Nieuwe xplode woofer en versterekr alleen geen zware bas

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Wodcameel

Ik heb gisteren voor in me megane cabrio een kist gemaakt van ik denk iets minder dan 30 liter en heb nu niet egt een zware bas.Ik had thius nog een climax woofer staaan en had die aangesloten en daar kwam egt een zwaar geluid.maar uit mijn 1100watt xplod niet.Heeft iemand voor mij ideen en misschien een paar tekeingen voor een kist in een megane cabrio.Kan je mij dan aub een pm sturen.Alsvast bedankt jonges en damens ook natuurlijk.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

ook al geprobeerd om je versterker anders af te stellen?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Wodcameel

jah heb ik geprobeerd maar dan gaat hij klapperen dus dan is me kist toch te klein? Het is de 10inch van de xplode met 110 wattpiek en 300 rms.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

umm 110rms en 300 piek zul je bedoelen :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

1100 piek en 300 rms :p
Project 21 16v
Wodcameel

idd 1100 watt en 300 rms :p :p :p
Maar zijn er ideeen.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

forum van http://www.showyoursound.nl :) , of kijken hoeveel het aantal liters van een fabriekskist is
Project 21 16v
gt-turbie

kijk hier ook maar even veel handige dingen

http://www.12vhifi.nl/subwoofers.html
@rie

30 liter moet wel goed zijn

mja hij zal het wel gewoon goed doen
alleen die woofers van sony zijn sound quality
ze klinken gewoon mooi maar nie "hard'
ook kunnen ze geloof ik 14 hertz aan ofzo

ze maken gewoon een andere geluid als constant dezelfde klappen uit bijv. die climax
Stefan S.

@rie schreef:alleen die woofers van sony zijn sound quality
ze klinken gewoon mooi maar nie "hard'
ook kunnen ze geloof ik 14 hertz aan ofzo

ze maken gewoon een andere geluid als constant dezelfde klappen uit bijv. die climax
Sony en sound quality, :lol: :lol: :lol:
Voor een 10" subwoofer in een gesloten kist zou ik absoluut < 25 liter gaan. Je kunt bijv. je huidige kist opvullen met houten balkjes zodat het volume kleiner wordt. Je kunt dan goed horen als de subwoofer beter gaat klinken bij een kleiner volume.
Succes (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

sony is alleen maar gemaakt om hard te spelen, absoluut niet voor diepe bass
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erix
Contacteer:

Flikker dat sony prutding weg... of spuit em vol met haarlak en gebruik em dan als asbak ofzo.

Zijn paar dingen waar ik mezelf vaak aan erger. Iedereen loopt te fuckeren met die wattages... whoei!!! 1100 watt piek!.... dat moet goed zijn. Stiekem heb je zelf ook al ondervonden dat die Climax een stuk beter is dan die Xplod. Waarom leg je dan niet gewoon die Climax in je auto?! Omdat de belastbaarheid lager is?! Kom op zeg.... Belastbaarheid van een luidspreker is nou precies het minst intressant aan heel zo'n geval. Dat is net zoiets als het aantal liters per uur er door je benzineleiding kan vloeien voordat die leiding smelt van de wrijvingswarmte die de benzine veroorzaakt. WTF heb je daar wel eens naar gevraagd toen je je auto kocht?! Had je toch beter een Honda kunnen kopen. Daar zijn de benzine leidingen wa beter van.

Je riep zelf al iets van klapper geluiden als je da Xplod ding wat meer laat werken. Voor mij klinkt dat al als de mechanische limiet van die woofer. Ja die kom je veeeeel eerder tegen dan de thermische (je spoeldrager(benzineleiding) is nog niet gesmolten he ;)). Kijk voor de eerlijkheid eens naar de dikte van de magneet en hoe de ophanging in elkaar zit. Beoordeel die subwoofer dan nog eens opnieuw en stel je vraag voor een behuizing nog eens.
Chris@R5

:worship: SONY :worship: ( :lol: )

Ik heb een auto vol gehad van dat spul en je kunt je geld net zo goed in de sloot gooien.
Speelt echt megakut. Het kan niks hebben, vervormt bij de geringste volumes en klinkt nooit zo mooi als je wil.

"Sony: alleen voor doven en slechthorenden"
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb een Explod 2 kanaals die een Polk Audio 10 inch sub aanstuurt en ben zeker tevreden over de amp! Niks mis mee... Maar misschien ligt dat meer aan de sub, dan aan de amp. :)
H8bal

ik heb een Soundstream Granite Pro 10 sub en die doet ook best niet slecht qua kwaliteit.

En m'n Bostons vooraan ook zeker niet
Freek S

heb ook sony in de auto gehad, was nix op aan te merken. zie pic (http://www.schor.nl/freek_prive/004.jpg)

ben nu weer opnieuw aan het doen (heb nieuwe auto R5) en daar benk bezig met Alpine boxjes
Gabri van der Veen
Über-Spammer

da_freak schreef:heb ook sony in de auto gehad, was nix op aan te merken.
ik ook, en nu lach ik erom :lol:
Project 21 16v
Ralf

Erix schreef: Zijn paar dingen waar ik mezelf vaak aan erger. Iedereen loopt te fuckeren met die wattages... whoei!!! 1100 watt piek!.... dat moet goed zijn. Stiekem heb je zelf ook al ondervonden dat die Climax een stuk beter is dan die Xplod. Waarom leg je dan niet gewoon die Climax in je auto?! Omdat de belastbaarheid lager is?! Kom op zeg.... Belastbaarheid van een luidspreker is nou precies het minst intressant aan heel zo'n geval. Dat is net zoiets als het aantal liters per uur er door je benzineleiding kan vloeien voordat die leiding smelt van de wrijvingswarmte die de benzine veroorzaakt. WTF heb je daar wel eens naar gevraagd toen je je auto kocht?! Had je toch beter een Honda kunnen kopen. Daar zijn de benzine leidingen wa beter van.

Je riep zelf al iets van klapper geluiden als je da Xplod ding wat meer laat werken. Voor mij klinkt dat al als de mechanische limiet van die woofer. Ja die kom je veeeeel eerder tegen dan de thermische (je spoeldrager(benzineleiding) is nog niet gesmolten he ;)). Kijk voor de eerlijkheid eens naar de dikte van de magneet en hoe de ophanging in elkaar zit. Beoordeel die subwoofer dan nog eens opnieuw en stel je vraag voor een behuizing nog eens.
Amen :worship: (Y)
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Plaats reactie