Hooowww Frits.....biertje?
Ik stel je adviezen wel op prijs hoor! Ik ben alleen stronteigenwijs en heb het zelf alleen niet zo op spoorverbreders. Ben bang dat dan de velg buiten de wielkast gaat komen. Een tweede probleem is dat ik als student niet zo'n goed gevulde spaarpot heb, dus ben ik op zoek naar (goedkopere) alternatieven.
Aangezien het aanlopen alleen in de uiterste posities voorkomt, is een kleine verandering in de afmetingen voldoende. Aan één kant is het probleem al opgelost (zelfs met 195/50 band), omdat het kunststof plaatje 1 á 2 cm naar achter gedrukt kon worden. Aan de linkerkant is het kunsttof verbuigen wat moeilijker.
Het verschil in diameter tussen 195/50 en 195/45 is zo'n 2 cm, oftewel er zal theoretisch wat meer speling zijn zodat het stuur verder kan draaien. Met wat doe-het-zelf-werk hoop ik het kunststof kapje wat te bewerken, zodat het wiel vrij kan rollen.
Frits: in ieder geval bedankt voor je feedback.

Het zal krap aan worden en mij een hoop tijd schelen als ik er morgen gewoon spoorverbreders opleg, maar dan heb ik de rest van de vakantie niets te klussen.