clio rsi

Post hier al je vragen over de Clio
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach wat doet die 5 pk ertoe als je weet dat geen enkele motor hetzelfde vermogen kan leveren.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

inderdaad..niet teveel jezelf blind staren op cijfertjes en berekeningen
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Riël schreef: De 1.8 mpi is ook in de 19 geleverd, met 115 pk. Loopt lekker!
Is dat dan dezelfde motor als die de Clio RSi heeft?

Maar what about de 19 RSi dan. Heeft 2 kw minder dan de 1.8i dus er moet iets verschil in zitten, ergens.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ForeverYoung schreef:Is dat dan dezelfde motor als die de Clio RSi heeft?

Maar what about de 19 RSi dan. Heeft 2 kw minder dan de 1.8i dus er moet iets verschil in zitten, ergens.
Zou dezelfde motor kunnen zijn.... Maar vergeet niet dat vermogen niet alleen met de motor te maken heeft maar ook met de luchtinlaat en uitlaat. Als dat bij een 19 net wat idealer zit. (en een clio is verrekte krap) dan zou het vermogen daar b.v. vandaan kunnen komen. Let wel ik zeg zou kunnen. 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wat is een 19 RSi dan?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Als het goed is dezelfde motor als in de Clio.

Op Renault19.nl zit iemand die een 19 Cabrio RSi heeft, en die is volgens hem niet in Nederland geleverd.

Volgens mij wel, want in de Nederlandse (Kluwer) vraagbaak staat ie bij het modellen overzicht vermeld. Is alleen als Cabrio geleverd in 1996, de gewone 19's kon men toen al niet meer bestellen, want de opvolger Mégane was toen al leverbaar.

Kan die discussie wel eens opzoeken en hier een linkje posten.

De reden dat ik denk dat ie wel in Nederland geleverd moet zijn, is omdat ie in de vraagbaak vermeld staat. Er moeten namelijk ook 19's met 1.2 motor rondrijden in het buitenland, maar die staat in de Nederlandse vraagbaak niet vermeld, omdat ie in Nederland nooit geleverd is. Kijk je in het instructieboekje van een 19 dan staat daar bij een motorenoverzicht ook een 1.2 vermeld, vandaar.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij is ie niet in nederland geleverd. ANders zou ie wel in de carbase staan.

't is de RT 1.8i
1794 cm3
boring x slag 82,7 x 83,5 mm
compressieverh. 9,7:1
max. vermogen 83 kW (113 pk)
5500tpm
max. koppel 160 Nm
4250tpm
brandstofsysteem multipoint injectie

RSI
cilinderinhoud 1794 cm3
boring x slag 82,7 x 83,5 mm
compressieverh. 9,8:1
max. vermogen 81 kW (110 pk)
5500tpm
max. koppel 155 Nm
4250tpm

Compressieverhouding wat anders zie ik. Maar dat zijn wel dezelfde motoren.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 7&cache=no

Heb je wel bij Cabriolet gekeken, dit is 'm namelijk.

Overigens ook weer *heel ietsiepietsie* anders qua gegevens.
  • (19 Cabriolet RSi)
    aantal cilinders 4, in lijn
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 1794 cm3
    boring x slag 82,7 x 83,5 mm
    compressieverh. 9,7:1
    max. vermogen 81 kW (110 pk)
    5500tpm
    max. koppel 150 Nm
    2750tpm
    brandstofsysteem multipoint injectie
    klepbediening dohc
    turbo nee
    katalysator geregeld



    (Clio RSi)
    aantal cilinders 4
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 1794 cm3
    boring x slag 82,7 x 83,5 mm
    compressieverh. 9,8:1
    max. vermogen 81 kW (110 pk)
    5500tpm
    max. koppel 155 Nm
    4250tpm
    brandstofsysteem multipoint injectie
    klepbediening ohc
    turbo nee
    katalysator geregeld
Zie je dus mooi wat carbase allemaal verkeerd doet: Clio RSi heeft zogenaamd 4 kleppen per cilinder maar klepbediening is OHC :)

moeten die motoren trouwens wel lichtelijk afwijken, check de toeren maar eens waarbij je vermogen en je koppel volledig vrijkomen..
Riël schreef:Volgens mij is ie niet in nederland geleverd. ANders zou ie wel in de carbase staan.
Mijn Mégane staat ook niet met naam en toenaam in Carbase. Ik denk dat ik een RN heb, al is het qua luxe van binnen meer een RT. Maar ja vage actiemodellen enzo staan zelden goed in Carbase (bij de Clio van rond 1996 waar ik keek staan ze wel allemaal)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

weet iemand wat de dagwaarde is van mijn clio...??of waar ik dat kan opzoeken??
Plaats reactie