ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Frits Clio 16v

HKM schreef:het is nog lang geen zeldzame auto. kijk nu eens naar gt turbo's, een nette levert nu goede knaken op.
Volgens mij is een williams zeldzamer dan een gtt?

Gr, Frits.
SMILLIAW

HKM schreef:
LotuzClioWilliams schreef:Kennelijk. [img]http://smile.smilies.nl/413.gif[/img]
vind je dat echt zo raar? het is een clio van 12 jaar oud!
het is nog lang geen zeldzame auto. kijk nu eens naar gt turbo's, een nette levert nu goede knaken op.

williamsen zijn er nog teveel van, en is nog lang niet zeer appart, mede omdat er eigenlijk maar weinig verschil zit tussen de 16V en een Willliams
ik heb een 16v gehad en een williams, er zit toch echt wel veel verschillen tussen de auto's.
ook zie ik weinig willie's rijden, ik zie vaker een 5 gr turbo. ik betwijfel het of er wel meer willie's dan 5 gtt's rondrijden.
tevens vind ik het nog te vroeg om te bepalen of ie zn waarde houdt.
2 jaar geleden betaalde je net zoveel voor een nette willie als je nu voor een clio rs betaald( en dat voor een auto van 10 jaar oud)
er zijn nog steeds gekken die er wel wat voor over zouden hebben voor een nette willie.
Ferdy
Über-Spammer

SMILLIAW schreef:er zijn nog steeds gekken die er wel wat voor over zouden hebben voor een nattewillie.
lees ik dit goed ?! :P

maaruh, tja, blijft een auto, dus wat de gek er voor geeft[/b]
SMILLIAW

HKM schreef:voor de kenner ja
ik heb ze alle twee voor de deur staan, maar niemand ziet aan de willi af dat het een speciale auto is

daarmee wil ik dus zeggen, dat hij nooit zo bijzonder zal worden als een gt turbo
dat ben ik niet met je eens.
een gtt is een leuke auto, maar standaard vind ik de wiliams niet alleen meer auto, maar ook sterkere uitstraling hebben.
als iemand een opmerking maakt over mn auto gaat het of over mn goudkleurige velgen, luchthapper in de kap, williams stickers, interieur of 2.0 liter plaatje('he, een 2 liter??'). dus dat niemand ziet dat het een speciale auto is ben ik het helemaal niet met je eens.
een 10 jaar oude oude is het die(in komplete standaard vorm) de hedendaagse hothatches of moeilijk maakt(gechipte seat leon 1.8T) of voor schut zet(honda integra).
voor mij is die auto nu al een fenomeen :worship:
Florus

SMILLIAW schreef:een 10 jaar oude oude is het die(in komplete standaard vorm) de hedendaagse hothatches of moeilijk maakt(gechipte seat leon 1.8T) of voor schut zet(honda integra).
Toch ben ik het niet helemaal met je eens,heb tegen een heel hoop auto's gesprint,maar met een standaart williams tegen een Leon 1.8T cupra,of een Integra R(met goede chauffeur) ga je het toch echt afleggen met de willy.

Daarintegen,met een getuned 5je ernaast kan nog leuk worden >-)

Heb vorige week nog in m'n oude willy gereden en moet toegeven,Blijven wel machtige wagens :D
LotuzClioWilliams

Florus schreef:Daarintegen,met een getuned 5je ernaast kan nog leuk worden >-)
En met een standaard GTT? 8)
Florus

LotuzClioWilliams schreef:
Florus schreef:Daarintegen,met een getuned 5je ernaast kan nog leuk worden >-)

En met een standaard GTT? 8)
Dat is zo :wink: , maar 't is wel leuk als je met een Origineel 5je een cupra,integra of impreza het leven moeilijk maakt :D

En Standaart 5 GTT,tegen Standaart Willy?

Denk dat willy z'n handen vol heeft :smoke:
LotuzClioWilliams

Dat komt voornamelijk door het veel lagere gewicht van de GTT. En GTT's roesten zo snel dat ze zelfs tijdens een sprintje steeds lichter worden. :wink:

En het is standaard, niet standaart! [img]http://www.synthforum.nl/forums/images/smilies/grad.gif[/img]
Florus

LotuzClioWilliams schreef:En GTT's roesten zo snel dat ze zelfs tijdens een sprintje steeds lichter worden. :wink:
Volgens mij roesten de achterschermen van jou Willy harder,dan die van mijn GTT :lol: :smoke:
Steven
Car: M536

Oei.... :D
Strijder

Steven schreef:Oei.... :D
:lol: Hoop voor lotuz dat ze nu een tijd lang goed blijven.
LotuzClioWilliams

SMILLIAW

Florus schreef:
SMILLIAW schreef:een 10 jaar oude oude is het die(in komplete standaard vorm) de hedendaagse hothatches of moeilijk maakt(gechipte seat leon 1.8T) of voor schut zet(honda integra).
Toch ben ik het niet helemaal met je eens,heb tegen een heel hoop auto's gesprint,maar met een standaart williams tegen een Leon 1.8T cupra,of een Integra R(met goede chauffeur) ga je het toch echt afleggen met de willy.

Daarintegen,met een getuned 5je ernaast kan nog leuk worden >-)

Heb vorige week nog in m'n oude willy gereden en moet toegeven,Blijven wel machtige wagens :D
hey florus,
tegen die leon heb ik het afgelegd, maar ik heb ook gezegd dat ik het hem moeilijk heb gemaakt, dwz dat ik tot de 120 hem voorbleef.
die integra heb ik 3 x tegen gereden, ik was de winnaar. op papier verlies ik het, in de praktijk wil het nog wel eens anders uitpakken.
Florus

Maakt nie uit hoe,als je maar wint :D

Heb ook wel eens tegen een leon gereden,maar hij liep echt vet op me uit (N) ,maarja wie weet wat hij eraan getuned had :~

Hangt die Devil er al in , Sunil?
SMILLIAW

kben ook wel eens gedrochten tegengekomen die op me uitliepen, dat zal je blijven houden, baas boven baas. gelukkig gebeurt het niet vaak :)

over 500 km's krijgt ie een grote beurt, pleur ik gelijk die devil eronder.
filmpje komt dan wel te zijner tijd :wink:
Thierry

Ik vind een Williams ook een speciale wagen, alleen als je geen 'kenner' bent dan zul je er niet zo snel naar omkijken denk ik. Voordat ik de mijne had was ik ook nieteens bekend met een Williams.
Ik heb ook een aantal keer gehad dat als ik aan mn williams bezig was, dat er iemand even een praatje komt maken over de wagen. Dat zul je bij een minder speciale wagen toch minder snel hebben he :)
LotuzClioWilliams

Thierry schreef:Ik vind een Williams ook een speciale wagen, alleen als je geen 'kenner' bent dan zul je er niet zo snel naar omkijken denk ik.
Dat geldt toch voor de meeste hot hatches? Maar dat de Williams een bijzonder model is, heb ik toch een aantal keren gemerkt door de reacties van diverse mensen (met name twintigers en jonge dertigers) op straat en op m'n werk. Er zijn echter ook heel veel mensen die een 16v net zo makkelijk een Williams noemen, omdat die toevallig ook een luchthapper op de motorkap heeft. Dat is echter weer een andere discussie. ;)
HKM

ik vind de uiterlijke kenmerken tussen een 16V en een Williams gewoonweg minimaal,
frank_williams

juist, en dat maakt de williams zo speciaal. de 16v body is op zich gewoon al helemaal goed. breed, gedrongen. aan de afwerking van de williams, gouden en blauwe details, hele fijne stoelen, natuurlijk de beul van een motor die er in ligt voor zo'n klein wagentje en het feit dat ie gelimiteerde is maakt een williams net iets specialer. maar dat net iets meer is ook meer dan genoeg, het is tenslotte een broertje van de 16v, geen ander model.
StyxX

T zijn ook voornamelijk de wat 'oudere' mensen ( om t zo maar even te zeggen) die een Williams gelijk herkennen. In de tijd dat die dingen uit werden gebracht was dat toch zeker wel een zeer speciaal bakkie en naar mij mening is ie dat nog steeds :worship:
TMT

Vraagje voor ervaringsdeskundigen.

Na wat zoekwerk heb ik een Williams gevonden bij een particulier.

Bouwjaar: januari 1997
Km: 128000
Onderhoudsboekjes aanwezig en heeft altijd zijn vaste beurten gehad. Waaronder distributieriem.

Algehele staat is netjes, interieur, lak e.d. Geen grote gebreken waarneembaar.
Moet nog proefrit maken maar mij wordt verzekerd dat deze motorisch ook in orde is.

De prijs is €7250,-

Graag een reactie of dit een redelijke deal zou zijn. En of er nog belangrijke punten zijn waar op gelet kan worden.

Bij voorbaat dank. Elke reactie is welkom.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Januari 97? Is het een ingevoerde bak? Misschien een Swiss Champion? Als dat zo is en hij is in goede staat, dan is deze prijs echt niet gek. :D

Als de auto netjes onderhouden is en goed behandeld is door zijn baasje, dan mag je er vanuit gaan dat de auto goed is. Of je 'm dat geld waard vind is een ander verhaal.

Er zijn niet veel 97'er Willi's in Nederland, dus wellicht kent iemand de auto en kan je wat meer vertellen. :)

Succes met de proefrit!
LotuzClioWilliams

Veel auto's worden in januari in plaats van december geregistreerd. Dit kan dus een "gewone" Williams zijn. De prijs is niet verkeerd, al fluctueren de prijzen nogal de laatste tijd.
TMT

Er zit een Swiss Champion plaatje op het dashboard.

Nummer schiet me nu niet te binnen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als het een echte SC is, dan heb je best wel iets unieks! :) Die zijn, zoals de naam al aangeeft, alleen in Zwitserland uitgebracht en zijn schaars. Ik weet niet precies hoeveel ervan zijn, maar in Nederland zijn ze op 1 hand te tellen, denk ik.

We want photos! :D
LotuzClioWilliams

Ik dacht dat er slechts 500 van zijn gemaakt.
TMT

Die sticker Swiss Champion zit er niet op.
Dat nummeringsplaatje zeker weten wel.
En het stuurtje is ook exact hetzelfde.

Zijn er nog andere herkeningspunten naast deze?

Ik hou jullie verder wel op de hoogte. Ik ga dit weekend of begin volgende week een proefrit maken. Foto's volgen wellicht daarna als de aankoop door gaat.
Laatst gewijzigd door TMT op vr 1 jul 2005 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Florus

[img]http://www.cliowilliamsclub.net/clio/cl ... ampion.jpg[/img]

Zijn er i.d.d. maar 500 van gemaakt,wel iets unieks :worship:
Florus

TMT schreef:Die sticker Swiss Champion zit er niet op.

Volgens mij zijn de deurlijsten ook meegespoten,wel op de foto hierboven i.i.g.
TMT

Bedankt voor alle info trouwens.

Ben hier al geweldig mee verder geholpen.
Steven
Car: M536

Blijft toch wel mooie bak zo'n Willy, niemand ruilen tegen een zilvere GT met wat geld erbij? ;)
frank_williams

wat wil je bijleggen? :)
SMILLIAW

TMT schreef:Die sticker Swiss Champion zit er niet op.

Ik hou jullie verder wel op de hoogte. Ik ga dit weekend of begin volgende week een proefrit maken. Foto's volgen wellicht daarna als de aankoop door gaat.
als het nummer op het plaatje een nummer onder de 500(waren maar 500 van gemaakt) is is het hoogst waarschijnlijk een swiss champion, de eerst 400 willie's waren engels, dus een willie met het stuur aan de linkerkant met een nummer onder de 400 bestaat denk ik niet.
maar dat zou ook evengoed alleen het plaatje uit een swiss champion kunnen zijn.
-PAZ-
Über-Spammer

zo maar es nieuwsgiering, waarom of ter gelegenheid van wat is die swiss champion gemaakt, je zou toch eerder denken dat renault een france champion editie zou doen???
R5GTT. Drive it like you stole it
Gesloten