clio rsi

Post hier al je vragen over de Clio
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

ik heb pas clio rsi gekocht en wou m wat opleuken :p iemand tips...en iets meer pk's...als ik een powerfilter met buis erop zet en vanaf de kat een rvs pijp eronder gooi...zal dat schelen met pk's??
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Kijk eens wat rond op het forum. Aan tuningtips en foto's zul je hier genoeg materiaal vinden...
PK winsten met die zaken zijn overigens nihil, meer voor de looks en de sound...
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Hier een rsi

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=thijs

Voor pk vermeerderingen:

ander:

chip
einddemper
katvervanger
uitlaatspruitstuk
K&N vervangingsfilter
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

ok thnx...ik ga ff rondkijken....kom ik er nog niej uit...dan waarschijnlijk nooit meer:P hehe
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

maar als ik een rvs uitlaat met alleen een einddemper eronder gooi...vanaf katvervanger...kan dat geen kwaad met de druk ofzo...
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Strijder schreef:Hier een rsi

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=thijs

Voor pk vermeerderingen:

ander:

chip
einddemper
katvervanger
uitlaatspruitstuk
K&N vervangingsfilter
:D dat lijken wel precies de dingen die ik aan me wagen gedaan heb :wink: behalve dan het uitlaatspruitstuk
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

RSI tuning schreef:maar als ik een rvs uitlaat met alleen een einddemper eronder gooi...vanaf katvervanger...kan dat geen kwaad met de druk ofzo...
Nope volgens mij niet

enne tip: ga voor de Menno tjip
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

who's menno...en wat kost zo'n chip
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

ohja hoe krijg je een foto of afbeelding bij je naam....??
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Foto bij je naam krijg je als je betalend lid bent van de RTC

op deze link klikken: http://www.renault-tuning.com/profile.p ... file&u=114 en je krijgt menno'n profiel. Ik meen dat een tjippie iets van rond de 140,- euro kost
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

okeej...en hoeveel pk win je ermee dan...
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

niet veel, maar alle beetjes helpen. Je merkt het zeker wel
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Al is een rsi op zich al helemaal niet verkeerd ;)
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

hoeveel pk ligt er standaard in dan? 110 tog?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

chipie zul je zeker wel merken, is mischien wel leuk om chip te laten doen bij volgende dyno meeting, dan kun je gelijk zien of hoeveel pk's je gewonnen hebt
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

RSI tuning schreef:hoeveel pk ligt er standaard in dan? 110 tog?
SI
8vclio
Berichten: 5
Lid geworden op: za 18 jun 2005 16:50

115 pk toch of heb ik het mis ,mij hebben ze wijs gemaakt dat mijn rsi 115 pk heeft
Adidax
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 11:47
Locatie: Zeebrugge, België
Contacteer:

8vclio schreef:115 pk toch of heb ik het mis ,mij hebben ze wijs gemaakt dat mijn rsi 115 pk heeft
Dacht toch ook 110 hoor...
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

ik heb een powerfilter en vanaf de middenflens net na de kat een rvs pijp naar achter gemaakt...en ik merk wel dat ie wat sneller is...:D
ik ga binnekort ook katvervanger erop zette...zit ook nog ff te denke om de luchtfilter af te schermen van de warme lucht...kun je die los kopen of moet je die zelf maken?? en is er binnekort nog een renault meeting?? zoja waar en waneer precies zou graag eens meerdere van jullie willen ontmoeten...lijk me wel feest:P mischien kan ik er dan nog wat meer van opsteken als ik andere clio's zie...
RSI tuning
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 jun 2005 14:55

Adidax schreef:
8vclio schreef:115 pk toch of heb ik het mis ,mij hebben ze wijs gemaakt dat mijn rsi 115 pk heeft
Dacht toch ook 110 hoor...
zit nu zelf op 115 pk...:D en lkkr brulgeluid door die powerfilter en uitlaat:D
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

8vclio schreef:115 pk toch of heb ik het mis ,mij hebben ze wijs gemaakt dat mijn rsi 115 pk heeft
110.

Maar het zou veel meer kunnen zijn, ik heb namelijk sterk het vermoeden dat de RSi motor in de Clio in grote lijnen dezelfde is als de 1.8i (F3P-700) in de R19 (die had ik, de 1.8i)

Als je de gegevens vergelijkt is het allemaal hetzelfde (boring x slag etc.), maar bij de RSi hebben ze er wat kleppen bij ingegooid (het is een 16 klepper, right?)

En toch heeft ie minder pk's dan z'n broertje de 8klepper. Een stukje logica waar ik tot op de dag van vandaag niets van begrijp...... Nu scheelt die 1 of 2 kw niet zoveel natuurlijk, en de 1.8i van de R19 zat niet in een Clio dacht ik? Dus trek je een 19 met die motor er waarschijnlijk wel uit, door het extra gewicht wat die ten opzichte van de Clio mee moet dragen.

De 19 heeft in z'n laatste jaren ook een RSi uitvoering gehad (Cabrio), volgens sommigen niet geleverd in NL, volgens mij wel. Ook 110 pk.

Post anders eens een foto van het blokkie, dan weet ik of m'n vermoeden een beetje klopt of dat ik er grandioos naast zit.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

de RSi is gewoon een 8klepper blokkie hoor...

110pk volgens fabrieksopgaaf..als je het echt wil weten moet je em ff op een rollerbank gooien
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als je er dan eerst van uit zou gaan dat een RSI motor een 1.8i 8V met multipoint injectie is en de 1.8 RT een 1.8 8V monopoint injectie, dan zou je misschien wat beter een juiste conclusie kunnen trekken?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

robclio16V schreef:Als je er dan eerst van uit zou gaan dat een RSI motor een 1.8i 8V met multipoint injectie is en de 1.8 RT een 1.8 8V monopoint injectie, dan zou je misschien wat beter een juiste conclusie kunnen trekken?
ja maar ik had een 1.8i (steeds de i duidelijk vermeld) in m'n 19, met multipoint injectie.

de 1.8 was destijds in de 19 ook leverbaar, met monopoint injectie en derhalve 'maar' 95 pk ipv 113, binnen de bebouwde kom gaan ze gelijke snel op weet ik uit ervaring

de 1.8 monopoint had je in de RN en RT uitvoering, de multipoint alleen in RT.


en op carbase had ik begrepen dat de Clio RSi 4 kleppen per cilinder heeft. dus zal carbase het wel verkeerd heben aangezien jullie er mee rijden natuurlijk.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Foutje in carbase inderdaad dan...

RSi heeft de 1.8 8v multi-point motor..110pk
das ook t verschil tussen de RSi en en 16v motor...die extra acht kleppen..anders zou de RSi ook op 137pk zitten..
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

ForeverYoung schreef: de 1.8 was destijds in de 19 ook leverbaar, met monopoint injectie en derhalve 'maar' 95 pk ipv 113, binnen de bebouwde kom gaan ze gelijke snel op weet ik uit ervaring
Met binnen de bebouwde kom bedoel ik 'tot aan ongeveer 90 km per uur' gaan de 19 1.8 en 19 1.8i gelijk op.

het verschil merk je pas op de snelweg, op topsnelheid, en als je van 80 naar 120 wil, ongeacht of je dit in de 4 of 5 doet. echt een groot verschil is het ook niet natuurlijk.

heb het overigens wel vaker gezien, en ook veel rondgevraagd:

er zijn 16 kleps motoren, afgeleid van een 8 klepper, die niet per sé meer vermogen hebben dan datgene waar ze van afgeleid zijn.

concrete voorbeelden weet ik niet helaas, maar heb het buiten carbase en buiten de clio RSi nog wel vaker gezien.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Is het niet zo dat een 8klepper sowieso meer koppel onderin heeft dan een 16klepper?
ik heb een clio RSi gehad, en nu een 19 16v en met alleen bovenin (5000+ tpm) dat de 16v duidelijk harder en langer doortrekt...
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

en iets ander voorbeeld: de 2.0 8-klepper (F3R) in de Mégane (en Laguna?), is een opgeboorde F3P 1.8i met 1 of 2 kilowattjes meer.

ondanks die extra cc's. of zal dat een F3P monopoint zijn, naar 2 liter gebracht en dus wel degelijk in vermogen gegroeid van 95 naar 114? (ongeveer 114)

lijkt me raar dat je een 1.8i met 113 pk opschroeft naar 2 liter en er dan niks extra's aan vermogen uithaalt, het enige wat je extra krijgt is verbruik.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Paul1916v schreef:Foutje in carbase inderdaad dan...

RSi heeft de 1.8 8v multi-point motor..110pk
das ook t verschil tussen de RSi en en 16v motor...die extra acht kleppen..anders zou de RSi ook op 137pk zitten..
Foutje van Paul. :lol:
De F7P en F3P blokken zijn compleet verschillend, dus niet alleen de kop.
Zo heeft bijvoorbeeld de F3P een grotere cilinderinhoud....
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

door die 30cc extra (ik had de fout zelf niet opgemerkt trouwens) zou een F3P met 16 kleppen nog wel boven de F7P uitkomen, qua koppel heeft de F3P al evenveel, en met extra kleppen zou een F3P dus in theorie iets meer dan 137 moeten krijgen.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als alles in de wereld nou eens zo simpel zou zijn.......
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

robclio16V schreef:
Paul1916v schreef:Foutje in carbase inderdaad dan...

RSi heeft de 1.8 8v multi-point motor..110pk
das ook t verschil tussen de RSi en en 16v motor...die extra acht kleppen..anders zou de RSi ook op 137pk zitten..
Foutje van Paul. :lol:
De F7P en F3P blokken zijn compleet verschillend, dus niet alleen de kop.
Zo heeft bijvoorbeeld de F3P een grotere cilinderinhoud....
mijn fout! :smoke: :p
volgende keer ff nadenken voordat ik ga posten ;)
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

Paul1916v schreef:
robclio16V schreef:
Paul1916v schreef:Foutje in carbase inderdaad dan...

RSi heeft de 1.8 8v multi-point motor..110pk
das ook t verschil tussen de RSi en en 16v motor...die extra acht kleppen..anders zou de RSi ook op 137pk zitten..
Foutje van Paul. :lol:
De F7P en F3P blokken zijn compleet verschillend, dus niet alleen de kop.
Zo heeft bijvoorbeeld de F3P een grotere cilinderinhoud....
mijn fout! :smoke: :p
volgende keer ff nadenken voordat ik ga posten ;)
al deed je dat nou bij elke post :lol: :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ForeverYoung schreef:
ForeverYoung schreef: de 1.8 was destijds in de 19 ook leverbaar, met monopoint injectie en derhalve 'maar' 95 pk ipv 113, binnen de bebouwde kom gaan ze gelijke snel op weet ik uit ervaring
Met binnen de bebouwde kom bedoel ik 'tot aan ongeveer 90 km per uur' gaan de 19 1.8 en 19 1.8i gelijk op.

het verschil merk je pas op de snelweg, op topsnelheid, en als je van 80 naar 120 wil, ongeacht of je dit in de 4 of 5 doet. echt een groot verschil is het ook niet natuurlijk.

heb het overigens wel vaker gezien, en ook veel rondgevraagd:

er zijn 16 kleps motoren, afgeleid van een 8 klepper, die niet per sé meer vermogen hebben dan datgene waar ze van afgeleid zijn.

concrete voorbeelden weet ik niet helaas, maar heb het buiten carbase en buiten de clio RSi nog wel vaker gezien.
De Zetec van ford. Da's niet zo'n rappe. Maar wel 16v.

De 1.8 mpi is ook in de 19 geleverd, met 115 pk. Loopt lekker!
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

die had ik dus. heerlijk motortje, en met 251.000 op de teller (toen ik 'm wegdeed) liep ie nog steeds geweldig.

volgens de een had het ding 81 kw, volgens een andere bron zaten er 83 kw's in. en soms zou er ineens ook 115 pk inzitten ja.

ik heb het altijd maar op 113 pk gehouden. een beetje de middenweg.

81 kw * 1.36 = 110,16
83 kw * 1.36 = 112,88
115 pk zou al 84,55 kw moeten zijn.
113 pk komt neer op 83 kw.

alhoewel de garage altijd 81 kw in de computer heeft staan, beetje vaag allemaal.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie