
ACT: Benzine
Schrijf mij maar op ik doe wel mee! Gewoon ffe op de fiets die 60 km's naar me werk 

weg met diesel, da's al helemaal rommel. Wel eens de pluim van de gemiddelde TDI gezien? Het is wel 1 trein tegenover 100 tditjes he.TMC16v schreef:Wat die milleu vent bij nova zei was gewoon geleuter,Black Beauty schreef:Nova besteedt zometeen aandacht de dure brandstof
Dat de brandstofprijs wel aardig klopt, heb zelf op de pomp gewerkt en in februari was het nog 1.10 bij ons, En nu is het er 1,30!
En dat hij 30cent bij diesel wil opgooien zal de economie helemaal kapot maken, Als die vent eens zal na denken zijn vrachtwagens en dieseltreinen meer vervuilend dan de huidige TDI, Als je een vrachtwagen ziet optrekken, Die kunnen wel een roetkat gebruiken.
Als benzine dan toch zo schoon is laat die prijs dan zakken.
In hoensbroek hebben ze een nieuw systeem ontwikkeld om ipv diesel aardgas in de trucks te doen. Beter

Diesel god Peugeot maakt de schoonste en soepelst lopende diesels...met roetfilter: 25.000x minder roetuitstoot.
Met de 406 hdi gemiddeld 1:17 (met mijn rijstijl).
Maar niemand van die kortzichtige Ollanders lult hier weer over, dom volk. In Duitsland zijn ze in rep en roer vanwegen het schandaal van de Duitse autoproducenten die gezamenlijk het roetfilter jarenlang hebben geboycot. BMW met zŽn grote bek, heeft Peugeot nog jarenlang uitgelachen dat dat filter nooit ging werken haha!
Diesel is vies...ja, die moffediesels zijn smerig, nog altijd. Met roetfilter zijn ze de schoonste van alle wagens (met uitzondering van gas lijkt me)

Met de 406 hdi gemiddeld 1:17 (met mijn rijstijl).

Maar niemand van die kortzichtige Ollanders lult hier weer over, dom volk. In Duitsland zijn ze in rep en roer vanwegen het schandaal van de Duitse autoproducenten die gezamenlijk het roetfilter jarenlang hebben geboycot. BMW met zŽn grote bek, heeft Peugeot nog jarenlang uitgelachen dat dat filter nooit ging werken haha!
Diesel is vies...ja, die moffediesels zijn smerig, nog altijd. Met roetfilter zijn ze de schoonste van alle wagens (met uitzondering van gas lijkt me)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Idd die Jopie Joris zeurde wel een flink eind weg hoor.
En dat was ook precies mijn gedachte, eind 2004 betaalde ik nog rond de euro per liter en de brandstofprijzen liepen volgens die milieu mongool mooi gelijk met de inflatie, ja ja. Maar een pak koeken blijft wel op dezelfde prijs hangen, sufk*t
In andere Europese landen wordt de aanschaf van diesel juist gestimuleerd, omdat het met een goed filtersysteem schoner is dan benzine. En hier in NL word je wijsgemaakt dat diesel juist vervuilender is, en dat daarom de BPM en hogere wegenbelasting gerechtvaardigd zijn.
En dat was ook precies mijn gedachte, eind 2004 betaalde ik nog rond de euro per liter en de brandstofprijzen liepen volgens die milieu mongool mooi gelijk met de inflatie, ja ja. Maar een pak koeken blijft wel op dezelfde prijs hangen, sufk*t

In andere Europese landen wordt de aanschaf van diesel juist gestimuleerd, omdat het met een goed filtersysteem schoner is dan benzine. En hier in NL word je wijsgemaakt dat diesel juist vervuilender is, en dat daarom de BPM en hogere wegenbelasting gerechtvaardigd zijn.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Maarja, vertel es iets wat we hier in het zuiden nog niet wisten.
Nederland(-ers) lopen jaaaaaren achter, qua mode, tv, muziek...alles
Luister maar es naar 3fm of urin-fm. Die draaien muziek waar ze op StuBru al 2 jaar geleden mee zijn gestopt.
En dat is met alles in NL. Onze snelheden op de snelweg stammen ook nog uit 1950. Levert toch geld op voor de staat.
Nederland(-ers) lopen jaaaaaren achter, qua mode, tv, muziek...alles
Luister maar es naar 3fm of urin-fm. Die draaien muziek waar ze op StuBru al 2 jaar geleden mee zijn gestopt.
En dat is met alles in NL. Onze snelheden op de snelweg stammen ook nog uit 1950. Levert toch geld op voor de staat.
Met roetfilter is de uitstoot van andere gassen nog altijd klote marco. Diesel is rommel.MarcoG schreef:Diesel god Peugeot maakt de schoonste en soepelst lopende diesels...met roetfilter: 25.000x minder roetuitstoot.![]()
Met de 406 hdi gemiddeld 1:17 (met mijn rijstijl).![]()
Maar niemand van die kortzichtige Ollanders lult hier weer over, dom volk. In Duitsland zijn ze in rep en roer vanwegen het schandaal van de Duitse autoproducenten die gezamenlijk het roetfilter jarenlang hebben geboycot. BMW met zŽn grote bek, heeft Peugeot nog jarenlang uitgelachen dat dat filter nooit ging werken haha!
Diesel is vies...ja, die moffediesels zijn smerig, nog altijd. Met roetfilter zijn ze de schoonste van alle wagens (met uitzondering van gas lijkt me)
Nadeel lijkt me de bougies vervangen,Riël schreef:weg met diesel, da's al helemaal rommel. Wel eens de pluim van de gemiddelde TDI gezien? Het is wel 1 trein tegenover 100 tditjes he.TMC16v schreef:Wat die milleu vent bij nova zei was gewoon geleuter,Black Beauty schreef:Nova besteedt zometeen aandacht de dure brandstof
Dat de brandstofprijs wel aardig klopt, heb zelf op de pomp gewerkt en in februari was het nog 1.10 bij ons, En nu is het er 1,30!
En dat hij 30cent bij diesel wil opgooien zal de economie helemaal kapot maken, Als die vent eens zal na denken zijn vrachtwagens en dieseltreinen meer vervuilend dan de huidige TDI, Als je een vrachtwagen ziet optrekken, Die kunnen wel een roetkat gebruiken.
Als benzine dan toch zo schoon is laat die prijs dan zakken.
In hoensbroek hebben ze een nieuw systeem ontwikkeld om ipv diesel aardgas in de trucks te doen. Beter
En roetfilter doet geen wonderen,
Je zit ook nog met andere rommel die diesels uitstoten!
en 75% van het diesel wagenpark rijd nog zonder roetfilter en dan transport verkeer niet eens over te hebben

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Gloeibougie's.ForeverYoung schreef:diesel heeft geen bougies, toch
Project: GTT Blue Sport
Ben begin deze maand naar frankrijk geweest(F1 op Magny Cours).
Daar was de brandstof gemiddeld 10 cent duurder per liter als hier in Nederland.
Echter kennen ze daar de woorden wegenbelasting en bmp niet....
Daar was de brandstof gemiddeld 10 cent duurder per liter als hier in Nederland.

Echter kennen ze daar de woorden wegenbelasting en bmp niet....

Laatst gewijzigd door DoubleJ op wo 20 jul 2005 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di 4 nov 2003 20:14
- Locatie: Mestreech
Ik ben blij dat ik aan de grens woon, tank al 18 jaar over de grens.
Ik tank alleen hier in NL. met de bedrijfswagen diesel. De baas betaalt.
Ik tank alleen hier in NL. met de bedrijfswagen diesel. De baas betaalt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
de eu is toch al fucked up, wat denk je van de BPM 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
heb ff gestemd, en gelijk ook toch maar eens ingeschreven bij united consumers voor tanken met korting. wie weet komt dat nog eens van pas met deze dure brandstofprijzen.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
automaxx volgend jaar op het binnenhof?mike16v schreef:de vraag is kan je gezamelijk iets tegen die hoge prijs doen?? aktie voeren, maar hoe? iedereen blijft toch rijden en dat weten ze. maar iedereen baalt ervan...
alle nederlandse auto clubs aktie voeren? iets reglen met de ANWB??

zoiets ja! dat lijkt me wel wat5gt8vturbo schreef:automaxx volgend jaar op het binnenhof?mike16v schreef:de vraag is kan je gezamelijk iets tegen die hoge prijs doen?? aktie voeren, maar hoe? iedereen blijft toch rijden en dat weten ze. maar iedereen baalt ervan...
alle nederlandse auto clubs aktie voeren? iets reglen met de ANWB??eindejaarsmeeting bij balkende in z`n tuin? fnm`s op soestdijk? er zal toch wel iets te doen zijn?
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
totdat de douane je op de bon slingert omdat de overheid nogal wat accijnzen misloopt
had het er gister toevallig over met iemand, in Coevorden gebeurt dit al.
we hadden ook een discussie over rooie diesel, volgens hem zit die rooie kleurstof (glycol) erin om het achteraf op te kunnen sporen, schijnt best hardnekkig te blijven zitten.
ik heb de neiging om het niet te geloven (eigenwijze Fries he
)
maar het zal wel waar zijn.

had het er gister toevallig over met iemand, in Coevorden gebeurt dit al.
we hadden ook een discussie over rooie diesel, volgens hem zit die rooie kleurstof (glycol) erin om het achteraf op te kunnen sporen, schijnt best hardnekkig te blijven zitten.
ik heb de neiging om het niet te geloven (eigenwijze Fries he

maar het zal wel waar zijn.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Douane jaagt op zonnebloemolie
De brandstof-gestapo heeft de jacht geopend op dieselrijders. Zo blijken als gevolg van de exorbitant hoge brandstofprijzen steeds meer automobilisten hun tank af te vullen met zonnebloemolie van de Lidl. Het is niet alleen beter voor het milieu, het scheelt ook nog eens de nodige euris. Probleem is echter dat gekke Gerritje een hoop accijnzen misloopt. Op iedere liter brandstof pakt Zalm namelijk ruim 65 procent. En dat is 46 procent meer dan hij over een fles slaolie binnen harkt. En dus waarschuwt Zalm nog één keer: U bent fout bezig! Wie wordt gepakt, betaalt een boete van 4,53 euri per liter. Dus een dieseltank van 50 liter zonnebloemolie kost je bij staande houding 226,50. Bovenop dat bedrag volgt nog een naheffing van 374,91 euro per 1000 liter. Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder...
Trust me. I know what I'm doing.
Voor alle dieselrijders onder ons: er bestaat een database met auto's en ervaringen van mensen die op/met plantaardige olien rijden:
http://rapsdb.rapsinfo.de/nl/
Misschien eens een oud dieseltje op de kop tikken....
http://rapsdb.rapsinfo.de/nl/






Misschien eens een oud dieseltje op de kop tikken....
Dit vond ik op de site van de douane:
Accijns niet-minerale autobrandstoffen (Biodiesel) gelijk aan accijns minerale brandstoffen
Op dit moment is er in Nederland nog geen speciale regeling voor niet-minerale, milieuvriendelijke brandstoffen. Dat wil zeggen dat de huidige wetgeving van toepassing is. Niet-minerale brandstoffen worden gelijkgesteld aan minerale brandstoffen. Over niet-minerale brandstoffen wordt dus het normale accijnstarief geheven. Het afvullen van een dieselbrandstoftank met bijvoorbeeld slaolie staat wettelijk gelijk aan een handeling waarbij of waardoor accijnsgoed ontstaat en zal dus belast worden met dieselaccijns.
Sh*t, ook dit is al weer verboden...
Maar ja...ach te hard rijden is ook verboden
Accijns niet-minerale autobrandstoffen (Biodiesel) gelijk aan accijns minerale brandstoffen
Op dit moment is er in Nederland nog geen speciale regeling voor niet-minerale, milieuvriendelijke brandstoffen. Dat wil zeggen dat de huidige wetgeving van toepassing is. Niet-minerale brandstoffen worden gelijkgesteld aan minerale brandstoffen. Over niet-minerale brandstoffen wordt dus het normale accijnstarief geheven. Het afvullen van een dieselbrandstoftank met bijvoorbeeld slaolie staat wettelijk gelijk aan een handeling waarbij of waardoor accijnsgoed ontstaat en zal dus belast worden met dieselaccijns.
Sh*t, ook dit is al weer verboden...
Maar ja...ach te hard rijden is ook verboden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
dit is een typisch voorbeeld van dat cash voor het milieu gaat bij deze regering 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Alleen de boete hiervan is vaak wat hoger.. z'n 250,- hoorde ik op tvDoubleJ schreef:Sh*t, ook dit is al weer verboden...
Maar ja...ach te hard rijden is ook verboden

Ik hou het dan toch liever bij de benzineprijs..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
gas gas gas gas gas gas gas gas
0,40 cent per liter!

0,40 cent per liter!






Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gas is om te koken. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ga jij er maar lekker op koken, ik bespaar 90 euro cent per liter 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma schreef:ga jij er maar lekker op koken, ik bespaar 90 euro cent per liter



Dat koke van mij komt toch nie goed.
Maar je heb wel gelijk tis mooi goedkoop!