ACT: Benzine

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
ARNO16V
Contacteer:

Schrijf mij maar op ik doe wel mee! Gewoon ffe op de fiets die 60 km's naar me werk :lol:
Riël
Über-Spammer

TMC16v schreef:
Black Beauty schreef:Nova besteedt zometeen aandacht de dure brandstof
Wat die milleu vent bij nova zei was gewoon geleuter,
Dat de brandstofprijs wel aardig klopt, heb zelf op de pomp gewerkt en in februari was het nog 1.10 bij ons, En nu is het er 1,30!

En dat hij 30cent bij diesel wil opgooien zal de economie helemaal kapot maken, Als die vent eens zal na denken zijn vrachtwagens en dieseltreinen meer vervuilend dan de huidige TDI, Als je een vrachtwagen ziet optrekken, Die kunnen wel een roetkat gebruiken.

Als benzine dan toch zo schoon is laat die prijs dan zakken. :D
weg met diesel, da's al helemaal rommel. Wel eens de pluim van de gemiddelde TDI gezien? Het is wel 1 trein tegenover 100 tditjes he.

In hoensbroek hebben ze een nieuw systeem ontwikkeld om ipv diesel aardgas in de trucks te doen. Beter (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MarcoG
Contacteer:

Diesel god Peugeot maakt de schoonste en soepelst lopende diesels...met roetfilter: 25.000x minder roetuitstoot. :worship:
Met de 406 hdi gemiddeld 1:17 (met mijn rijstijl). (Y)

Maar niemand van die kortzichtige Ollanders lult hier weer over, dom volk. In Duitsland zijn ze in rep en roer vanwegen het schandaal van de Duitse autoproducenten die gezamenlijk het roetfilter jarenlang hebben geboycot. BMW met zŽn grote bek, heeft Peugeot nog jarenlang uitgelachen dat dat filter nooit ging werken haha!

Diesel is vies...ja, die moffediesels zijn smerig, nog altijd. Met roetfilter zijn ze de schoonste van alle wagens (met uitzondering van gas lijkt me)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Idd die Jopie Joris zeurde wel een flink eind weg hoor.

En dat was ook precies mijn gedachte, eind 2004 betaalde ik nog rond de euro per liter en de brandstofprijzen liepen volgens die milieu mongool mooi gelijk met de inflatie, ja ja. Maar een pak koeken blijft wel op dezelfde prijs hangen, sufk*t :)

In andere Europese landen wordt de aanschaf van diesel juist gestimuleerd, omdat het met een goed filtersysteem schoner is dan benzine. En hier in NL word je wijsgemaakt dat diesel juist vervuilender is, en dat daarom de BPM en hogere wegenbelasting gerechtvaardigd zijn. (S)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
MarcoG
Contacteer:

Maarja, vertel es iets wat we hier in het zuiden nog niet wisten.

Nederland(-ers) lopen jaaaaaren achter, qua mode, tv, muziek...alles

Luister maar es naar 3fm of urin-fm. Die draaien muziek waar ze op StuBru al 2 jaar geleden mee zijn gestopt.
En dat is met alles in NL. Onze snelheden op de snelweg stammen ook nog uit 1950. Levert toch geld op voor de staat.
Riël
Über-Spammer

MarcoG schreef:Diesel god Peugeot maakt de schoonste en soepelst lopende diesels...met roetfilter: 25.000x minder roetuitstoot. :worship:
Met de 406 hdi gemiddeld 1:17 (met mijn rijstijl). (Y)

Maar niemand van die kortzichtige Ollanders lult hier weer over, dom volk. In Duitsland zijn ze in rep en roer vanwegen het schandaal van de Duitse autoproducenten die gezamenlijk het roetfilter jarenlang hebben geboycot. BMW met zŽn grote bek, heeft Peugeot nog jarenlang uitgelachen dat dat filter nooit ging werken haha!

Diesel is vies...ja, die moffediesels zijn smerig, nog altijd. Met roetfilter zijn ze de schoonste van alle wagens (met uitzondering van gas lijkt me)
Met roetfilter is de uitstoot van andere gassen nog altijd klote marco. Diesel is rommel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jinka

De wegen bij jullie stammen ook nog uit 1950 :lol: :X
TMC16v

Riël schreef:
TMC16v schreef:
Black Beauty schreef:Nova besteedt zometeen aandacht de dure brandstof
Wat die milleu vent bij nova zei was gewoon geleuter,
Dat de brandstofprijs wel aardig klopt, heb zelf op de pomp gewerkt en in februari was het nog 1.10 bij ons, En nu is het er 1,30!

En dat hij 30cent bij diesel wil opgooien zal de economie helemaal kapot maken, Als die vent eens zal na denken zijn vrachtwagens en dieseltreinen meer vervuilend dan de huidige TDI, Als je een vrachtwagen ziet optrekken, Die kunnen wel een roetkat gebruiken.

Als benzine dan toch zo schoon is laat die prijs dan zakken. :D
weg met diesel, da's al helemaal rommel. Wel eens de pluim van de gemiddelde TDI gezien? Het is wel 1 trein tegenover 100 tditjes he.

In hoensbroek hebben ze een nieuw systeem ontwikkeld om ipv diesel aardgas in de trucks te doen. Beter (Y)
Nadeel lijkt me de bougies vervangen,
En roetfilter doet geen wonderen,
Je zit ook nog met andere rommel die diesels uitstoten!

en 75% van het diesel wagenpark rijd nog zonder roetfilter en dan transport verkeer niet eens over te hebben :worship:
Edward
Contacteer:

diesel heeft geen bougies, toch
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

ForeverYoung schreef:diesel heeft geen bougies, toch
Gloeibougie's.
TMC16v

iets zal die aardgas in de fik moeten doen zetten 8)
Steven
Car: M536

1,42 voor gelood, das nog bij de witte pomp (de enige die nog gelood heeft).
Sta je zo ff 65 euri af te klappen *plons* weg geld :p
DoubleJ
Contacteer:

Ben begin deze maand naar frankrijk geweest(F1 op Magny Cours).
Daar was de brandstof gemiddeld 10 cent duurder per liter als hier in Nederland. :evil:

Echter kennen ze daar de woorden wegenbelasting en bmp niet.... :p
Laatst gewijzigd door DoubleJ op wo 20 jul 2005 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Black Beauty

Ik ben blij dat ik aan de grens woon, tank al 18 jaar over de grens.
Ik tank alleen hier in NL. met de bedrijfswagen diesel. De baas betaalt.
Xabre
Car: 19 16V

net zoals in duitsland dus, daar kennen ze wegenbelasting toch ook niet? zit al in de benzineprijs meende ik?? en daar is het toch nog steeds ietsje goedkoper als hier.

langleve de EU :s
Trust me. I know what I'm doing.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

de eu is toch al fucked up, wat denk je van de BPM :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Madmaus

Xabre

Edward
Contacteer:

heb ff gestemd, en gelijk ook toch maar eens ingeschreven bij united consumers voor tanken met korting. wie weet komt dat nog eens van pas met deze dure brandstofprijzen.
5gt8vturbo

mike16v schreef:de vraag is kan je gezamelijk iets tegen die hoge prijs doen?? aktie voeren, maar hoe? iedereen blijft toch rijden en dat weten ze. maar iedereen baalt ervan...

alle nederlandse auto clubs aktie voeren? iets reglen met de ANWB??
automaxx volgend jaar op het binnenhof? :D eindejaarsmeeting bij balkende in z`n tuin? fnm`s op soestdijk? er zal toch wel iets te doen zijn?
mike16v

5gt8vturbo schreef:
mike16v schreef:de vraag is kan je gezamelijk iets tegen die hoge prijs doen?? aktie voeren, maar hoe? iedereen blijft toch rijden en dat weten ze. maar iedereen baalt ervan...

alle nederlandse auto clubs aktie voeren? iets reglen met de ANWB??
automaxx volgend jaar op het binnenhof? :D eindejaarsmeeting bij balkende in z`n tuin? fnm`s op soestdijk? er zal toch wel iets te doen zijn?
zoiets ja! dat lijkt me wel wat
Xabre

hou nog een litertje benzine over om in een fles te stoppen met een doek erin >-) als de volgende meeting op het binnenhof wordt :p
Madmaus

Gisteren stond me buurman zijn auto te vullen met zonnebloemolie.
Schijnt goed te werken op een diesel.
Edward
Contacteer:

totdat de douane je op de bon slingert omdat de overheid nogal wat accijnzen misloopt (N)

had het er gister toevallig over met iemand, in Coevorden gebeurt dit al.

we hadden ook een discussie over rooie diesel, volgens hem zit die rooie kleurstof (glycol) erin om het achteraf op te kunnen sporen, schijnt best hardnekkig te blijven zitten.

ik heb de neiging om het niet te geloven (eigenwijze Fries he :lol: )

maar het zal wel waar zijn.
Xabre

Douane jaagt op zonnebloemolie
De brandstof-gestapo heeft de jacht geopend op dieselrijders. Zo blijken als gevolg van de exorbitant hoge brandstofprijzen steeds meer automobilisten hun tank af te vullen met zonnebloemolie van de Lidl. Het is niet alleen beter voor het milieu, het scheelt ook nog eens de nodige euri’s. Probleem is echter dat gekke Gerritje een hoop accijnzen misloopt. Op iedere liter brandstof pakt Zalm namelijk ruim 65 procent. En dat is 46 procent meer dan hij over een fles slaolie binnen harkt. En dus waarschuwt Zalm nog één keer: U bent fout bezig! Wie wordt gepakt, betaalt een boete van 4,53 euri per liter. Dus een dieseltank van 50 liter zonnebloemolie kost je bij staande houding 226,50. Bovenop dat bedrag volgt nog een naheffing van 374,91 euro per 1000 liter. Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder...
Edward
Contacteer:

triest.

wel erg leuk berichtje met woorden als brandstof-Gestapo en gekke Gerritje :lol: :wink: (Y)
DoubleJ
Contacteer:

Voor alle dieselrijders onder ons: er bestaat een database met auto's en ervaringen van mensen die op/met plantaardige olien rijden:

http://rapsdb.rapsinfo.de/nl/

(Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)

Misschien eens een oud dieseltje op de kop tikken....
DoubleJ
Contacteer:

Dit vond ik op de site van de douane:

Accijns niet-minerale autobrandstoffen (Biodiesel) gelijk aan accijns minerale brandstoffen
Op dit moment is er in Nederland nog geen speciale regeling voor niet-minerale, milieuvriendelijke brandstoffen. Dat wil zeggen dat de huidige wetgeving van toepassing is. Niet-minerale brandstoffen worden gelijkgesteld aan minerale brandstoffen. Over niet-minerale brandstoffen wordt dus het normale accijnstarief geheven. Het afvullen van een dieselbrandstoftank met bijvoorbeeld slaolie staat wettelijk gelijk aan een handeling waarbij of waardoor accijnsgoed ontstaat en zal dus belast worden met dieselaccijns.

Sh*t, ook dit is al weer verboden...
Maar ja...ach te hard rijden is ook verboden >-)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dit is een typisch voorbeeld van dat cash voor het milieu gaat bij deze regering (N)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Remco T.
Contacteer:

DoubleJ schreef:Sh*t, ook dit is al weer verboden...
Maar ja...ach te hard rijden is ook verboden >-)
Alleen de boete hiervan is vaak wat hoger.. z'n € 250,- hoorde ik op tv :beer:
Ik hou het dan toch liever bij de benzineprijs..
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

gas gas gas gas gas gas gas gas

0,40 cent per liter!
:D :D :D :D :D :D
ARNO16V
Contacteer:

Gas is om te koken. :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ga jij er maar lekker op koken, ik bespaar 90 euro cent per liter :wink:
ARNO16V
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:ga jij er maar lekker op koken, ik bespaar 90 euro cent per liter :wink:
:lol: :lol: :lol:
Dat koke van mij komt toch nie goed.
Maar je heb wel gelijk tis mooi goedkoop!
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:gas gas gas gas gas gas gas gas

0,40 cent per liter!
:D :D :D :D :D :D
YEP :up:
Plaats reactie