[R5GTT] Iemand al lange tijd op 1 bar en goede ervaring?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Ik wou eens even pollen of er mensen zijn die als jaren (in elk geval een lange tijd) probleemloos op 1 bar rijden. Uiteraard met 135/140 sproeier en externe oliekoeler (en eventuele nieuwe benzinepomp) als aanpassing.

De vorige keer dat ik op 1 bar reed was volgens mij de oorzaak dat ik de axiaallagers van m'n vorige blok in de carter zag liggen :( . Dit was in die tijd wel zónder enige aanpassing what so ever moet ik toegeven. :p

Als er nog tips zijn, plant ze hier ook maar neer.
Laatst gewijzigd door tyberium op vr 15 jul 2005 8:56, 1 keer totaal gewijzigd.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik rij met 0,9, met een chargecooler en een 140 sproeier, ander thermocontact en thermostaat.
voor zover ik weet gaat dat goed

omdat ik naar 1,2 bar wil heb ik een oliekoeler en een andere carb gekocht.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

1,2 bar met een een standaardt turbo zou ik niet doen .
En je zal byna niks aan vermogen winnen of je nu 1.0 of 1,3 gaat ryden kwa vermogen zou ik gewoon op 0.9 blyven rydendit gaat goed hoor .
wel met natuurlyk een paar aanpassingen .
boven de 1 bar is het beste een grotere turbo die dan niet zo gestrest ronddraait als de orginele.
Laatst gewijzigd door oldskool op vr 15 jul 2005 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

1,3 bar, mag dat ook? :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

1,2 of 1,3 je hebt altijd baas boven baas :D
is goed te doen ook met originele turbo.
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Ik heb begrepen dat de turbo tot 1,2 bar gegarandeerd is.
Daar moet je de druk slokkende onderdelen dus nog wel van af trekken (jaja, hoe moet ik het anders zeggen....)
Dus de IC 0,1 bar en je carb 0,2 (of was het nou 0,3)
Dus als je verder alles origineel hebt mag ie op 0,9 bar staan...
Door mijn FMIC heb ik dus standaard al 0,1 bar winst zonder er iets aan te hebben moeten verstellen.
Oh ja, helemaal vergeten! Sorry Steven! (F)
De IC was al weg voor ik die vriend gesproken had...
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Met zo een hoge druk ga je toch al heel ver in de compressor map van de T2 en is het rendement niet echt meer aanwezig.

Voor de mense wat hiermee meer vermogen willen hebben, vergeet het maar. Het koppel mag dan wel stijgen met een 40%, maar vermogen mag je blij zijn als je 10% haalt.
Daarbij komt er ontzettend warme lucht naar binnen, ondanks intercooler(heb zelf 55 graden gemeten) waardoor het gevaar voor de motor best wel erg toeneemt.

Zelf heb ik goede ervaringen met 1,1 bar en dan de rest gewoon gaan aanpassen.
Zo kun je de drukval gaan beperken bij de carburateur door een grotere venturie. Je kunt silicone slangen monteren samen met een betere intercooler.
En je spruitstuk inpakken helpt op 2 manieren goed mee.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gelukkig heb ik ook geen standaard T2.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Ik heb 5 jaar zonder problemen met 1 bar gereden, uiteraard met grotere sproeier, en echt trappen in dat ding :D wel altijd goed warm EN koud rijden.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Plaats reactie