Clio16v GP

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Rubinho22

Binnenkort moet mijn clio 16v GP door de APK. De auto is echt in een hele goede staat. Ik probeer mijzelf altijd voor te houden dat ie de mooiste is van de hele wereld :wink: ...

Vorige maand begonnen echter de problemen. Het gaat met name over mijn remmen. Het is inmiddels zo erg dat ik er niet meer in durf te rijden, omdat ik niet meer kapot wil maken dan dat er al is...

Rijdens het remmen maakt mijn clio een verschrikkelijk schurend geluid. Tevens loopt er ergens wat aan. Ik ga er maar vanuit dat iig mijn remblokken af zijn en misschien de schijven ook wel.

Daarnaast werkt mijn ABS ook niet goed. Als ik bv in de regen hard moet remmen, en normaal de ABS er in zou moeten schieten, hoor ik een verschrikkelijk knarsend geluid. Werkelijk ongezond.

Tenslotte denk ik dat rechtsvoor mijn lager stuk is. Als ik rechtuit rijd of naar links stuur is er niets aan de hand, maar bij naar rechts sturen is er een zoemend geluid. Voel overigens niets in stuur.

Omdat ik na twee niet rijden in mijn clio'tje hem als verschrikkelijk begin te missen en omdat ie binnenkort naar APK moet zou ik graag wat tips van jullie hebben over wat deze problemen zouden kunnen zijn. Misschien ook wat tips voor merken schrijven e.d.? Ben op het moment ml niet echt rijk...

Alvast bedankt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hey Rubinho,

Aangezien er nog een topic loopt over je auto waar je dezelfde vragen stelt, ga ik het andere topic sluiten en wil ik je vragen om in dit topic je vragen over je auto te stellen. :) Zo kunnen we de boel een beetje overzichtelijk houden.

Succes met je wagen. (Y)
Rubinho22

Kreeg de tip om hier mijn verhaal te doen vandaar... bedankt voor je reactie btw
5gt8vturbo

kijk eens http://www.gsfcarparts.com hier heb je veel originele onderdelen voor weinig geld alleen de verzend kosten zijn wat duur) maar als je alles in een keer koopt ben je wel een stuk voordeliger uit dan hier in nederland:

[quote]Rijdens het remmen maakt mijn clio een verschrikkelijk schurend geluid. Tevens loopt er ergens wat aan. Ik ga er maar vanuit dat iig mijn remblokken af zijn en misschien de schijven ook wel.[/qoute]
voel je ook je pendaal trillen bij remmen? als ik dit zo lees is het gewoon dat je blokken op zijn waardoor je ijzer op ijzer hoort, verstandig van je om er niet mee te gaan rijden, want ijzer op ijzer remt niet zo goed.

als je voor een lager hoort vervang ze dan allebei achter zal je denk ik ook moeten vervangen omdat daar ook gelijk nieuwe schijven en blokken op moeten.
Rubinho22

nee, ik voel mijn pedaal niet trillen. Wel als de abs er in zou moeten komen... maar van het geluid wat je dan hoort wordt je echt niet vrolijk.

Ps. Als ik meijn velgen mooi heb schoongemaakt, en ik rijd 10 km zijn ze weer zwart (voor)...
Merijn
Über-Spammer

Als je zegt dat je remmen sowieso niet goed klinken, zou ik eerst de blokken maar eens vervangen. Misschien heeft het 1 met het ander te maken.

Ik zou geen meter meer rijden met remmen die vreemde geluiden maken! Straks rijd je je wagen nog total loss doordat je remmen slecht functioneren.
Rubinho22

kan mijn ABS probleem daar ook me te maken hebben?
Merijn
Über-Spammer

Misschien... Maar die ABS is even van minder groot belang, lijkt mij.
Rubinho22

Op zich wel ja, maar ik wil graag niet iets kompleet slopen..

Wil trouwns graag fotootje plaatsen van mn clio... weten jullie ook even over welke schoonheid we het hebben. Vergeef me mijn onkunde maar ik weet niet hoe dat moet...
Merijn
Über-Spammer

Nee, dat begrijp ik. Ik zou even 2 nieuwe wiellagers erin laten zetten en je remmen fixen. Dan rijdt je tenminste weer veilig rond en wie weet zijn je problemen met de ABS ook verholpen.

Als je ermee doorrijdt, zal het niet beter worden. ;)
Rubinho22

Idd dat doe ik oko zeker niet. Hij staat inmiddels al drie weken stil... :(
Kan iemand me vertellen hoe ik een fotootje hier neer zet van em?
Merijn
Über-Spammer

Om de foto hier te plaatsen moet ie ergens op internet staan. Als dat al zo is doe je het volgende:

[img]http://adres van de foto.jpg[/ img]

Mocht je de foto niet op internet hebben staan, dan kun je dat hier doen:
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/

Succes!
Rubinho22

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_16v_gp.JPG[/img]

hoop dat dit lukt

nee dus, zie tenminste zelf alleen maar rood kruisje... zien jullie iets?
Laatst gewijzigd door Rubinho22 op wo 29 jun 2005 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Rubinho22 schreef: Wil trouwns graag fotootje plaatsen van mn clio... weten jullie ook even over welke schoonheid we het hebben. Vergeef me mijn onkunde maar ik weet niet hoe dat moet...
Is dit de GP met soort cupvelgen, die op de valeriusstraat staat in Leeuwarden?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Rubinho22

nee, staat wel in lwd maar niet op valerius... die van mij is 100% origineel

ps doe t die foto het nou of niet?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Rubinho22 schreef:nee, staat wel in lwd maar niet op valerius... die van mij is 100% origineel

ps doe t die foto het nou of niet?
Nee werkt nog niet. de .jpg moet met hoofdletters => .JPG, dan doet ie het wel :D
Rubinho22

wow fok... wel wat groot...
My cock is much bigger than yours... My cock can walk right trough the door...
Martijnberk
Contacteer:

ik heb nog wel een katvervanger voor je liggen, kost je 60 euro en dan stuur ik hem gratis op naar je....
Rubinho22

Zal mijn auto eerst eens door de apk poberen te krijgen... als je aanbod dan nog geld, heb ik wel intresse...
My cock is much bigger than yours... My cock can walk right trough the door...
Martijn.

Rubinho22 schreef:Zal mijn auto eerst eens door de apk poberen te krijgen... als je aanbod dan nog geld, heb ik wel intresse...

Hallo, het schuren in de remmen zijn je remblokken die tegen de schijven aan komen die zou ik snel vervangen mischien zjin de schijven nog te redden.

Hey wiellager rv kan zoemend lawaai maken het hoeft niet te trillen maar tijdens het rijden moet je de koppeling indrukken en naar links en rechts sturen dan kun je goed merken..

Abs hoeft niet zn groot probleem te zijn kan zijn dat er een draad doorgescheurd is of de abs krans is geborken of los ik zou me er niet echt druk om maken.

Wat ook een goed idee is om je remvloeistof eens te verversen dat schild ook heel veel.

Ben zelf automonteur bij renault heb zelf ook clio 16V
Bouw

He Rubin ga eens met die bak naar een garage.
Wanneer heeft die auto voor het laatst onderhoud gehad????
In Leeuwarden is garage de basis in Nylan een goed en niet te duur adres.
Zo het lijkt heb je net zolang doorgereden met de auto tot de remmen volledig naar de kloten zijn. Verder lijkt een wiellager kapot te zijn.
Plaats reactie