het is een continuing story, ben nog steeds mijn wiel kwijt ivm met de garantie ( wiel heeft afwijkend naafgat )en heb gisteren de importeur in Munchen opgebeld, waar het wiel al 10 dagen ligt.
Ik kreeg een leuterverhaal te horen wat inhield dat ik nog enige tijd moet wachten totdat de vervanging er is.
Dus ik wacht af, misschien presteert hij het mijn oude wiel terug te sturen, dan bel ik de fabriek in Engeland, mijn Engels is aanzienlijk beter.
nieuwe wielen 15 inch
pierre, als je moeite hebt met duits kan ik je wel helpen met vertalen. ben tenslotte 25% duitser
zoals de meeste limboŽs 

mein deutsch ist oke danke, aber herr Valdez von teamdynamics in munchen hatte mir ein verkaufer story erzahlt nachdem er meine felge empfangen hatte end es dauert viel zu lange was ich nicht sehr apprezierte, hoffentlich komt das Rad diese woche, ich meine ich habe bezahlt fur ein neue felge und dann muss es auch einwandfrei sein, ein fall der garantie.
kom vaak in Limburg, komend weekend ook.
danke und tschuss.
kom vaak in Limburg, komend weekend ook.
danke und tschuss.
de bandomvang van 15 inch met 195/45 blijft te groot, maar kleiner kan ik dus niet krijgen, de acceleratie lijdt hieronder.
ook is een 195 band in 13 inch minder breed als een 195 in 15 inch en dat stuurt hardstikke zwaar
185 of 175 breed is niet te krijgen
165/50 wel maar dit past weer niet op een 7J velg en is weer te smal.
er is dus geen oplossing, want in 13 of 14 inch was ook niet veel te krijgen
ook is een 195 band in 13 inch minder breed als een 195 in 15 inch en dat stuurt hardstikke zwaar
185 of 175 breed is niet te krijgen
165/50 wel maar dit past weer niet op een 7J velg en is weer te smal.
er is dus geen oplossing, want in 13 of 14 inch was ook niet veel te krijgen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Wat is de breedte maat van beide velgen? want een smalle 13"met brede banden is smaller dan een brede 15"pierre schreef:ja toch, ik heb ze naast elkaar gehouden, 195 in 15 inch is zeker 1,5 cm breder loopvlak als 195 in 13 inch.
hier kan je J maat en de hoogte van de banden nog wel wat doen.
Pierre heeft gelijk hij vergelijkt 6,7/7-j met 5,5j van de standaard velgen.
Standaard worden die 195-banden ook zwaar naar binnen getrokken.
Tis zelfs zo dat het effectieve loopvlak gelijk is aan een 185-60-13 band! (met 5,5j dus)
Standaard worden die 195-banden ook zwaar naar binnen getrokken.
Tis zelfs zo dat het effectieve loopvlak gelijk is aan een 185-60-13 band! (met 5,5j dus)
ik heb de ongemonteerde 195/55-13 en ongemonteerde 195/45-15 met elkaar vergeleken en het scheelt 1,5 cm breedte.
er is een uitzondering, want de dunlop 2000 sp sport 195/55-13 is ook aanzienlijk breder en stuurt ook zwaar, bovendien die erg brede banden is gewoon moeilijker sturen.
als ik nu volgas geef, gebeurt er weinig, de auto komt minder snel van zijn plaats, en ik moet corrigerend sturen anders ga ik niet rechtdoor maar de berm in.
het voordeel is ze zijn lekker stabiel voor op de snelweg, rechtdoor.
ik heb heimwee naar die 195/55-13 bandjes.
er is een uitzondering, want de dunlop 2000 sp sport 195/55-13 is ook aanzienlijk breder en stuurt ook zwaar, bovendien die erg brede banden is gewoon moeilijker sturen.
als ik nu volgas geef, gebeurt er weinig, de auto komt minder snel van zijn plaats, en ik moet corrigerend sturen anders ga ik niet rechtdoor maar de berm in.
het voordeel is ze zijn lekker stabiel voor op de snelweg, rechtdoor.
ik heb heimwee naar die 195/55-13 bandjes.
het vermogen en trekkracht van mijn auto is verbeterd, er was een lek in de turbodrukslang een afsluitklep van de carburateurkoeling bleef openstaan, ik hoorde een trompetachtig geluid, dus nu kurk erin tijdelijk en morgen een nieuwe klep bestellen, is ongeveer 20 euro.
hopelijk blijven verdere problemen nu even weg.
hopelijk blijven verdere problemen nu even weg.
Ligt ook aan het merk.,Steven schreef:Pierre heeft gelijk hij vergelijkt 6,7/7-j met 5,5j van de standaard velgen.
Standaard worden die 195-banden ook zwaar naar binnen getrokken.
Tis zelfs zo dat het effectieve loopvlak gelijk is aan een 185-60-13 band! (met 5,5j dus)
IK heb 2 banden los zonder velg naast elkaar gezet. Dit was één uniroyal 195/55/13 band, en één toyo 175/50/13 band.
Die toyo was zeker 1,5 cm BREDER dan die 195 band. En dan bedoel ik alleen het loopvlak.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Met Avon's ZV-1 heb je hetzelfde. Lekker vierkante schouder met velgbeschermer, waardoor hij wel 205 breed lijkt. Met Dunlop's schijnt het tegenovergestelde het geval te zijn? Die zouden vrij strak (Duits) op de velg zitten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ik heb gisteren het loopvlak gemeten van een oude 195/55-13 semperit en mijn uniroyal rainsport en semperit in 15 inch.
de oude 13 inch heeft 15,5 cm effectief contact met de weg.
de nieuwe 15 inch in uniroyal 17 cm effectief
de nieuwe 15 inch in semperit 16 cm.
ik heb nu semperit voor gezet en uniroyal achter.
resultaat het stuurt veel lichter en ook het slingerende weggedrag lijkt een stuk minder.
kennelijk zijn die uniroyal rainsport wel goed in regen, maar nogal zwammerig en sponzig.
volgend jaar zet ik michelins pilot exalto voorop, deze zetten zich ook niet te breed, nu ga ik met vakantie.
de oude 13 inch heeft 15,5 cm effectief contact met de weg.
de nieuwe 15 inch in uniroyal 17 cm effectief
de nieuwe 15 inch in semperit 16 cm.
ik heb nu semperit voor gezet en uniroyal achter.
resultaat het stuurt veel lichter en ook het slingerende weggedrag lijkt een stuk minder.
kennelijk zijn die uniroyal rainsport wel goed in regen, maar nogal zwammerig en sponzig.
volgend jaar zet ik michelins pilot exalto voorop, deze zetten zich ook niet te breed, nu ga ik met vakantie.
Laatst gewijzigd door pierre op zo 24 jul 2005 8:25, 1 keer totaal gewijzigd.