Rsi 8V ----> Rsi 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
*Stephan_RSI*

:lol: :lol: :lol: Nee dat laat ik niet gebeuren :wink:
R(ay)Si

:wink:

Wel goed dat je nu eindelijk wat kan gaan doen (Y)

Succes :)
Alleen nog maar VW!
Mrtn
Car: R5GTT

al klaar? :p
Mrtn = Maarten
*Stephan_RSI*

Mrtn schreef:al klaar? :p
Haha kan alle hulp wel gebruiken :p. Morgenavond gaan we aan de slag. Remco heeft het druk met werk en school enz. dus het zou best lang kunnen duren. Zelf ken ik weinig doen jammer genoeg, maar ik probeer nog ff iemand te zoeken die ook mee kan helpen :). Hoop dat ik snel kan rijden 8).

Gr. Stef
Remco_Rs
Contacteer:

Ja heb er zin in :) ,morgen avond gaan we eff kijken en eff alles op een rijtje zetten,hoe we te werk gaan.bv het blok weer in elkaar zetten,waar nodig is informatie halen van monteren/aanhaalmomenten etc en dat weer op mijn werk uit Dialogy halen(ook mijn eerste keer :) ) dus eerst eff alles opschrijven ,bekijken
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Jongens, zou ik straks van jullie de schema's kunnen krijgen van de 16v en RSI. wie weet heb ik ze binnenkort ook nodig :wink:

GR.Frits
Remco_Rs
Contacteer:

Frits schreef:Jongens, zou ik straks van jullie de schema's kunnen krijgen van de 16v en RSI. wie weet heb ik ze binnenkort ook nodig :wink:

GR.Frits
Tuurlijk,als wij er uit zijn gekomen wel hoor :D
Bart V

REMCO-X schreef:
Frits schreef:Jongens, zou ik straks van jullie de schema's kunnen krijgen van de 16v en RSI. wie weet heb ik ze binnenkort ook nodig :wink:

GR.Frits
Tuurlijk,als wij er uit zijn gekomen wel hoor :D
Lukt het niet dan??
Mrtn

Bart V schreef: Lukt het niet dan??
volgens mij niet, al 2 pagina's volgeluld hiero en nog geen moer aangeraakt :lol:
Mrtn = Maarten
Remco_Rs
Contacteer:

we wachten gewoon net zo lang ,dat het blok er vanzelf uitvalt :)
*Stephan_RSI*

Jeps klopt, Remco heeft het te druk en teveel aan z'n hoofd :S.
Ik zoek iemand anders die wilt helpen, anders ga ik wel werken met een vraagbaak ;).

Ik had nog een vraagje, wat kost een setje sportkoppelingsplaten??
Steven
Car: M536

Ik zou gewoon een sachs powerclutch nemen, das voor het 'simpele' tunewerk prima zat.

Kost je ergens rond de 200 euri's
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

En hoe is het nu met het project??
R(ay)Si

Ben eigenlijk ook wel benieuwd!

Kan ik al op de koffie komen?? :P
Alleen nog maar VW!
*Stephan_RSI*

Tsja jongens, heel erg treurig, maar er is *********** nog niks aan gedaan.
Ik heb woensdag m'n laatste toets en ga de week erop m'n motor wegbrengen om mijn kop te laten vlakken en de kleppenseals erin te laten zetten. Dan laat ik m'n blok inelkaar zetten en breng hem weg bij een bedrijf die hem dan voor mij erin wilt zetten + versnellingsbak.
Hopelijk gaat dit een beetje snel zodat ik nog met m'n auto van de zomer kan genieten ;).

Ik zet de foto's op een site en als er wat gebeurt laat ik het wel horen :)

Grts Stephan
Remco_Rs
Contacteer:

Hoop dan toch dat het goed komt.beetje jammer dat ik niet kan helpen,vanwege school omstandigheden,zoals je al wist.gaat namenlijk niet echt zo als het hoort te gaan :( ...
*Stephan_RSI*

Zo het heeft lang geduurd, maar uiteindelijk zit er gang in het projectje. Het is allemaal anders gelopen dan ik had verwacht, maar Bart (Bart V) is bezig met het project. Ondertussen heeft hij m'n blok inelkaar getoverd met nieuwe onderdelen en een power clutch kit van Patrick (PtrGte) :D.

Ben nu dus onderdelen aan het verzamelen die ik nog nodig hebt om het 16V blokje in m'n rsi te krijgen en aan te sluiten. Dit zijn de onderdelen, als er iemand is die dit misschien nog over heeft, pm me aub :).

- Koelslangen
- Radiator
- 16V dashboard (+ extra tellers)
- Uitlaatsptruitstuk clio16V
- Mischien andere motorsteunen (dat weet ik nog niet???)

Grts. Stephan
R(ay)Si

Ik zou zowiezo je RSi steuntjes vervangen als je slim bent....

Ik rijd nu met 3 nieuwe steunen en het schud als de ziekte....als jij er dan nog eens wat meer pk's tegen aan gooit gaat het ook wel rammelen benk bang....

En anders heb ik nog wel 3 steunen voor je ;) nog geen 3000 Km mee gereden :P

Ik ga iig voor de Williams of de 16V steunen (Y)

:)
Alleen nog maar VW!
*Stephan_RSI*

R(ay)Si schreef:Ik zou zowiezo je RSi steuntjes vervangen als je slim bent....

Ik rijd nu met 3 nieuwe steunen en het schud als de ziekte....als jij er dan nog eens wat meer pk's tegen aan gooit gaat het ook wel rammelen benk bang....

En anders heb ik nog wel 3 steunen voor je ;) nog geen 3000 Km mee gereden :P

Ik ga iig voor de Williams of de 16V steunen (Y)

:)
Vorig jaar apk was er 1 steun al vervangen, maar ik heb nooit last gehad van dat schudden. En die steunen zijn niet goedkoop, dus als het kan dan probeer ik het met deze eerst. En anders ff doorsparen.
~thijs~
Contacteer:

Raymond heeft rare auto :)
R(ay)Si

:lol:

Heb ze bij Brezan vandaan, zijn nog goed te betalen :)

Beter als de dealert iig :wink:
Alleen nog maar VW!
*Stephan_RSI*

Past een spruitstuk van een 19 16V op een clio 16V???
Bram

Volgens mij niet, anders heb ik er nog 1tje liggen voor je..
Christian

ik heb er ook nog wel 1 liggen
*Stephan_RSI*

Ik kon er al 1 van iemand kopen, maar weet niet of het past (N). Hopelijk dat iemand het zeker weet?
Bart V

ALs het meezit heb ik volgende week nog een compleet clio16V blok met bak in mijn bezit. De steunen ga ik niet gebruiken, aangezien die niet passen in een 5, dus mischien heb ik ze dan over.
*Stephan_RSI*

Bart V schreef:ALs het meezit heb ik volgende week nog een compleet clio16V blok met bak in mijn bezit. De steunen ga ik niet gebruiken, aangezien die niet passen in een 5, dus mischien heb ik ze dan over.
OK super, als je die dan apart kan houden mag je ze er bij mij inzetten :) voor de zekerheid.
*Stephan_RSI*

Zo effe een oude topic weer omhoog halen.
Het heeft dan wel een JAAR geduurd, maar uiteindelijk zijn we er bijna. En met 'we' bedoel ik alleen Bart V. Uiteindelijk heeft Bart me kunnen helpen om de 1.8 16V motorblok in elkaar te knutselen en in mijn auto te bouwen inclusief de versnellingsbak + nieuwe koppeling en nog wat nieuwe spul.
M'n auto staat nu ongeveer een jaar stil, maar als het allemaal meezit moet hij deze week kunnen rijden :). Dan moet er nog een APK geregeld worden en dan ken ik eindelijk met het 'lekkere' weer rijden :smoke:. Voor de APK mis ik alleen nog een katalysator, dus als iemand er 1 heeft liggen voor een mooi prijsje, pm me aub.

Zodra hij dus rijdt en in mijn bezit is komen er foto's online.

Stephan
TMC16v

Bart V schreef:
Mrtn schreef:maar bij de Clio is het toch een hangend blok?? en geen staand blok op een subframe?

enja... ik ben helemaal into takelen :D
Was ik ook.....tot ik toch een paar keer de complete zooi onderlangs ingebouwd heb....kwartier zat de hele zooi erin, dus echt ideaal gewoon.

Maar blok hangt idd, maar kan er wel degelijk met frame en al onder uit, dus ik zou voor die methode kiezen, hoef je ook niet de steunen van het chassis te schroeven, en het is toch echt het snelste als je een compleet blok gaat wisselen. (mits je een brug hebt)

Succes
+ dat je geen gekloot hebt om de kap netjes af te leggen als je wel boven langs doet :@
Bart V

Ik zoek ook nog de 2 koelslangen die aan de kachelradiator zitten. 1tje gaat naar het blok, en 1 naar het koelreservoir.
*Stephan_RSI*

Eindelijk heb ik m'n auto terug. Hij heeft als het goed is ruim een jaar stilgestaan en nu verbrand ie rubber alsof het niks is .
M'n versnellingsbak was begin 2004 overleden en moest gereviseerd worden. Reviseren van een versnellingsbak is niet bepaald goedkoop, maar heb er uiteindelijk voor gekozen om wat geld erbij te leggen en meteen een 16V (F7P) blok erin te hangen met de daarbijhorende JB3 Versnellingsbak.
Het motorblok en versnellingsbak heb ik uit Zeeland opgehaald en heb de motorblok laten vlakken en flink wat nieuwe onderdelen erop gezet. Onderblok zag er nog prima uit dus heb daar niks aan gedaan. De motor komt uit 1995 en had 120.000 km op de teller staan.
Vervolgens heb ik eind 2004 de motor die uit elkaar lag naar Bart gebracht die mijn project wilde verwezenlijken. In no time had hij alle schroefjes op zijn plaats en lag het blokkie met de nieuwe onderdelen inelkaar. Het was nog wachten op de nieuwe koppeling en de versnellingsbak kon erop gezet worden. Nog kleine moeilijkheid bij de dummylager, maar dat had Bart goed opgelost.
Toen had ik m'n auto begin 2005 naar z'n werkplaats gebracht om de motoren te verwisselen. Daarvoor waren nog een aantal onderdelen nodig zoals luchtfilter, radiator, ventilator, spruitstuk, tripodekoppeling (waardoor versnellingsbak stuk was gegaan), Motorkabelboom, dynamo etc. etc. etc.
Uiteindelijk na aantal avonduren en drukke tijden heeft Bart m'n project verwezenlijkt. De 16V motor ligt erin en rijdt als een trein. Het past allemaal net aan (klein bobbeltje op m'n motorkap, maar dat wordt weggewerkt).
Ik haalde em gisteravond op en reed weg, eindelijk weer in m'n Reno. Ik stond echt verbaast hoe snel die was . Hij trekt em echt heerlijk door en in zijn 2 heb blijft ie in de bocht nog doorspinnen .

Ik wil Bart nog bedanken voor het knappe en nette werk dat hij verricht heeft. Het zit echt netjes in elkaar, tnx .

Foto's komen nog van het blok.

Grts. Stephan
Remco_Rs
Contacteer:

Toppie Stephan eindelijk kan je de straten in Heerhugowaard weer onveilig maken (Y) Ik zal hem ongetwijfeld wel een keer voorbij horen blazen in de wijk :D .
*Stephan_RSI*

Haha jaa tering zeg, hij gaat echt snel ben ik nu achter gekomen ;-). Ik was gisteravond nog langs je huis gereden Remco met volle toeren :-).

Grts Steff
Mrtn

ik d8 dat je 't zelf deed ??
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Mrtn schreef:ik d8 dat je 't zelf deed ??
hij zou het een jaar geleden doen. maar door omstandigheden is het er neit van gekomen (als ik het me goed kan herinneren). Staat ook wel in het topic zelf :wink:

Remco-X zou hem helpen. maar hij was te druk of iets.
Daarna zou Bart V het doen. En een skiongeluk heeft alles toen wat vertraagd...

Gr.Frits
Plaats reactie