTI (200pk, 33600 euro), de Mini Cooper S Works (210pk, 31700 euro) en de Civic Type-R (nu 200pk, 29000 euro, binnenkort nieuw model). Een prijs voor de nieuwe Clio RS (200pk?) rond 30000 euro is denk ik gerechtvaardigd.
De Impreza WRX (225pk, 30500 euro). Is niet eens zo veel goedkoper vind ik.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

het ging niet om de RS met de Impreza of de Lancer te vergelijken, maar wat zou je doen als je 50.000 te besteden had?

zou je dan nog voor een RS gaan of doe je een stap hoger, meer power, AWD, 4 deuren en een grotere kofferbak?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Heel moeilijk. 50000 is een hoop. Ook omdat ik normaal niet in die categorie kijk. Honda S2000 of Evo 7 misschien. Maar het zou zo maar een Cooper S Works kunnen worden (die mooi aankleden) en 15000 euro op zak houden. :)
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

elmotheelk (Eric) schreef:Heel moeilijk. 50000 is een hoop. Ook omdat ik normaal niet in die categorie kijk. Honda S2000 of Evo 7 misschien. Maar het zou zo maar een Cooper S Works kunnen worden (die mooi aankleden) en 15000 euro op zak houden. :)
Wanneer ben jij voor het laatst bij de BMW-dealer geweest? Zo'n mini wordt veel duurder! Ik heb destijds ook een offerte gehad voor een normale cooper-S. Die liep al op tot 35.000. Ook voor dat geld had ik nog niet eens alle zaken die op een Clio RS gewoon standaard zijn. De works motor-upgrade alleen, kost al ruim 5.000. Voor een leuk aangeklede Cooper S Works moet je minimaal op ca 45.000 rekenen.

Mijn voorstel voor 50.000 euri: Nissan 350z.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Lancer EVO (maar dat mocht al duidelijk zijn :p )
CChris

[quote="Harold megane2driver"][img]http://www.ll0ll.com/div/clio-dash.jpg[/img]

dit lijkt me dus echt niet handig he, die bediening van de radio........vinnik die bediening die in een laguna ofzow zit toch handiger :)
R 5 Convertible Rulezz
Robert-Jan

CChris schreef:
Harold megane2driver schreef:[img]http://www.ll0ll.com/div/clio-dash.jpg[/img]

dit lijkt me dus echt niet handig he, die bediening van de radio........vinnik die bediening die in een laguna ofzow zit toch handiger :)
Werkt het zelfde als de Scenic 2, en de Modus, in deze auto's werkt het ook perfect.
VLK Groep
Maus

elmotheelk (Eric) schreef:Ik denk dat je de nieuwe RS niet echt met de Impreza moet vergelijken. Dat is toch in de basis een volledig andere auto.
Ik zou eerder de vergelijking maken met de Golf 5 GTI (200pk, 33600 euro), de Mini Cooper S Works (210pk, 31700 euro) en de Civic Type-R (nu 200pk, 29000 euro, binnenkort nieuw model). Een prijs voor de nieuwe Clio RS (200pk?) rond 30000 euro is denk ik gerechtvaardigd.
Stel dat de RS idd rond de 30000 euro gaat zitten. Dan zal ik me toch echt wel eens ff achter m'n oren gaan krabben, voor dat geld kan je dus een nieuwe WRX aanschaffen, of een tweedehands EVO, of whatever. Sorry voor de Clio, maar dan denk ik er dus wel serieus over na om over te stappen.
De Clio vergelijken met de Golf lijkt me niet logisch, daar is de Megane RS toch al voor?
#Ron#

Maus schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:Ik denk dat je de nieuwe RS niet echt met de Impreza moet vergelijken. Dat is toch in de basis een volledig andere auto.
Stel dat de RS idd rond de 30000 euro gaat zitten. Dan zal ik me toch echt wel eens ff achter m'n oren gaan krabben, voor dat geld kan je dus een nieuwe WRX aanschaffen, of een tweedehands EVO, of whatever. Sorry voor de Clio, maar dan denk ik er dus wel serieus over na om over te stappen.
De Clio vergelijken met de Golf lijkt me niet logisch, daar is de Megane RS toch al voor?
Maus, je moet gewoon nog even geduld hebben, tot Renault wat meer opening van zaken geeft, over de nieuwe Clio III RS. Kan je ook nog een beetje sparen en, let op, genieten van alle mods die je net aan je huidige Clio hebt laten doen.
Maus

Tuurlijk, ik geniet nu ook elke dag van de Clio en ik hoef voorlopig nog geen andere auto. Maar ik kijk / denk al wel een beetje vooruit. :)
Robert-Jan

De prijzen van de nieuwe Clio zullen ongeveer gelijk zijn als de huidige Clio dit is de Renault after sales medewerkers verteld tijdens de Renault Motivatiedag waar de nieuwe Clio ook onthuld is.
VLK Groep
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Robert-Jan schreef:De prijzen van de nieuwe Clio zullen ongeveer gelijk zijn als de huidige Clio...
Jep. Maar de RS krijgt wel 20pk er bij. Dat moet je in de prijs gaan ziet.
Ja, 30000 euro is veel, zeker in vergelijking met een WRX. Maar ik vind 25pk extra (en een kofferbak) nou ook niet extreem veel minder. Maar vooral denk ik dat de WRX gewoon heel goedkoop is. Zie mijn adnere vorobeelden. Dan zit de Clio er heel goed tussen.
Uiteraard moet het dan wel een echte goede rijdersauto worden met 200 echte pk's, flink wat koppel, een strak onderstel, goede uitrusting, etc.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

#Ron# schreef:Wanneer ben jij voor het laatst bij de BMW-dealer geweest?
Uhm, nog nooit volgens mij. :)
#Ron# schreef:Zo'n mini wordt veel duurder! Ik heb destijds ook een offerte gehad voor een normale cooper-S. Die liep al op tot 35.000. Ook voor dat geld had ik nog niet eens alle zaken die op een Clio RS gewoon standaard zijn. De works motor-upgrade alleen, kost al ruim 5.000. Voor een leuk aangeklede Cooper S Works moet je minimaal op ca 45.000 rekenen.
Nou, je hebt wel gelijk dat je een basisversie hebt voor die 35000 van de Cooper S Works. En die wil je niet, want dan heb je nog een standaard onderstel en geen verfraaiingen die je echt moet hebben zoals bonned stripes, wit dak, 17" witte velgen, goed geluidssysteem, Works soundkit, sportstoelen... Fuck, die 45000 euro daar kom je wel aan!
#Ron# schreef:Mijn voorstel voor 50.000 euri: Nissan 350z.
Hmm, doe mij die S2000 dan maar.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

50 duizend euro?
een gt turbotje helemaal op fokken :lol:
Maus

elmotheelk (Eric) schreef:
Robert-Jan schreef:De prijzen van de nieuwe Clio zullen ongeveer gelijk zijn als de huidige Clio...
Jep. Maar de RS krijgt wel 20pk er bij. Dat moet je in de prijs gaan ziet.
Ja, 30000 euro is veel, zeker in vergelijking met een WRX. Maar ik vind 25pk extra (en een kofferbak) nou ook niet extreem veel minder. Maar vooral denk ik dat de WRX gewoon heel goedkoop is. Zie mijn adnere vorobeelden. Dan zit de Clio er heel goed tussen.
Uiteraard moet het dan wel een echte goede rijdersauto worden met 200 echte pk's, flink wat koppel, een strak onderstel, goede uitrusting, etc.
Met een paar kleine aanpassingen (uitlaat + chippen) maak je van een Impreza een kanon, die is dan echt niet meer te vergelijken met een RS.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Maus schreef:Met een paar kleine aanpassingen (uitlaat + chippen) maak je van een Impreza een kanon, die is dan echt niet meer te vergelijken met een RS.
Nee dat is zo. Daarom zijn ze in eerste instantie al niet echt te vergelijken zoals ik eerder zei. Het is zo'n ander soort auto!
Maar goed, ik weet dus wel wat jou volgende auto wordt: een 2de hands Soeb! :smoke:
Toch grappig, dat ik met 50000 euro 2 volledig verschillende auto's bovenaan heb staan: Cooper S Works en S2000. 8)
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

Toch grappig, dat ik met 50000 euro 2 volledig verschillende auto's bovenaan heb staan: Cooper S Works en S2000. 8)
Beter een van deze twee dan die Peugot Astra die nu door Renault gepresenteerd is.
Wat een :gun: (N) ding.
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

[img]http://i1.ebayimg.com/02/i/04/72/da/82_1_b.JPG[/img]

Als schaalmodel is hij nu al te koop.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Toine

Zit zelf ook over van alles te dubben maar ben er ook nog niet uit.
- Clio V6 phase 2
- Megane RS
- Lacer evo 7
- Imreza WRX
- Smart Roadster Brabus
- Cooper S (cabrio)
- nieuwe clio .......
- Chrysler crossfire (cabrio)

Allemaal voor tussen de 20.000-30.000 te regelen, mits occasion of import
Alle info en ervaringen welkom.
Maus

Allemaal te regelen tussen de 20 en 30k euro? Volgens mij betaal je voor een V6 phase 1 nog steeds tussen bovengenoemde bedragen. Een phase 2 heb je volgens mij nog niet onder de 40k euro, een enkele uitzondering daargelaten.
Een EVO 7 betaal je ook nog dik boven de 30k euro, EVO 6 zit nu pas rond de 30k euro.
WRX-en zijn er wel voor deze prijzen, maar voor 30k euro rij je ook nieuw.
@ Eric; Ik weet nog niet wat 't wordt. Een tweedehands Scooby denk ik niet hoor, koop 'm dan liever nieuw. :) Een tweedehands EVO daarentegen.... :kwijl:
Remco T.
Contacteer:

op autotrader staat een v6 fase 1 voor 24.000 :)
#Ron#

#Ron# schreef:Wanneer ben jij voor het laatst bij de BMW-dealer geweest?
Uhm, nog nooit volgens mij. :)
Dat dacht ik al. :) Een Mini koop je bij de BMW-dealer. En je weet wat ze zeggen, bij BMW is zelf de sigarettenaansteker nog een optie... Die Mini is dus zo kaal als een luis, standaard, zeker als je je RS gewend bent.

Heb je al eens met zo'n ding gereden? Ik heb zowel de Cooper als de de Cooper-S(niet de Works) geprobeerd. De Cooper is ronduit traag, die 1600 motor is zeker bij lage toerentallen waardeloos. Totaal geen koppel. De Cooper-S is wel vlot, vergelijkbaar met je RS. Iets minder snel. Hij klikt ook als je RS, maar dan zoals je ruitenwissermotor. En, bij de eerste bocht waar ik hem wat vlot injoeg, sprak de tractie-controle aan. Hij stuurt ook niet optimaal, je voelt niet veel. En dat dan voor 35.000 euro...

Vandaar mijn keus eind vorig jaar voor nieuwe RS. Hield ik nog 5.000 euro over.
Toine

Maus schreef:Allemaal te regelen tussen de 20 en 30k euro? Volgens mij betaal je voor een V6 phase 1 nog steeds tussen bovengenoemde bedragen. Een phase 2 heb je volgens mij nog niet onder de 40k euro, een enkele uitzondering daargelaten.
Een EVO 7 betaal je ook nog dik boven de 30k euro, EVO 6 zit nu pas rond de 30k euro.
WRX-en zijn er wel voor deze prijzen, maar voor 30k euro rij je ook nieuw.
@ Eric; Ik weet nog niet wat 't wordt. Een tweedehands Scooby denk ik niet hoor, koop 'm dan liever nieuw. :) Een tweedehands EVO daarentegen.... :kwijl:
Nee joh.....phase 1 moet je niet meer kopen boven de € 20.000......verlies je er teveel op en raak je nooit meer kwijt. Phase 2 zal erom spannen inderdaad. 2003 versies moet te doen zijn onder 30k.....zeker via import. Evo zelfde verhaal. Goed zoeken en schunnig bieden. Mensen zijn ook blij als ze die wagens kwijt zijn.....immers geen grote markt voor en inruil is ook niet alles.
WRX oud model 2005 voor 25k is te doen.......nieuw rond 30k
Heb het natuurlijk niet over dealerbedrijven waar je ze moet kopen
Maus

Geef mij dan maar eens wat adressen waar je bijvoorbeeld een goeie EVO 7 kan halen voor minder dan 30k. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:50 duizend euro?
een gt turbotje helemaal op fokken :lol:
voor 50.000 euro zou ik twee alpines A610 kopen :D
kan je de ene pakken als de andere het weer eens niet doet :D :D

3.0 liter V6 met turbo mmmmmmmmmmmm en achterwielaandrijving (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie