[5GTTurbo]witte en blauw/zwarte rook

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gisteren toertocht gereden niks aan de hand
vlak bij huis bij afremmen op de motor en terugschakelen flinke witte walmen uit de uitlaat en daarna klein zwart pluimpje.
wat kan dat zijn, druk turbo blijft goed.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ouderdom net zo als u :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jochem de haas schreef:ouderdom net zo als u :lol:
blokje is gereviseerd dus weer piepjong
net als ik (Y) voorlopig zag opa er gisteren stukken frisser uit dan U :smoke:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja je lag waarschijnlijk om 22:00 met de beentjes de lucht in ...

Als je turbo rookt heeft dat meestal weinig met je blokje te maken, het kan wel zijn datie ff een x wat( blauwe/witte zwarte rook ) er uit gooit als ie lekker is belast maar als het continu is dan ben ik toch bang dat je turbo een tik heeft gehad en dus een revisie nodig heeft.

Maar net wat ik zeg afentoe een walmpje is echt niet erug. hoe het maar ff in de gaten ......
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

zal ff elke dag olie en koelvloeistof nakijken ik hoop toch geen lekke koppakking
dan heb ik liever een kapotte turbo denk ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

witte rook betekent dat er weer een nieuwe paus komt.

check eens de drukslangen, deze mogen niet te vet zijn van binnen, dit duidt op lagerslijtage van de turbo.

indien oke, is er iets met de motor, koppaking of versleten zuigerveren, check de toestand van de bougies, deze moeten lichtgrijzig van kleur zijn.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

motor is gereviseerd dus zuigerveren lijkt me sterk
maar de rest check ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heb je m gereviseerd gekocht dan? Misschien dat de vorige eigenaar het blok niet HELEMAAL geeft gereviseerd? Slechts een deel?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nou hij gaat nu echt walmen :( en olie verbruiken zaterdag ff intercoolerslangen loshalen maar ben bang dat het de turbo is.
als dat zois dan maar een hybride turbo van hoet erop :D
en de olieleidingen vernieuwen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

als je geen geld heb, wie betaalt de rekening dan ?

kan ik ook even wat rekeningetjes daar naartoe sturen, lekker makkelijk.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

pierre schreef:als je geen geld heb, wie betaalt de rekening dan ?

kan ik ook even wat rekeningetjes daar naartoe sturen, lekker makkelijk.
Jah.......... :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb je al eens aan de as van de turbo gevoelt of daar toch niet erg veel speling op zat, en of je in de turbo zelf geen lekkage kon zien
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gaan we zondag ff proberen naar te kijken paz maar ik vermoed dat zoals zovelen doen de motor en turbo nieuw/gereviseerd zijn, maar dat ze gewoon weer de half dichtgeslipte oude olieleidingen er zijn op gezet :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

die olieleidingen slibben niet dicht hoor, maar ze beginnen wel te lekken op de flexibele draaipunten.
dus het wordt er wel netter van.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

pierre schreef:die olieleidingen slibben niet dicht hoor, maar ze beginnen wel te lekken op de flexibele draaipunten.
dus het wordt er wel netter van.
nou ik heb al twee turbos versleten door dichtgeslibte olieleidingen als je hem te warm stilzet dan verbrand de olie in de leidingen vlakbij de turbo en slibben dus je leidingen dicht
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Luco/Alpine-racer schreef:
pierre schreef:die olieleidingen slibben niet dicht hoor, maar ze beginnen wel te lekken op de flexibele draaipunten.
dus het wordt er wel netter van.
nou ik heb al twee turbos versleten door dichtgeslibte olieleidingen als je hem te warm stilzet dan verbrand de olie in de leidingen vlakbij de turbo en slibben dus je leidingen dicht
dan moet je ook heel veel problemen hebben met je carter ontluchting lijkt mij? is een turbo timer niks voor je dan of een hitte schild?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

normaal is er niks aan de hand maar de alpine heb iktoen zo gekocht en jawel turbo kapot die net nieuw was, nieuwe urbo erop gezet en leidingen vernoeiuwd en ging weer een ton mee.

nu met de vijf denk ik hetzelfde dus als je de turbo vervangt ook de leidingen even doen voor de kosten hoef je het niet telaten, ook als je hem af laat koelen een turbo wordt roodgloeiend dus vervuilen je leidingen sneller dan met een "gewone" motor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Luco/Alpine-racer schreef:normaal is er niks aan de hand maar de alpine heb iktoen zo gekocht en jawel turbo kapot die net nieuw was, nieuwe urbo erop gezet en leidingen vernoeiuwd en ging weer een ton mee.

nu met de vijf denk ik hetzelfde dus als je de turbo vervangt ook de leidingen even doen voor de kosten hoef je het niet telaten, ook als je hem af laat koelen een turbo wordt roodgloeiend dus vervuilen je leidingen sneller dan met een "gewone" motor
ik ben het er zeker mee eens dat je niks half moet doen maar gelijk goed, turbo +leidingen+nieuwe olie.
mijn turbo wordt alleen roodgloeiend bij heel extreem gebruik. als ik zo hard rij laat ik hem zeker een minuutje of 5 uitdraaien(rustig rijden) het lijkt me ook dat als de turbo roodgloeiend wordt de olie ook zeer dun is en dus makelijk door zou lopen. als je hem zo erg gebruikt misschien een optie om vaker olie te verversen?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja doe ik ook maar zoals ik zei alpine gekocht met nieuwe turbo en veel werk aan de motor gedaan maar vele vergeten die twee leidinkjes van een paar euro.

maar daarna met nieuwe turbo 100.000 km gedaan met verhoogde druk en dat vind ik niet slecht, en als je een kwartier lang 250 rijd en je doet de kap open bij de alpine is het net of die staat te smelten echt hoogroodgloeiend, mooi gezicht (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Luco/Alpine-racer schreef:ja doe ik ook maar zoals ik zei alpine gekocht met nieuwe turbo en veel werk aan de motor gedaan maar vele vergeten die twee leidinkjes van een paar euro.

maar daarna met nieuwe turbo 100.000 km gedaan met verhoogde druk en dat vind ik niet slecht, en als je een kwartier lang 250 rijd en je doet de kap open bij de alpine is het net of die staat te smelten echt hoogroodgloeiend, mooi gezicht (Y) (Y) (Y)
in brabant ergens ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

super foto's (Y) (Y) (Y) is echt stoer om te zien dat je iets zo zwaar kan belasten, spruitstuk en turbo rood, en de inlaat kant is gewoon normaal van kleur
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

pierre schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ja doe ik ook maar zoals ik zei alpine gekocht met nieuwe turbo en veel werk aan de motor gedaan maar vele vergeten die twee leidinkjes van een paar euro.

maar daarna met nieuwe turbo 100.000 km gedaan met verhoogde druk en dat vind ik niet slecht, en als je een kwartier lang 250 rijd en je doet de kap open bij de alpine is het net of die staat te smelten echt hoogroodgloeiend, mooi gezicht (Y) (Y) (Y)
in brabant ergens ?
snachts van rotterdam naar gorinchem bijna vanaf dordt tot klaverblad gorinchem volgas helaas geen fotos van maar jeetje wat een superfotos (Y) (Y) bovenste van een alpine?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bovenste is volvo T5 geloof ik en volgens mij is dat blok eronder ook een Volvo
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

het lijkt erop dat de plaatjes erotiserend werken ?

toch maar niet je *** ertegen aan houden.
Plaats reactie