gisteren toertocht gereden niks aan de hand
vlak bij huis bij afremmen op de motor en terugschakelen flinke witte walmen uit de uitlaat en daarna klein zwart pluimpje.
wat kan dat zijn, druk turbo blijft goed.
[5GTTurbo]witte en blauw/zwarte rook
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ouderdom net zo als u 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
blokje is gereviseerd dus weer piepjongjochem de haas schreef:ouderdom net zo als u
net als ik

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja je lag waarschijnlijk om 22:00 met de beentjes de lucht in ...
Als je turbo rookt heeft dat meestal weinig met je blokje te maken, het kan wel zijn datie ff een x wat( blauwe/witte zwarte rook ) er uit gooit als ie lekker is belast maar als het continu is dan ben ik toch bang dat je turbo een tik heeft gehad en dus een revisie nodig heeft.
Maar net wat ik zeg afentoe een walmpje is echt niet erug. hoe het maar ff in de gaten ......
Als je turbo rookt heeft dat meestal weinig met je blokje te maken, het kan wel zijn datie ff een x wat( blauwe/witte zwarte rook ) er uit gooit als ie lekker is belast maar als het continu is dan ben ik toch bang dat je turbo een tik heeft gehad en dus een revisie nodig heeft.
Maar net wat ik zeg afentoe een walmpje is echt niet erug. hoe het maar ff in de gaten ......
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zal ff elke dag olie en koelvloeistof nakijken ik hoop toch geen lekke koppakking
dan heb ik liever een kapotte turbo denk ik
dan heb ik liever een kapotte turbo denk ik
witte rook betekent dat er weer een nieuwe paus komt.
check eens de drukslangen, deze mogen niet te vet zijn van binnen, dit duidt op lagerslijtage van de turbo.
indien oke, is er iets met de motor, koppaking of versleten zuigerveren, check de toestand van de bougies, deze moeten lichtgrijzig van kleur zijn.
check eens de drukslangen, deze mogen niet te vet zijn van binnen, dit duidt op lagerslijtage van de turbo.
indien oke, is er iets met de motor, koppaking of versleten zuigerveren, check de toestand van de bougies, deze moeten lichtgrijzig van kleur zijn.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
motor is gereviseerd dus zuigerveren lijkt me sterk
maar de rest check ik
maar de rest check ik
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou hij gaat nu echt walmen
en olie verbruiken zaterdag ff intercoolerslangen loshalen maar ben bang dat het de turbo is.
als dat zois dan maar een hybride turbo van hoet erop
en de olieleidingen vernieuwen

als dat zois dan maar een hybride turbo van hoet erop

en de olieleidingen vernieuwen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gaan we zondag ff proberen naar te kijken paz maar ik vermoed dat zoals zovelen doen de motor en turbo nieuw/gereviseerd zijn, maar dat ze gewoon weer de half dichtgeslipte oude olieleidingen er zijn op gezet 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou ik heb al twee turbos versleten door dichtgeslibte olieleidingen als je hem te warm stilzet dan verbrand de olie in de leidingen vlakbij de turbo en slibben dus je leidingen dichtpierre schreef:die olieleidingen slibben niet dicht hoor, maar ze beginnen wel te lekken op de flexibele draaipunten.
dus het wordt er wel netter van.
-
dan moet je ook heel veel problemen hebben met je carter ontluchting lijkt mij? is een turbo timer niks voor je dan of een hitte schild?Luco/Alpine-racer schreef:nou ik heb al twee turbos versleten door dichtgeslibte olieleidingen als je hem te warm stilzet dan verbrand de olie in de leidingen vlakbij de turbo en slibben dus je leidingen dichtpierre schreef:die olieleidingen slibben niet dicht hoor, maar ze beginnen wel te lekken op de flexibele draaipunten.
dus het wordt er wel netter van.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
normaal is er niks aan de hand maar de alpine heb iktoen zo gekocht en jawel turbo kapot die net nieuw was, nieuwe urbo erop gezet en leidingen vernoeiuwd en ging weer een ton mee.
nu met de vijf denk ik hetzelfde dus als je de turbo vervangt ook de leidingen even doen voor de kosten hoef je het niet telaten, ook als je hem af laat koelen een turbo wordt roodgloeiend dus vervuilen je leidingen sneller dan met een "gewone" motor
nu met de vijf denk ik hetzelfde dus als je de turbo vervangt ook de leidingen even doen voor de kosten hoef je het niet telaten, ook als je hem af laat koelen een turbo wordt roodgloeiend dus vervuilen je leidingen sneller dan met een "gewone" motor
-
ik ben het er zeker mee eens dat je niks half moet doen maar gelijk goed, turbo +leidingen+nieuwe olie.Luco/Alpine-racer schreef:normaal is er niks aan de hand maar de alpine heb iktoen zo gekocht en jawel turbo kapot die net nieuw was, nieuwe urbo erop gezet en leidingen vernoeiuwd en ging weer een ton mee.
mijn turbo wordt alleen roodgloeiend bij heel extreem gebruik. als ik zo hard rij laat ik hem zeker een minuutje of 5 uitdraaien(rustig rijden) het lijkt me ook dat als de turbo roodgloeiend wordt de olie ook zeer dun is en dus makelijk door zou lopen. als je hem zo erg gebruikt misschien een optie om vaker olie te verversen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja doe ik ook maar zoals ik zei alpine gekocht met nieuwe turbo en veel werk aan de motor gedaan maar vele vergeten die twee leidinkjes van een paar euro.
maar daarna met nieuwe turbo 100.000 km gedaan met verhoogde druk en dat vind ik niet slecht, en als je een kwartier lang 250 rijd en je doet de kap open bij de alpine is het net of die staat te smelten echt hoogroodgloeiend, mooi gezicht

maar daarna met nieuwe turbo 100.000 km gedaan met verhoogde druk en dat vind ik niet slecht, en als je een kwartier lang 250 rijd en je doet de kap open bij de alpine is het net of die staat te smelten echt hoogroodgloeiend, mooi gezicht

in brabant ergens ?Luco/Alpine-racer schreef:ja doe ik ook maar zoals ik zei alpine gekocht met nieuwe turbo en veel werk aan de motor gedaan maar vele vergeten die twee leidinkjes van een paar euro.
maar daarna met nieuwe turbo 100.000 km gedaan met verhoogde druk en dat vind ik niet slecht, en als je een kwartier lang 250 rijd en je doet de kap open bij de alpine is het net of die staat te smelten echt hoogroodgloeiend, mooi gezicht![]()
![]()
Zeker mooie plaatjes 
[img]http://www.teamblindside.com/hot_turbo.jpeg[/img]
[img]http://greenstuff.decoder.com.au/images/turbo.jpg[/img]

[img]http://www.teamblindside.com/hot_turbo.jpeg[/img]
[img]http://greenstuff.decoder.com.au/images/turbo.jpg[/img]

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
snachts van rotterdam naar gorinchem bijna vanaf dordt tot klaverblad gorinchem volgas helaas geen fotos van maar jeetje wat een superfotospierre schreef:in brabant ergens ?Luco/Alpine-racer schreef:ja doe ik ook maar zoals ik zei alpine gekocht met nieuwe turbo en veel werk aan de motor gedaan maar vele vergeten die twee leidinkjes van een paar euro.
maar daarna met nieuwe turbo 100.000 km gedaan met verhoogde druk en dat vind ik niet slecht, en als je een kwartier lang 250 rijd en je doet de kap open bij de alpine is het net of die staat te smelten echt hoogroodgloeiend, mooi gezicht![]()
![]()