Ik denk zelf dat 't te maken heeft gehad met 't uitlijnen 's morgen. Dat dan waarschijnlijk 1 van de veren zich weer opnieuw heeft moeten zetten.
Ook op een "gewone" Clio II phase II passen ze niet zonder een spacertje van een centimeter, heb ik laatste vernomen althans.Bram schreef:Om nog even terug te komen op de RS velgen op een Clio 16V. Ik heb een setje gemonteerd, en deze passen enkel al er spacers van min. 5 mm tussen zitten. Zonder die spacers gaat de velg tegen je veerpoot aanlopen.
Zijn je banden niet gecupt ? (kammen in het profiel een soort van zaagtand effect ) door het aanpassen van de druk verandert ook de drukverdeling op de band bij hogere drukken op het midden en bij lagere op de buitenkanten ! cuppen kan in extreme gevallen zelfs lijken alsof je wiellagers eruit liggen dan moet je nieuwe banden en anders is misschien finishbalanceren een ideeMaus schreef:Gisteren hebben ze inderdaad de velgen opnieuw (voor de 2e keer) gebalanceerd. Voor moest er een beetje bij, achter een beetje af, bandenspanning stond toen op 2.3 bar. Had toen nagenoeg geen last van trillingen. Echter nu bij 1.9 bar, is 't weer terug...
Misschien een hoogteslag door verkeerde montage??? vooral bij stugge banden moeten de banden goed "gezet" worden (band erop zonder ventiel 5 bar erin lucht eruit ventiel erin band op juiste spanning)Maus schreef:Probleem is idd gekomen na montage van deze velgen en banden.
vraag maar om pasringenMaus schreef:De velgen worden gecentreerd via de bouten, niet meer met een pasring. (Maar volgens de bandenboer zou dat niet uit hoeven maken.)
Kga van de week maar weer eens terug.
Heb 't boekje voor je uit de auto gepakt. Voor een phase3(en ook een phase2; voor zover ik mij kan herinneren):Menno schreef:Heeft iemand hier de diverse onderhoudsintervallen, zoals Renault die voorschrijft voor de RS? Volgens het instructieboekje zou dat in het onderhoudsboekje staan.
Ik kan het allemaal zelf wel verzinnen, maar ben toch ff nieuwsgierig. Hoeveel km schrijft met voor voor:
-olie
-bougies
-luchtfilter
-brandstoffilter