accu problemen!!!!!!!!!!!!!!help

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Laguna 2.0 RXE

Hallo luitjes, sins ik een versterkert en een sub ingebouwd heb , heb ik problemen met starten van de auto, met name als ie lange stukken heeft gereden, en daarna uitgezet word en daarna weer probeer te starten, dan gaat de startmotor maar 1 of 2 keer rond.

Na een tijdje te laten rusten lukt het wel ...

Helppppp!!!!!!!
Steven
Car: M536

Help? Ik denk dat gewoon je startmotor aan het begeven is.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Doet mij denken aan toen ik de dynamo kapot had......
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Steven

Dynamo, Accu en Sub hebben er weinig mee te maken als ie niet start als ie warm is en wel start als ie koud is.

Ik blijf bij de startmotor.
Mrtn
Car: R5GTT

Weerstand in de startmotor! Ding zit op het heetste plekje van de motor zowat :)
Mrtn = Maarten
Steven

Net als bij GTT's, daarom zijn die hitteschildjes er ook niet voor nix.
Edward
Contacteer:

Steven schreef:Dynamo, Accu en Sub hebben er weinig mee te maken als ie niet start als ie warm is en wel start als ie koud is.

Ik blijf bij de startmotor.
Allemaal leuk en aardig, maar zo heb ik met een gare dynamo na een lang stuk te hebben gereden wel midden in Leeuwarden stil gestaan.

Iets te veel stroom verbruikt zonder draaiende motor, het was nog geen 10 minuten, maar toen ik de motor wilde starten gaf ie niet thuis.

M'n neefje ging effe wiet halen :lol: en z'n kameraadje zat nog bij mij in de 19. Dus ff radio luisteren enzo. Toen m'n neefje terugkwam wilde ik dus wegrijden maar zoals gezegd weigerde het dienst. Dus wij duwen, en even later weer geprobeerd, we hadden al hulp ingeroepen van de vader van het kameraadje van m'n neefje, maar toen sloeg ie ineens weer aan. Moesten we die weer afbellen.....

Ik had toevallig ook geen startkabels bij me, want m'n pa had mijn startkabels in gebruik omdat bij zijn kabels een stekker los lag (goedkope rommel) ,want er stond wel iemand op dat pleintje in een auto, maar die had ook geen startkabels bij zich :@

Lag puur aan de weerstand in de dynamo, die pas een jaar later definitief kapot ging, maar niet zonder mij eerst nog effe flink het leven zuur te maken....... Zo heeft ie later ook 80 tot 90% van het accuwater doen verdampen, zodat ik bijna 1,5 liter gedistilleerd moest bijgooien.
Riël
Über-Spammer

Nou ja, als je muziek luistert zonder draaiende motor doet de dynamo uberhaupt niets.

Ik sluit me aan bij steven en mrtn :)
Edward
Contacteer:

Wat Laguna 2.0 RXE nu heeft lijkt anders precies op wat ik met de 19 had.

Gare dynamo laadt de accu niet goed bij, dus onder het rijden wordt er meer stroom verbruikt dan er bijkomt.

Een andere keer doet ie het wel goed en heb je nergens problemen mee (zo heb ik ook wel eens 3,5 uur de radio aangehad, terwijl ik in een loods aan het werk was, de auto bij de garagedeur en spelen maar, als ik moest rijden om bij de pauze te kunnen zijn dan startte hij perfect)

Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet, maar feit was bij mij dus dat de dynamo het meestal goed deed, maar soms ineens te veel weerstand had en dus stond ik stil, en meestal na 10 of 20 minuten stil te hebben gestaan kon ik weer starten. Maar dan moest ik niet elke 2 minuten opnieuw proberen want dan bleef de weerstand en kon ik nog langer wachten.

Dus als Laguna 2.0 RXE de radio en sub uit laat, en dan de motor uitzet, kan het zomaar zijn dat ie daarna wel kan starten omdat de dynamo op dat moment de accu beter heeft kunnen bijladen (er ging niet gelijk weer een berg stroom uit)
Edward
Contacteer:

Hier nog wat uitgekomen, of het de startmotor of de dynamo of iets compleet anders was?

Razend benieuwd namelijk
Laguna 2.0 RXE

ForeverYoung schreef:Hier nog wat uitgekomen, of het de startmotor of de dynamo of iets compleet anders was?

Razend benieuwd namelijk
Mannen... :worship: ik ga jullie uit het lijden verlossen..

Stond 's nachts dus om 1 uur bij de Shell tussen Hoogeveen en Assen om een blikje red bull te halen , en wat dachten jullie? auto uitgedaan en nooit weer aan de loop... :@
Dus ik route mobile gebeld , was er snel trouwens en die zei dat de accu naar zn grootje was.. dus ik volgende dag een 72 ampere ipv een 44 ampere accu gehaald , en nu draait ie weer als een zonnetje... :D

Stom he.... (N)
Plaats reactie