[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden
Weet ik, maar daarbovenop moet ie ook nog afgesteld worden. Ik weet niet hoe hij dat doet, maar misschien dat ie dat niet doet met dat fijne R-tune systeem als ie dat net voor je heeft aangesloten. Vind het ook wel sjiek ja, en betaalbaar.Riël schreef:Fastchip heeft nu een machtig mooi R-Tune systeem! Kost helemaal niet veel, daarbij kun je zelf wanneer je wil je laptop eraan hangen!

Wat is wijsheid?
Waar moet ik op letten bij het zoeken naar een turbo?
Ik zie dat er verschillende maten zijn voor de turbine en de compressor. Maar wat is goed en wat is minder voor een 1800cc motor?
Ik heb dit gevonden voor een GT28R:
Ik zie dat er verschillende maten zijn voor de turbine en de compressor. Maar wat is goed en wat is minder voor een 1800cc motor?
Ik heb dit gevonden voor een GT28R:
Wat zijn die .60 en .64 ar maten bijv.?Zijn hier opspin eigenschappen uit af te leiden oid? Blijkbaar zijn er aardig wat varianten mogelijk.You are bidding a brand new Garrett GT28R Dual Ball Bearing turbo with T25 style turbine inlet.
Comes with internal wastegate pre-assembled.
This turbo is great for small displacement engines 1.4 to 2.4L and has flow capacity of 300hp.
Turbine
-Wheel: 53mm w/ 62 trim
-Housing: .64 ar
Compressor
-Wheel: 60mm w/ 60 trim
-Housing: .60 ar
Je kunt misschien de turbo gebruiken die VW op zijn 1.8-20V turbo gebrijkt. Dacht dat Jeroen die ook heeft gebruikt voor zijn 5 Alpine.
gr sander
gr sander
Onzin. Je mag de ontsteking een paar graadjes vroeger zetten, 't kost je wat power, maar verder is er niks aan de hand.Riël schreef:Marco, ik zou niet normaal met de lage compressie gaan rijden. Je verbranding is dan verre van optimaal, en het heeft geen enkel goed effect op de motor!
Als jouw theorie echt zo ontzettend waar zou zijn, moet je ook ten aller tijden volgas rijden! (wat opzich dan welweer een loffelijk streven is

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik meende dat marco dit bedoelde als 'inrijden' zonder turbo. Beter in een keer alles erop. Maar 't valt dus wel mee, op lage compressie rijden?Menno schreef:Onzin. Je mag de ontsteking een paar graadjes vroeger zetten, 't kost je wat power, maar verder is er niks aan de hand.Riël schreef:Marco, ik zou niet normaal met de lage compressie gaan rijden. Je verbranding is dan verre van optimaal, en het heeft geen enkel goed effect op de motor!
Als jouw theorie echt zo ontzettend waar zou zijn, moet je ook ten aller tijden volgas rijden! (wat opzich dan welweer een loffelijk streven is)
Motorsteun is of los, of stuk. Zometeen even kijken. Is de onderste steun (dus niet die op de wielkast). Misschien komt dat wel door die "hardere" polyurethaan rubbers in me draagarm hehe!
@joost Bedankt voor de site.
Ik zie dat ze je in Duitsland echt doodgooien met de KKK turboŽs
@joost Bedankt voor de site.

-
- Car: Renault Clio III RS
Je bedoelt de baksteun?MarcoG schreef:Motorsteun is of los, of stuk. Zometeen even kijken. Is de onderste steun (dus niet die op de wielkast). Misschien komt dat wel door die "hardere" polyurethaan rubbers in me draagarm hehe!
@joost Bedankt voor de site.![]()
De baksteun denk ik ook. Hm, stond in het handboek als motorsteun, maar daŽs dan een duits handboek over een franse auto.
Ale dan, had vanmiddag de accu eruit getild en zag al wat er mis was. Nieuw moertje erop en een guts rode locktite moet em nu wel op zŽn plek houden.
Was wel blij dat me dit geen rib uit mijn lijf heeft gekost...voor de verandering.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... n-accu.jpg[/img]
Ale dan, had vanmiddag de accu eruit getild en zag al wat er mis was. Nieuw moertje erop en een guts rode locktite moet em nu wel op zŽn plek houden.
Was wel blij dat me dit geen rib uit mijn lijf heeft gekost...voor de verandering.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... n-accu.jpg[/img]
Er zat een zelfborger in paz, maar die was toch losgekomen. Misschien dat bij de vorige motoruitbouw de moer was hergebruikt...Žt zit in elk geval weer stevig vast nu. 

Dit is een rvs uitlaatspruitstuk zoals Reichhard-motorsport hem aanbiedt.
Hij lijkt mij gelast. Zou je zoiets kunnen verbouwen zodat er onderop een turbo past? Mijn insziens hoef je dan alleen een andere flens erop te lassen zodat je een T25 aansluiting hebt.
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 655CL1.jpg[/img]
Hij lijkt mij gelast. Zou je zoiets kunnen verbouwen zodat er onderop een turbo past? Mijn insziens hoef je dan alleen een andere flens erop te lassen zodat je een T25 aansluiting hebt.
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 655CL1.jpg[/img]
-
waar wil je dan je turbo gaan hangen? op de grond???
bestaat zoiets ook voor mijn 1.4 8 kleppertje ??Christian schreef:tada![]()
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... itstuk.jpg[/img]
http://www.mbcarperformance.com

Ik weet niet wat hij bij MBcarperformance kost maar bij BB Performance kost hij 512 euro. Kijk maar eens hier daar staan de spullen om hem om te boeuwen > KLIKChristian schreef:tada![]()
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... itstuk.jpg[/img]
http://www.mbcarperformance.com
Ik zou even met Jeroen bellen/mailen wat hij voor welke prijs iets kan betekenen.
gr sander
Wel eens nagedacht hoe je de compressie gaat verlagen?
Hoe je de piping naar IC en uitlaatlijn laat lopen etc.
Een blok is niet zomaar turboklaar als je dat misschien denkt.
Een GT blok is gewoon the easyway, goedkoper, minder geeetter, betrouwbaarder etc.
En geen goed GTT blok te vinden is gelul, zoeken is niet een advertentie zetten en afwachten.
D'r zijn zat kanalen waar je geheid met suc6 een blok kan vinden.
Desnoods koop je een nieuwe.
Maargoed als je nognie zover was zou ik dat hele idee maar van tafel vegen
Hoe je de piping naar IC en uitlaatlijn laat lopen etc.
Een blok is niet zomaar turboklaar als je dat misschien denkt.
Een GT blok is gewoon the easyway, goedkoper, minder geeetter, betrouwbaarder etc.
En geen goed GTT blok te vinden is gelul, zoeken is niet een advertentie zetten en afwachten.
D'r zijn zat kanalen waar je geheid met suc6 een blok kan vinden.
Desnoods koop je een nieuwe.
Maargoed als je nognie zover was zou ik dat hele idee maar van tafel vegen

ok gtt blokje dus
maarja ik zag ineens die ad dus dacht heel misschien maarja zat eigenlijk stiekem ook al te denken dat me blok dat absoluut niet leuk vind, anyway jij zegt nieuw, had ik wat over gehoord dat ze nieuw te orderen zijn bij renault wat kostat?
thnxx voor de tip nog btw
alle info is natuurlijk welkom

thnxx voor de tip nog btw

Laatst gewijzigd door 1nsane op wo 15 jun 2005 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Stillstand ist der Tot, dus...weer een klein onbeduidend stapje verder. Vandaag via Ebay dit ding besteld. 50mm voor nieuwsgierigen
Ben benieuwd of ie ooit aankomt...want hij komt van ver.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... lep/BO.jpg[/img]
Binnenkort ook een koppakking versieren, dan kan bij PtRgte het blok dicht. Uitlaatspruitstuk zit ik nog over te denken...en te mailen ivm de mogelijkheden een stuk, custom te laten maken. En dan US-style, zoals alle turbospruitstukken daar gelast worden
Ben benieuwd of ie ooit aankomt...want hij komt van ver.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... lep/BO.jpg[/img]
Binnenkort ook een koppakking versieren, dan kan bij PtRgte het blok dicht. Uitlaatspruitstuk zit ik nog over te denken...en te mailen ivm de mogelijkheden een stuk, custom te laten maken. En dan US-style, zoals alle turbospruitstukken daar gelast worden

-
Zon dumpklepje heb ik ooit in mn handen gehad bij JL.
MOOIIII spul......
Prijs was ook niet verkeerd.
MOOIIII spul......
Prijs was ook niet verkeerd.
Ik heb em ook gezien daar, op die zilveren 21T
Vond het wel leuk, een flink blok aluminium zonder toeters en bellen.

Vond het wel leuk, een flink blok aluminium zonder toeters en bellen.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
Boh Marco, je bent toch wel erg goed bezig
keep up the good work!! 

One clio to rule them all
Valt wel mee, stap voor stap kom ik er wel.
Ik verzamel gewoon langzaam alle onderdelen die ik nodig heb en in de tussentijd bekijk ik ook hoe ik het zou willen monteren.
Injectoren heb ik al overgenomen van Abel...langzaam het lijstje afwerken.
Een FMIC zie ik zo snel niet gaan passen onder de kap bij een Clio, of je krijgt een gruwelijk lang inlaat traject. Met een chargecooler op de plek waar de accu nu zit (of nog ernaast als het past) heb ik het kortste inlaat traject en dus ook minder slangen, waar ook weining plaats voor is.
Ik laat het weer even "rusten"...
Ik verzamel gewoon langzaam alle onderdelen die ik nodig heb en in de tussentijd bekijk ik ook hoe ik het zou willen monteren.
Injectoren heb ik al overgenomen van Abel...langzaam het lijstje afwerken.
Een FMIC zie ik zo snel niet gaan passen onder de kap bij een Clio, of je krijgt een gruwelijk lang inlaat traject. Met een chargecooler op de plek waar de accu nu zit (of nog ernaast als het past) heb ik het kortste inlaat traject en dus ook minder slangen, waar ook weining plaats voor is.
Ik laat het weer even "rusten"...
FedEx vandaag aan de deur...duwden me een pakje in de handen.
Zijn wel snel die gasten. Vrijdag is het pakje van North Carolina vertrokken en maandag alweer in Heerlen.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... koffie.jpg[/img]
Zijn wel snel die gasten. Vrijdag is het pakje van North Carolina vertrokken en maandag alweer in Heerlen.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... koffie.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Estetisch mooi verantwoord onder de motorkap. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Qua chargecooler kom ik toch steeds bij PWR (en Spearco) uit. Ze noemen een CFM-waarde maar wat bedoelen ze daarmee? Een bepaalde hoeveelheid lucht? Hoeveel zou een 1764cc blokje nodig hebben bij 0,8 bar?
PWR's All-Aluminum Liquid-to-Air Intercoolers are oven braze, 100% TIG welded and have 15 fins per inch. PWR's Intercoolers are a unique extruded tube and fin design that minimizes pressure drop and reduces spooling time. These Barrel intercoolers have 3/4" barb liquid line fittings. To select the proper intercooler for your application: (1.) Chose the appropriate diameter based on CFM needed. (2.) Select the longest intercooler based on available space, to obtain the densest air charge.
Liquid to Air Barrel Intercooler
Part # Dimensions CFM Retail
0261040 8" x 10" (22" Length) 1530 CFM $1489
2410041 4" x 10" (15.75" Length) 390 CFM $655
2408041 4" x 8" (13.75" Length) 390 CFM $555 (346,-)
2406041 4" x 6" (11.75" Length) 390 CFM $455 (284,-)
2510062 6" x 10" (19" Length) 920 CFM $805
2508062 6" x 8" (17" Length) 920 CFM $705
2506062 6" x 6" (15" Length) 920 CFM $605
*.....Pressure Drop @ 7PSI, 1.1 PSI Drop
**...All 6" Barrels Are 3" In/Out, 3/4 Push On Hose Fittings
........All 4" Barrels Are 2.25" In/Out, 3/4 Push On Hose Fittings
*** HP Ratings: 6" Rated @ 750HP. 4" Rated @ 350HP
[img]http://www.pwr-performance.com/images/airliquid.jpg[/img]
Deze zou mooi passen tpv de accu...of misschien zelfs tussen het blok en de accu in. IPV een stuk pijp om van turbo naar het gaskleppenhuis te gaan, komt dan voor een groot deel deze cooler.
En het drukverlies van 1.1psi bij 7psi turbo druk. Is dat te compenseren door de turbo gewoon wat meer druk te laten leveren? Of hoeft dat helemaal niet?
PWR's All-Aluminum Liquid-to-Air Intercoolers are oven braze, 100% TIG welded and have 15 fins per inch. PWR's Intercoolers are a unique extruded tube and fin design that minimizes pressure drop and reduces spooling time. These Barrel intercoolers have 3/4" barb liquid line fittings. To select the proper intercooler for your application: (1.) Chose the appropriate diameter based on CFM needed. (2.) Select the longest intercooler based on available space, to obtain the densest air charge.
Liquid to Air Barrel Intercooler
Part # Dimensions CFM Retail
0261040 8" x 10" (22" Length) 1530 CFM $1489
2410041 4" x 10" (15.75" Length) 390 CFM $655
2408041 4" x 8" (13.75" Length) 390 CFM $555 (346,-)
2406041 4" x 6" (11.75" Length) 390 CFM $455 (284,-)
2510062 6" x 10" (19" Length) 920 CFM $805
2508062 6" x 8" (17" Length) 920 CFM $705
2506062 6" x 6" (15" Length) 920 CFM $605
*.....Pressure Drop @ 7PSI, 1.1 PSI Drop
**...All 6" Barrels Are 3" In/Out, 3/4 Push On Hose Fittings
........All 4" Barrels Are 2.25" In/Out, 3/4 Push On Hose Fittings
*** HP Ratings: 6" Rated @ 750HP. 4" Rated @ 350HP
[img]http://www.pwr-performance.com/images/airliquid.jpg[/img]
Deze zou mooi passen tpv de accu...of misschien zelfs tussen het blok en de accu in. IPV een stuk pijp om van turbo naar het gaskleppenhuis te gaan, komt dan voor een groot deel deze cooler.
En het drukverlies van 1.1psi bij 7psi turbo druk. Is dat te compenseren door de turbo gewoon wat meer druk te laten leveren? Of hoeft dat helemaal niet?
Laatst gewijzigd door MarcoG op ma 18 jul 2005 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaaf projekkie