
clio rsi
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
ik heb pas clio rsi gekocht en wou m wat opleuken
iemand tips...en iets meer pk's...als ik een powerfilter met buis erop zet en vanaf de kat een rvs pijp eronder gooi...zal dat schelen met pk's??

Hier een rsi
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=thijs
Voor pk vermeerderingen:
ander:
chip
einddemper
katvervanger
uitlaatspruitstuk
K&N vervangingsfilter
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=thijs
Voor pk vermeerderingen:
ander:
chip
einddemper
katvervanger
uitlaatspruitstuk
K&N vervangingsfilter
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
ok thnx...ik ga ff rondkijken....kom ik er nog niej uit...dan waarschijnlijk nooit meer:P hehe
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
maar als ik een rvs uitlaat met alleen een einddemper eronder gooi...vanaf katvervanger...kan dat geen kwaad met de druk ofzo...
Strijder schreef:Hier een rsi
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=thijs
Voor pk vermeerderingen:
ander:
chip
einddemper
katvervanger
uitlaatspruitstuk
K&N vervangingsfilter

Nope volgens mij nietRSI tuning schreef:maar als ik een rvs uitlaat met alleen een einddemper eronder gooi...vanaf katvervanger...kan dat geen kwaad met de druk ofzo...
enne tip: ga voor de Menno tjip
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
who's menno...en wat kost zo'n chip
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
ohja hoe krijg je een foto of afbeelding bij je naam....??
Foto bij je naam krijg je als je betalend lid bent van de RTC
op deze link klikken: http://www.renault-tuning.com/profile.p ... file&u=114 en je krijgt menno'n profiel. Ik meen dat een tjippie iets van rond de 140,- euro kost
op deze link klikken: http://www.renault-tuning.com/profile.p ... file&u=114 en je krijgt menno'n profiel. Ik meen dat een tjippie iets van rond de 140,- euro kost
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
okeej...en hoeveel pk win je ermee dan...
niet veel, maar alle beetjes helpen. Je merkt het zeker wel
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
hoeveel pk ligt er standaard in dan? 110 tog?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
SIRSI tuning schreef:hoeveel pk ligt er standaard in dan? 110 tog?
Dacht toch ook 110 hoor...8vclio schreef:115 pk toch of heb ik het mis ,mij hebben ze wijs gemaakt dat mijn rsi 115 pk heeft
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
ik heb een powerfilter en vanaf de middenflens net na de kat een rvs pijp naar achter gemaakt...en ik merk wel dat ie wat sneller is...
ik ga binnekort ook katvervanger erop zette...zit ook nog ff te denke om de luchtfilter af te schermen van de warme lucht...kun je die los kopen of moet je die zelf maken?? en is er binnekort nog een renault meeting?? zoja waar en waneer precies zou graag eens meerdere van jullie willen ontmoeten...lijk me wel feest:P mischien kan ik er dan nog wat meer van opsteken als ik andere clio's zie...

ik ga binnekort ook katvervanger erop zette...zit ook nog ff te denke om de luchtfilter af te schermen van de warme lucht...kun je die los kopen of moet je die zelf maken?? en is er binnekort nog een renault meeting?? zoja waar en waneer precies zou graag eens meerdere van jullie willen ontmoeten...lijk me wel feest:P mischien kan ik er dan nog wat meer van opsteken als ik andere clio's zie...
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55
zit nu zelf op 115 pk...Adidax schreef:Dacht toch ook 110 hoor...8vclio schreef:115 pk toch of heb ik het mis ,mij hebben ze wijs gemaakt dat mijn rsi 115 pk heeft

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
110.8vclio schreef:115 pk toch of heb ik het mis ,mij hebben ze wijs gemaakt dat mijn rsi 115 pk heeft
Maar het zou veel meer kunnen zijn, ik heb namelijk sterk het vermoeden dat de RSi motor in de Clio in grote lijnen dezelfde is als de 1.8i (F3P-700) in de R19 (die had ik, de 1.8i)
Als je de gegevens vergelijkt is het allemaal hetzelfde (boring x slag etc.), maar bij de RSi hebben ze er wat kleppen bij ingegooid (het is een 16 klepper, right?)
En toch heeft ie minder pk's dan z'n broertje de 8klepper. Een stukje logica waar ik tot op de dag van vandaag niets van begrijp...... Nu scheelt die 1 of 2 kw niet zoveel natuurlijk, en de 1.8i van de R19 zat niet in een Clio dacht ik? Dus trek je een 19 met die motor er waarschijnlijk wel uit, door het extra gewicht wat die ten opzichte van de Clio mee moet dragen.
De 19 heeft in z'n laatste jaren ook een RSi uitvoering gehad (Cabrio), volgens sommigen niet geleverd in NL, volgens mij wel. Ook 110 pk.
Post anders eens een foto van het blokkie, dan weet ik of m'n vermoeden een beetje klopt of dat ik er grandioos naast zit.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
de RSi is gewoon een 8klepper blokkie hoor...
110pk volgens fabrieksopgaaf..als je het echt wil weten moet je em ff op een rollerbank gooien
110pk volgens fabrieksopgaaf..als je het echt wil weten moet je em ff op een rollerbank gooien
Als je er dan eerst van uit zou gaan dat een RSI motor een 1.8i 8V met multipoint injectie is en de 1.8 RT een 1.8 8V monopoint injectie, dan zou je misschien wat beter een juiste conclusie kunnen trekken?
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
ja maar ik had een 1.8i (steeds de i duidelijk vermeld) in m'n 19, met multipoint injectie.robclio16V schreef:Als je er dan eerst van uit zou gaan dat een RSI motor een 1.8i 8V met multipoint injectie is en de 1.8 RT een 1.8 8V monopoint injectie, dan zou je misschien wat beter een juiste conclusie kunnen trekken?
de 1.8 was destijds in de 19 ook leverbaar, met monopoint injectie en derhalve 'maar' 95 pk ipv 113, binnen de bebouwde kom gaan ze gelijke snel op weet ik uit ervaring
de 1.8 monopoint had je in de RN en RT uitvoering, de multipoint alleen in RT.
en op carbase had ik begrepen dat de Clio RSi 4 kleppen per cilinder heeft. dus zal carbase het wel verkeerd heben aangezien jullie er mee rijden natuurlijk.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Foutje in carbase inderdaad dan...
RSi heeft de 1.8 8v multi-point motor..110pk
das ook t verschil tussen de RSi en en 16v motor...die extra acht kleppen..anders zou de RSi ook op 137pk zitten..
RSi heeft de 1.8 8v multi-point motor..110pk
das ook t verschil tussen de RSi en en 16v motor...die extra acht kleppen..anders zou de RSi ook op 137pk zitten..
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Met binnen de bebouwde kom bedoel ik 'tot aan ongeveer 90 km per uur' gaan de 19 1.8 en 19 1.8i gelijk op.ForeverYoung schreef: de 1.8 was destijds in de 19 ook leverbaar, met monopoint injectie en derhalve 'maar' 95 pk ipv 113, binnen de bebouwde kom gaan ze gelijke snel op weet ik uit ervaring
het verschil merk je pas op de snelweg, op topsnelheid, en als je van 80 naar 120 wil, ongeacht of je dit in de 4 of 5 doet. echt een groot verschil is het ook niet natuurlijk.
heb het overigens wel vaker gezien, en ook veel rondgevraagd:
er zijn 16 kleps motoren, afgeleid van een 8 klepper, die niet per sé meer vermogen hebben dan datgene waar ze van afgeleid zijn.
concrete voorbeelden weet ik niet helaas, maar heb het buiten carbase en buiten de clio RSi nog wel vaker gezien.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Is het niet zo dat een 8klepper sowieso meer koppel onderin heeft dan een 16klepper?
ik heb een clio RSi gehad, en nu een 19 16v en met alleen bovenin (5000+ tpm) dat de 16v duidelijk harder en langer doortrekt...
ik heb een clio RSi gehad, en nu een 19 16v en met alleen bovenin (5000+ tpm) dat de 16v duidelijk harder en langer doortrekt...
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
en iets ander voorbeeld: de 2.0 8-klepper (F3R) in de Mégane (en Laguna?), is een opgeboorde F3P 1.8i met 1 of 2 kilowattjes meer.
ondanks die extra cc's. of zal dat een F3P monopoint zijn, naar 2 liter gebracht en dus wel degelijk in vermogen gegroeid van 95 naar 114? (ongeveer 114)
lijkt me raar dat je een 1.8i met 113 pk opschroeft naar 2 liter en er dan niks extra's aan vermogen uithaalt, het enige wat je extra krijgt is verbruik.
ondanks die extra cc's. of zal dat een F3P monopoint zijn, naar 2 liter gebracht en dus wel degelijk in vermogen gegroeid van 95 naar 114? (ongeveer 114)
lijkt me raar dat je een 1.8i met 113 pk opschroeft naar 2 liter en er dan niks extra's aan vermogen uithaalt, het enige wat je extra krijgt is verbruik.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Foutje van Paul.Paul1916v schreef:Foutje in carbase inderdaad dan...
RSi heeft de 1.8 8v multi-point motor..110pk
das ook t verschil tussen de RSi en en 16v motor...die extra acht kleppen..anders zou de RSi ook op 137pk zitten..

De F7P en F3P blokken zijn compleet verschillend, dus niet alleen de kop.
Zo heeft bijvoorbeeld de F3P een grotere cilinderinhoud....
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
door die 30cc extra (ik had de fout zelf niet opgemerkt trouwens) zou een F3P met 16 kleppen nog wel boven de F7P uitkomen, qua koppel heeft de F3P al evenveel, en met extra kleppen zou een F3P dus in theorie iets meer dan 137 moeten krijgen.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
mijn fout!robclio16V schreef:Foutje van Paul.Paul1916v schreef:Foutje in carbase inderdaad dan...
RSi heeft de 1.8 8v multi-point motor..110pk
das ook t verschil tussen de RSi en en 16v motor...die extra acht kleppen..anders zou de RSi ook op 137pk zitten..![]()
De F7P en F3P blokken zijn compleet verschillend, dus niet alleen de kop.
Zo heeft bijvoorbeeld de F3P een grotere cilinderinhoud....


volgende keer ff nadenken voordat ik ga posten

al deed je dat nou bij elke postPaul1916v schreef:mijn fout!robclio16V schreef:Foutje van Paul.Paul1916v schreef:Foutje in carbase inderdaad dan...
RSi heeft de 1.8 8v multi-point motor..110pk
das ook t verschil tussen de RSi en en 16v motor...die extra acht kleppen..anders zou de RSi ook op 137pk zitten..![]()
De F7P en F3P blokken zijn compleet verschillend, dus niet alleen de kop.
Zo heeft bijvoorbeeld de F3P een grotere cilinderinhoud....![]()
volgende keer ff nadenken voordat ik ga posten


De Zetec van ford. Da's niet zo'n rappe. Maar wel 16v.ForeverYoung schreef:Met binnen de bebouwde kom bedoel ik 'tot aan ongeveer 90 km per uur' gaan de 19 1.8 en 19 1.8i gelijk op.ForeverYoung schreef: de 1.8 was destijds in de 19 ook leverbaar, met monopoint injectie en derhalve 'maar' 95 pk ipv 113, binnen de bebouwde kom gaan ze gelijke snel op weet ik uit ervaring
het verschil merk je pas op de snelweg, op topsnelheid, en als je van 80 naar 120 wil, ongeacht of je dit in de 4 of 5 doet. echt een groot verschil is het ook niet natuurlijk.
heb het overigens wel vaker gezien, en ook veel rondgevraagd:
er zijn 16 kleps motoren, afgeleid van een 8 klepper, die niet per sé meer vermogen hebben dan datgene waar ze van afgeleid zijn.
concrete voorbeelden weet ik niet helaas, maar heb het buiten carbase en buiten de clio RSi nog wel vaker gezien.
De 1.8 mpi is ook in de 19 geleverd, met 115 pk. Loopt lekker!
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
die had ik dus. heerlijk motortje, en met 251.000 op de teller (toen ik 'm wegdeed) liep ie nog steeds geweldig.
volgens de een had het ding 81 kw, volgens een andere bron zaten er 83 kw's in. en soms zou er ineens ook 115 pk inzitten ja.
ik heb het altijd maar op 113 pk gehouden. een beetje de middenweg.
81 kw * 1.36 = 110,16
83 kw * 1.36 = 112,88
115 pk zou al 84,55 kw moeten zijn.
113 pk komt neer op 83 kw.
alhoewel de garage altijd 81 kw in de computer heeft staan, beetje vaag allemaal.
volgens de een had het ding 81 kw, volgens een andere bron zaten er 83 kw's in. en soms zou er ineens ook 115 pk inzitten ja.
ik heb het altijd maar op 113 pk gehouden. een beetje de middenweg.
81 kw * 1.36 = 110,16
83 kw * 1.36 = 112,88
115 pk zou al 84,55 kw moeten zijn.
113 pk komt neer op 83 kw.
alhoewel de garage altijd 81 kw in de computer heeft staan, beetje vaag allemaal.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)