nieuwe wielen 15 inch
heb nu dan mijn 13 inch wielen vervangen door 15 inch met 195/45 banden, 2 uniroyal rainsports en 2 semperit direction sports.
ik heb nu veel zorgen erbij gekregen en dat voor 950 euro.
de wagen is helemaal niet meer in balans, remt slechter en heeft een merkwaardige wegligging, doordat deze 7 mm hoger is komen te liggen.
de uniroyals maken erg veel lawaai en sturen als sponzen.
zou mijn auto te oud zijn met 430.000 km
stuurhuis, alle kogels en stabilisatorstang, alle schokdempers zijn praktisch nieuw, maar het helpt weinig, geen goede wegligging.
ik heb nu veel zorgen erbij gekregen en dat voor 950 euro.
de wagen is helemaal niet meer in balans, remt slechter en heeft een merkwaardige wegligging, doordat deze 7 mm hoger is komen te liggen.
de uniroyals maken erg veel lawaai en sturen als sponzen.
zou mijn auto te oud zijn met 430.000 km
stuurhuis, alle kogels en stabilisatorstang, alle schokdempers zijn praktisch nieuw, maar het helpt weinig, geen goede wegligging.
Misschien moet je em eens verlagen, wordt ie een stuk stabieler van.
Ik heb met 4x uniroyal rainsports in 195-45-15 echt een superstrakke wegligging.
Tis in het begin ffies wennen, maar als je daarna een paar bochtjes achter de rug hebt blijft je bochtjes nemen
Ik heb met 4x uniroyal rainsports in 195-45-15 echt een superstrakke wegligging.
Tis in het begin ffies wennen, maar als je daarna een paar bochtjes achter de rug hebt blijft je bochtjes nemen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
een 35 mm verlaging kun je op zich prima doen.
Geen noemswaardige comfort beperkingen of vluchtheuvels
Geen noemswaardige comfort beperkingen of vluchtheuvels
weer terug van balanceren bij kwikfit, wielen waren in volledige onbalans, dat had dat bandenbedrijf elders gedaan, nu is het weg.
linkervoorveer bleek gebroken, moet vervangen worden, fase2 veer is nog maar 7 jaar in gebruik.
tja.
geluid vd banden komt omdat het platte stugge zijn, hoort erbij.
linkervoorveer bleek gebroken, moet vervangen worden, fase2 veer is nog maar 7 jaar in gebruik.
tja.
geluid vd banden komt omdat het platte stugge zijn, hoort erbij.
de nieuwe wielen beginnen al wat te wennen, maar het weggedrag in lange bochten is nog niet verbeterd.
dit was al onzeker voordat ik de nieuwe wielen en banden had, met de oude combinatie.
ik denk aan onjuiste uitlijning, een korte bocht is geen probleem maar op de snelweg heeft de wagen de neiging te gaan glijden of uitbreken in een lange bocht, dit is vreemd, ik moet duidelijk van het gas om het vege lijf te redden.
het plaklood geeft meer onbalans dan het klemlood wat ik had, het is acceptabel maar denk eraan dit te veranderen
dit was al onzeker voordat ik de nieuwe wielen en banden had, met de oude combinatie.
ik denk aan onjuiste uitlijning, een korte bocht is geen probleem maar op de snelweg heeft de wagen de neiging te gaan glijden of uitbreken in een lange bocht, dit is vreemd, ik moet duidelijk van het gas om het vege lijf te redden.
het plaklood geeft meer onbalans dan het klemlood wat ik had, het is acceptabel maar denk eraan dit te veranderen
gebroken veer wordt 5 maart gedaan in Swalmen, maar alleen de onderste laatste 4 cm is eraf, dus ik merk het niet, het is ook niet te zien bijna.
omdat de hele vooras alle elementen nieuw zijn, denk ik ook aan een achteras die wellicht versleten kan zijn, maar wat kan hier nou aan bewegen, rubbers ?
omdat de hele vooras alle elementen nieuw zijn, denk ik ook aan een achteras die wellicht versleten kan zijn, maar wat kan hier nou aan bewegen, rubbers ?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik denk juist wel dat het nogal wat uitmaakt, het onderste gedeelte zorgt toch voor de stijfheid van de veer, het middengedeelte is zachter en heeft een mindere stijfheid.pierre schreef:gebroken veer wordt 5 maart gedaan in Swalmen, maar alleen de onderste laatste 4 cm is eraf, dus ik merk het niet, het is ook niet te zien bijna.
ik heb ook gehoord dat die uni rainsports nogal sponzig zijn de eerste 300 km, aangezien Swalmen heen en terug 500 km is, zal ik volgende week laten weten hoe of wat.
anders moet een rtc clublid maar eens met mijn auto rijden en zijn mening geven.
bandsoort kan veel uitmaken weet ik uit ervaring, wellicht een michelin pilot exalto 2 eronder hierna.
anders moet een rtc clublid maar eens met mijn auto rijden en zijn mening geven.
bandsoort kan veel uitmaken weet ik uit ervaring, wellicht een michelin pilot exalto 2 eronder hierna.
Heb pas geleden ergens gelezen of gehoord dat een veer niet zomaar een bepaalde lengte heeft en dat je er absoluut niet zomaar een stuk vanaf mag zagen omdat dan de werking ervan flink wordt beïnvloed (in negatieve zin).Erik Olijnsma schreef:Ik denk juist wel dat het nogal wat uitmaakt, het onderste gedeelte zorgt toch voor de stijfheid van de veer, het middengedeelte is zachter en heeft een mindere stijfheid.pierre schreef:gebroken veer wordt 5 maart gedaan in Swalmen, maar alleen de onderste laatste 4 cm is eraf, dus ik merk het niet, het is ook niet te zien bijna.
ik heb garantie aangevraagd voor een wiel, het centrumgat is 1mm te groot en geen van de 4 pasringen past daarin, ligt niet aan de pasring want de andere past deze wel perfekt.
bedrijf zit in Munchen, dus niet echt handig, even kijken wat ze zeggen.
bedrijf zit in Munchen, dus niet echt handig, even kijken wat ze zeggen.
maar als het naafgat niet de juiste maat is, kun je het wiel niet centreren. Maar dan zou t moeten trillen en niet trekken/sponzig... 

de Duitse importeur heeft een nieuw wiel besteld, maar wil eerst het verkeerde ongemonteerde wiel terughebben, het wiel is al gemonteerd en ik heb er 100 km mee gereden.
Op 3 wielen rijden is niet handig en met reserve in een andere maat is ook crazy.
Dus gemailed met de fabrikant in Engeland of ik 100 procent vergoeding krijg en dat ik dat 'klerewiel' later terugstuur na ontvangst vd goede.
koop geen dingen in het Buitenland tenzij het niet anders kan, maar ja ik ben natuurlijk wel de enige met dit wiel hier, exclusiviteit heeft zijn prijs.
Op 3 wielen rijden is niet handig en met reserve in een andere maat is ook crazy.
Dus gemailed met de fabrikant in Engeland of ik 100 procent vergoeding krijg en dat ik dat 'klerewiel' later terugstuur na ontvangst vd goede.
koop geen dingen in het Buitenland tenzij het niet anders kan, maar ja ik ben natuurlijk wel de enige met dit wiel hier, exclusiviteit heeft zijn prijs.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
waar je ook eens op moet letten is dat ze bij uitlijnen de wielen bijna recht zetten, is op zich leuk voor de slijtage maar voor betere sporing moet je de wielen iets naar binnen laten zetten en ook wat meer camber laten geven dan normaal stuurt die stukken strakker alleen banden slijten wat harder
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
5gt turbo heeft uitspoor totaal -0.1 mm dit houd ik aan, wel eens met -4 mm uitspoor gereden, sterke slijtage, banden weggooien en weinig beter .
camber is niet afstelbaar is -1 graden
moet nu eerst mijn auto uitgraven, is totaal ingesneeuwd hier.
camber is niet afstelbaar is -1 graden
moet nu eerst mijn auto uitgraven, is totaal ingesneeuwd hier.
-
hebbie er dan geen foto van ben wel benieuwdpierre schreef: maar ja ik ben natuurlijk wel de enige met dit wiel hier, exclusiviteit heeft zijn prijs.
vandaag gebroken veer vervangen in een locale opel garage, de monteur was lekker bezig de veer zat er op zijn kop in, dus kon het weer over.
uitlijnen ging ook niet van een leien dakje bij de plaatselijke kwik-fit, er is verkeerd uitgelijnd volgens een turbo2, ik zei hun dat het niet klopte maar ze leken doof.
morgen terug met het uitlijnrapport van vorig jaar, staat C405 op, dus dat moet over, ik heb nu toespoor.
1 velg opgestuurd naar Munchen, ik rijd nu op winterbanden voor.
we komen er uiteindelijk wel.
uitlijnen ging ook niet van een leien dakje bij de plaatselijke kwik-fit, er is verkeerd uitgelijnd volgens een turbo2, ik zei hun dat het niet klopte maar ze leken doof.
morgen terug met het uitlijnrapport van vorig jaar, staat C405 op, dus dat moet over, ik heb nu toespoor.
1 velg opgestuurd naar Munchen, ik rijd nu op winterbanden voor.
we komen er uiteindelijk wel.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
standaard uitlijnrapporten gelijk weggooien.
gewoon beetje toespoor is voor het betere stuurwerk altijd goed
gewoon beetje toespoor is voor het betere stuurwerk altijd goed

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
nu op 175/60-13 winterbanden voor en gelukkig had ik ze nog niet verkocht, nu verkoop ik ze ook niet meer, mijn straat lijkt op de Noordpool .
Eind deze week hopelijk weer 15 inch lichtmetaal en graag spoedig lenteweer.
Eind deze week hopelijk weer 15 inch lichtmetaal en graag spoedig lenteweer.
Laatst gewijzigd door pierre op zo 6 mar 2005 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Link werkt niet... 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
beetje moeilijk te zien, maar lijken mooie velgen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
moet je veren en veerpoten van een reguliere 5 eronder zetten, alleen zul je alleen maar meer gedonder krijgen met wegligging e.d.pierre schreef:auto is niet verhoogd, is standaard
wil wel gaan verhogen, weet iemand een verhogingsset te koop ?
wil 5 cm hoger.
en ik meende dat ik laatst las dat je daar al zoveel last van had. dus ik zou het zowieso niet echt aanraden