Hallo luitjes, sins ik een versterkert en een sub ingebouwd heb , heb ik problemen met starten van de auto, met name als ie lange stukken heeft gereden, en daarna uitgezet word en daarna weer probeer te starten, dan gaat de startmotor maar 1 of 2 keer rond.
Na een tijdje te laten rusten lukt het wel ...
Helppppp!!!!!!!
accu problemen!!!!!!!!!!!!!!help
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Allemaal leuk en aardig, maar zo heb ik met een gare dynamo na een lang stuk te hebben gereden wel midden in Leeuwarden stil gestaan.Steven schreef:Dynamo, Accu en Sub hebben er weinig mee te maken als ie niet start als ie warm is en wel start als ie koud is.
Ik blijf bij de startmotor.
Iets te veel stroom verbruikt zonder draaiende motor, het was nog geen 10 minuten, maar toen ik de motor wilde starten gaf ie niet thuis.
M'n neefje ging effe wiet halen

Ik had toevallig ook geen startkabels bij me, want m'n pa had mijn startkabels in gebruik omdat bij zijn kabels een stekker los lag (goedkope rommel) ,want er stond wel iemand op dat pleintje in een auto, maar die had ook geen startkabels bij zich

Lag puur aan de weerstand in de dynamo, die pas een jaar later definitief kapot ging, maar niet zonder mij eerst nog effe flink het leven zuur te maken....... Zo heeft ie later ook 80 tot 90% van het accuwater doen verdampen, zodat ik bijna 1,5 liter gedistilleerd moest bijgooien.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Wat Laguna 2.0 RXE nu heeft lijkt anders precies op wat ik met de 19 had.
Gare dynamo laadt de accu niet goed bij, dus onder het rijden wordt er meer stroom verbruikt dan er bijkomt.
Een andere keer doet ie het wel goed en heb je nergens problemen mee (zo heb ik ook wel eens 3,5 uur de radio aangehad, terwijl ik in een loods aan het werk was, de auto bij de garagedeur en spelen maar, als ik moest rijden om bij de pauze te kunnen zijn dan startte hij perfect)
Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet, maar feit was bij mij dus dat de dynamo het meestal goed deed, maar soms ineens te veel weerstand had en dus stond ik stil, en meestal na 10 of 20 minuten stil te hebben gestaan kon ik weer starten. Maar dan moest ik niet elke 2 minuten opnieuw proberen want dan bleef de weerstand en kon ik nog langer wachten.
Dus als Laguna 2.0 RXE de radio en sub uit laat, en dan de motor uitzet, kan het zomaar zijn dat ie daarna wel kan starten omdat de dynamo op dat moment de accu beter heeft kunnen bijladen (er ging niet gelijk weer een berg stroom uit)
Gare dynamo laadt de accu niet goed bij, dus onder het rijden wordt er meer stroom verbruikt dan er bijkomt.
Een andere keer doet ie het wel goed en heb je nergens problemen mee (zo heb ik ook wel eens 3,5 uur de radio aangehad, terwijl ik in een loods aan het werk was, de auto bij de garagedeur en spelen maar, als ik moest rijden om bij de pauze te kunnen zijn dan startte hij perfect)
Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet, maar feit was bij mij dus dat de dynamo het meestal goed deed, maar soms ineens te veel weerstand had en dus stond ik stil, en meestal na 10 of 20 minuten stil te hebben gestaan kon ik weer starten. Maar dan moest ik niet elke 2 minuten opnieuw proberen want dan bleef de weerstand en kon ik nog langer wachten.
Dus als Laguna 2.0 RXE de radio en sub uit laat, en dan de motor uitzet, kan het zomaar zijn dat ie daarna wel kan starten omdat de dynamo op dat moment de accu beter heeft kunnen bijladen (er ging niet gelijk weer een berg stroom uit)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Hier nog wat uitgekomen, of het de startmotor of de dynamo of iets compleet anders was?
Razend benieuwd namelijk
Razend benieuwd namelijk
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: di 1 mar 2005 22:55
- Locatie: Almere
Mannen...ForeverYoung schreef:Hier nog wat uitgekomen, of het de startmotor of de dynamo of iets compleet anders was?
Razend benieuwd namelijk

Stond 's nachts dus om 1 uur bij de Shell tussen Hoogeveen en Assen om een blikje red bull te halen , en wat dachten jullie? auto uitgedaan en nooit weer aan de loop...

Dus ik route mobile gebeld , was er snel trouwens en die zei dat de accu naar zn grootje was.. dus ik volgende dag een 72 ampere ipv een 44 ampere accu gehaald , en nu draait ie weer als een zonnetje...

Stom he....
