ACT: Algemeen Chat Topic. I
Een omgebouwde Fohn 

er is eerst iemand anders die hem eerst probeert en als dat goed gaat neem ik hem ook , maar het is nog niet cker.
maar het schijnt wel een goed ding zijn en niet een flut ding.
en is goed getest.
we zien wel .
greetzzzzzzzzzzz marcel
en is goed getest.
we zien wel .
greetzzzzzzzzzzz marcel
En wat mag dat ding dan wel niet kosten??eff realistisch gezien kan dit natuurlijk niet ,Kijk eens wat tuners allemaal niet moeten aanpassen om eff 30 pk meer uit een blok te trekken zonder turbo,Want wat heb je er nou aan als dat ding Stationaar al zoveel lucht naar binnen zuigt??0,niksjiggy schreef:er is eerst iemand anders die hem eerst probeert en als dat goed gaat neem ik hem ook , maar het is nog niet cker.
en is goed getest.
we zien wel .
greetzzzzzzzzzzz marcel
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Dusssss 

Trust me. I know what I'm doing.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
nu ben ik weer op zoek naar die kots-emo

wat een 'aparte' auto
[img]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/pukey.gif[/img]Paul1916v schreef:nu ben ik weer op zoek naar die kots-emo
wat een 'aparte' auto

Trust me. I know what I'm doing.
ik heb ze gezien voor 450 ,maar dat is te duur en heb al iemand die ze voor inkoops prijs kan krijgen 26.REMCO-X schreef:En wat mag dat ding dan wel niet kosten??eff realistisch gezien kan dit natuurlijk niet ,Kijk eens wat tuners allemaal niet moeten aanpassen om eff 30 pk meer uit een blok te trekken zonder turbo,Want wat heb je er nou aan als dat ding Stationaar al zoveel lucht naar binnen zuigt??0,niksjiggy schreef:er is eerst iemand anders die hem eerst probeert en als dat goed gaat neem ik hem ook , maar het is nog niet cker.
en is goed getest.
we zien wel .
greetzzzzzzzzzzz marcel
maar er zit een progamma bij die je kan aanpassen en die regelt alles zo dat je stationaar niet gelijk de volle lucht er in krijgt.
het is iets nieuws en er is iemand mee bezig die het nu aan het testen is.
en met die 30pk betreft hij pomp verse lucht in je blok waar veel zuurstof in zit. dat samen met bezine zou het grote wonder hier achter zijn.
en die theorie klopt wel aardig.
het beste is ook als je zo'n intercooler model luchtfilter gebruikt.
greetzzzzzzzz marcel
p.s om 30pk bij te krijgen is nog wel redelijk te doen zonder al te veel geouwehoer.en als je een pure zuurstof fles op je lucht inlaat maakt en het kan open zetten via een knop op het stuur bijv. krijgt je motor ookin een keer hele goede verbranding waar door je motor heel vel wordt.
bijv in de ochtend loopt een motor ook vel of bij mist omdat er dan veel zuurstof in de lucht hangt. snapje de theorie er achte nu een beetje.
maar we zien wel het is allemaal nog ff afw88
bijv in de ochtend loopt een motor ook vel of bij mist omdat er dan veel zuurstof in de lucht hangt. snapje de theorie er achte nu een beetje.
Ga anders eerst maar even uitrekenen wat een F7P aan lucht verpompt bij zeg maar 6000 tpm.......jiggy schreef:p.s om 30pk bij te krijgen is nog wel redelijk te doen zonder al te veel geouwehoer.en als je een pure zuurstof fles op je lucht inlaat maakt en het kan open zetten via een knop op het stuur bijv. krijgt je motor ookin een keer hele goede verbranding waar door je motor heel vel wordt.
en waar bezeer jij dat op ???robclio16V schreef:Hahahaha, het enige wat dat ding presteert is een hoop gebakken lucht verkopen.
dan moet je ook ff met feite komen. aan dom gelach heb ik niks get it
Dit meen je toch niet serieus hejiggy schreef:p.s om 30pk bij te krijgen is nog wel redelijk te doen zonder al te veel geouwehoer.en als je een pure zuurstof fles op je lucht inlaat maakt en het kan open zetten via een knop op het stuur bijv. krijgt je motor ookin een keer hele goede verbranding waar door je motor heel vel wordt.

Ja precies.
Ongeveer 10800 liter.
Zit dat ding dus wat in de weg voor jan doedel 4000 liter te pompen. En als je denkt, die helpt mee, dan heb je 't mis
Feiten genoeg?
Tuurlijk lach ik je uit met zo'n ding.
Weet je hoeveel toeren een turbo draait om een 1.4 liter blokje vol te stuwen?
Meer dan 150.000 omw / min! Al die energie komt van het uitlaatgas. En die levert nog geen 30 pk extra.
Dus het electromotortje wat ongeveer 3x te weinig lucht verpompt, en ook nog eens aan een accutje hangt, dat wel effe voor elkaar krijgt?
Succes
Ongeveer 10800 liter.
Zit dat ding dus wat in de weg voor jan doedel 4000 liter te pompen. En als je denkt, die helpt mee, dan heb je 't mis

Tuurlijk lach ik je uit met zo'n ding.
Weet je hoeveel toeren een turbo draait om een 1.4 liter blokje vol te stuwen?
Meer dan 150.000 omw / min! Al die energie komt van het uitlaatgas. En die levert nog geen 30 pk extra.
Dus het electromotortje wat ongeveer 3x te weinig lucht verpompt, en ook nog eens aan een accutje hangt, dat wel effe voor elkaar krijgt?
Succes

Laatst gewijzigd door Riël op zo 3 jul 2005 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
als dat ding bij mij er op komt moet we ook nog alles ff uitrekenen.
ik geloofde eerst ook niet , maar naar een lange theorie kan er waarheid in zitten .
ik geloofde eerst ook niet , maar naar een lange theorie kan er waarheid in zitten .
die theorie heb ik net ff snel samen gevat. en en er zit een waarheid in qua zuurstof en verbranding.Riël schreef:Oh, leg me die lange theorie eens uit?jiggy schreef:als dat ding bij mij er op komt moet we ook nog alles ff uitrekenen.
en er zijn ook mensen die voor dingen open staan en die niet zo blijven hangenSteven schreef:Sommige mensen denken nog steeds dat het wiel opnieuw uitgevonden kan worden
Kan ik wiellagers (voorzijde) van een 16v niet-ABS-clio, op een 16v ABS-clio monteren?
Breite: 35 mm Innendurchmesser: 34,8 mm Aussendurchmesser: 65
Wat moet het verschil zijn tussen ABS en niet-ABS?
Breite: 35 mm Innendurchmesser: 34,8 mm Aussendurchmesser: 65
Wat moet het verschil zijn tussen ABS en niet-ABS?
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
je motor inhoud is ongeveer 1.8 l he. Dus als de krukas 2x rond is geweest heeft jouw motor 1.8 liter lucht verpomp (4takt).
dus bij 4000 toeren per minuut verpomp de motor:
(4000 / 2) * 1.8 = 3600 liter
bij 7000 toeren per minuut
(7000 / 2) * 1.8 = 6300 liter
dit is dus bij atmosferische druk.
Jij zegt dat dat ding 6 bar levert, dus dan wordt er nog eens 6x zoveel lucht wordt er in de cilinders gepompt.
Ik ben beniewd naar de dyno uitdraai met dat ding er op.
dus bij 4000 toeren per minuut verpomp de motor:
(4000 / 2) * 1.8 = 3600 liter
bij 7000 toeren per minuut
(7000 / 2) * 1.8 = 6300 liter
dit is dus bij atmosferische druk.
Jij zegt dat dat ding 6 bar levert, dus dan wordt er nog eens 6x zoveel lucht wordt er in de cilinders gepompt.
Ik ben beniewd naar de dyno uitdraai met dat ding er op.
Laatst gewijzigd door Johan op zo 3 jul 2005 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk dat je toch nog niet zo veel ervaring hebt met motorenjiggy schreef:p.s om 30pk bij te krijgen is nog wel redelijk te doen zonder al te veel geouwehoer.
Dat heeft iemand al eens geprobeerd,enigste wat ie er bij kreeg was een goede verbranding boven het blok,in de vorm van een grote steekvlamjiggy schreef:en als je een pure zuurstof fles op je lucht inlaat maakt en het kan open zetten via een knop op het stuur bijv. krijgt je motor ookin een keer hele goede verbranding waar door je motor heel vel wordt.

Nogmaals,....... kijk uit wat je doet met eigen ideeën,en theorieën.
Je blok is sneller stuk dan dat je 'm weer heel hebt.
Kerel, als het echt zou werken dan reed allang half tunend nederland ermee.
Open your eyes... jij hebt gewoon een bord voor je kop.
Verder kun je altijd eeuwig theoretisch lullen, maar vaak wijst de praktijk uit dat het resultaat altijd minder is.
Maargoed ik zou zeggen, kopen dat ding en kom eens naast me staan.
Dan zullen we es zien welke föhn het beste werkt
Open your eyes... jij hebt gewoon een bord voor je kop.
Verder kun je altijd eeuwig theoretisch lullen, maar vaak wijst de praktijk uit dat het resultaat altijd minder is.
Maargoed ik zou zeggen, kopen dat ding en kom eens naast me staan.
Dan zullen we es zien welke föhn het beste werkt

zie zo heel veel ervaring heb ik ook nog niet met motoren, maar heb heel veel mensen die er echt al jaren in zitten qua tuning van blokken en reparaties . en ik ga eerst ook kijken wat dat ding doet bij die gozer.en als het wel door gaat wordt alles berekend want heb ook geen behoefte dat mijn blok naar de ..... gaat, maar aangezien de motortechniek nooit stil staan is dit ook weer iets nieuws en kijk het eerst ff aan.Florus schreef:Denk dat je toch nog niet zo veel ervaring hebt met motorenjiggy schreef:p.s om 30pk bij te krijgen is nog wel redelijk te doen zonder al te veel geouwehoer..
Dat heeft iemand al eens geprobeerd,enigste wat ie er bij kreeg was een goede verbranding boven het blok,in de vorm van een grote steekvlamjiggy schreef:en als je een pure zuurstof fles op je lucht inlaat maakt en het kan open zetten via een knop op het stuur bijv. krijgt je motor ookin een keer hele goede verbranding waar door je motor heel vel wordt..
Nogmaals,....... kijk uit wat je doet met eigen ideeën,en theorieën.
Je blok is sneller stuk dan dat je 'm weer heel hebt.