clio rsi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
inderdaad..niet teveel jezelf blind staren op cijfertjes en berekeningen
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Is dat dan dezelfde motor als die de Clio RSi heeft?Riël schreef: De 1.8 mpi is ook in de 19 geleverd, met 115 pk. Loopt lekker!
Maar what about de 19 RSi dan. Heeft 2 kw minder dan de 1.8i dus er moet iets verschil in zitten, ergens.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zou dezelfde motor kunnen zijn.... Maar vergeet niet dat vermogen niet alleen met de motor te maken heeft maar ook met de luchtinlaat en uitlaat. Als dat bij een 19 net wat idealer zit. (en een clio is verrekte krap) dan zou het vermogen daar b.v. vandaan kunnen komen. Let wel ik zeg zou kunnen.ForeverYoung schreef:Is dat dan dezelfde motor als die de Clio RSi heeft?
Maar what about de 19 RSi dan. Heeft 2 kw minder dan de 1.8i dus er moet iets verschil in zitten, ergens.

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Als het goed is dezelfde motor als in de Clio.
Op Renault19.nl zit iemand die een 19 Cabrio RSi heeft, en die is volgens hem niet in Nederland geleverd.
Volgens mij wel, want in de Nederlandse (Kluwer) vraagbaak staat ie bij het modellen overzicht vermeld. Is alleen als Cabrio geleverd in 1996, de gewone 19's kon men toen al niet meer bestellen, want de opvolger Mégane was toen al leverbaar.
Kan die discussie wel eens opzoeken en hier een linkje posten.
De reden dat ik denk dat ie wel in Nederland geleverd moet zijn, is omdat ie in de vraagbaak vermeld staat. Er moeten namelijk ook 19's met 1.2 motor rondrijden in het buitenland, maar die staat in de Nederlandse vraagbaak niet vermeld, omdat ie in Nederland nooit geleverd is. Kijk je in het instructieboekje van een 19 dan staat daar bij een motorenoverzicht ook een 1.2 vermeld, vandaar.
Op Renault19.nl zit iemand die een 19 Cabrio RSi heeft, en die is volgens hem niet in Nederland geleverd.
Volgens mij wel, want in de Nederlandse (Kluwer) vraagbaak staat ie bij het modellen overzicht vermeld. Is alleen als Cabrio geleverd in 1996, de gewone 19's kon men toen al niet meer bestellen, want de opvolger Mégane was toen al leverbaar.
Kan die discussie wel eens opzoeken en hier een linkje posten.
De reden dat ik denk dat ie wel in Nederland geleverd moet zijn, is omdat ie in de vraagbaak vermeld staat. Er moeten namelijk ook 19's met 1.2 motor rondrijden in het buitenland, maar die staat in de Nederlandse vraagbaak niet vermeld, omdat ie in Nederland nooit geleverd is. Kijk je in het instructieboekje van een 19 dan staat daar bij een motorenoverzicht ook een 1.2 vermeld, vandaar.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Volgens mij is ie niet in nederland geleverd. ANders zou ie wel in de carbase staan.
't is de RT 1.8i
1794 cm3
boring x slag 82,7 x 83,5 mm
compressieverh. 9,7:1
max. vermogen 83 kW (113 pk)
5500tpm
max. koppel 160 Nm
4250tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
RSI
cilinderinhoud 1794 cm3
boring x slag 82,7 x 83,5 mm
compressieverh. 9,8:1
max. vermogen 81 kW (110 pk)
5500tpm
max. koppel 155 Nm
4250tpm
Compressieverhouding wat anders zie ik. Maar dat zijn wel dezelfde motoren.
't is de RT 1.8i
1794 cm3
boring x slag 82,7 x 83,5 mm
compressieverh. 9,7:1
max. vermogen 83 kW (113 pk)
5500tpm
max. koppel 160 Nm
4250tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
RSI
cilinderinhoud 1794 cm3
boring x slag 82,7 x 83,5 mm
compressieverh. 9,8:1
max. vermogen 81 kW (110 pk)
5500tpm
max. koppel 155 Nm
4250tpm
Compressieverhouding wat anders zie ik. Maar dat zijn wel dezelfde motoren.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 7&cache=no
Heb je wel bij Cabriolet gekeken, dit is 'm namelijk.
Overigens ook weer *heel ietsiepietsie* anders qua gegevens.

moeten die motoren trouwens wel lichtelijk afwijken, check de toeren maar eens waarbij je vermogen en je koppel volledig vrijkomen..
Heb je wel bij Cabriolet gekeken, dit is 'm namelijk.
Overigens ook weer *heel ietsiepietsie* anders qua gegevens.
- (19 Cabriolet RSi)
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1794 cm3
boring x slag 82,7 x 83,5 mm
compressieverh. 9,7:1
max. vermogen 81 kW (110 pk)
5500tpm
max. koppel 150 Nm
2750tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
(Clio RSi)
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1794 cm3
boring x slag 82,7 x 83,5 mm
compressieverh. 9,8:1
max. vermogen 81 kW (110 pk)
5500tpm
max. koppel 155 Nm
4250tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld

moeten die motoren trouwens wel lichtelijk afwijken, check de toeren maar eens waarbij je vermogen en je koppel volledig vrijkomen..
Mijn Mégane staat ook niet met naam en toenaam in Carbase. Ik denk dat ik een RN heb, al is het qua luxe van binnen meer een RT. Maar ja vage actiemodellen enzo staan zelden goed in Carbase (bij de Clio van rond 1996 waar ik keek staan ze wel allemaal)Riël schreef:Volgens mij is ie niet in nederland geleverd. ANders zou ie wel in de carbase staan.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
weet iemand wat de dagwaarde is van mijn clio...??of waar ik dat kan opzoeken??