19 16v met spoken

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

zaterdag mini meeting met 2 19's

Zetten onze auto's naast elkaar, half uur later wil ik um starten,
gaat niet meer aan (startmotor gaat rond, verzuipt in de benzine) maar geen vonken!

Dus BDP sensor overgezet geen resultaat
Bobine overgezet, Hij liep weer!

Dus heb ik vanmorgen een bobine van de sloop gehaald,
Auto liep in 1x! 10a20km rondje rustig gereden,
Wil um de inrit weer achteruit opzetten, SLaat hij af omdat ik nog nie gewend ben aan de nieuwe koppeling. Wil ik um weer starten gebeurd nix meer.

Iemand enige idee?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

draadje los? los contactje?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Erik Olijnsma schreef:draadje los? los contactje?
Nee gechecked,

Al 2x bobine vervangen en elke x gaan ze stuk
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

massa?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je dr 24 volt opzet willen ze wel stuk gaan :wink:

Michien toch wel wat gevolgschade van je acculader-avontuur. Als de auto nou weer niet start, meet dan op de voeding van de bobine of je wel spanning hebt. het kan zijn dat de bobine gewoon geen prik krijgt, deze word via een relais aangestuurd samen met het voedingsrelais van de ecu. Als je weet of het wel of niet aan de voeding ligt, ben je al weer een stuk verder.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Als die bobine te lang aangestuurd wordt, fikt ie d'r uit.
Dat te lange aansturen kan komen doordat de eindtrap in de ecu op sterven na dood is, of doordat de aanstuurdraad ergens sluiting maakt.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Heb er dus 3e bobine opgezet, En hij starte weer in 1x!

Afgezet en vrolijk weer starten! Draden die naar bobine gaan liggen nergens blood. De bobine krijgt wel gewoon spanning aangeleverd.

Dus wacht het even af hoelang hij het nu blijft doen,
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Wonder boven wonder werkt het al 100km lang op de zelfde bobine,

Iemand idee wat het geweest kan zijn? Want durf nog steeds niet al tever ermee van huis.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ik ga toch op Menno af
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Erik Olijnsma schreef:ik ga toch op Menno af
af en toe afslaan doet hij nog wel, heel soms.

maar hoe weet ik zeker dat mijn ecu dan stuk is?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

testen met een andere
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

of je huidige openmaken, en eens kijken of er toevallig iets doorgefikt is :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

kun je soms erg moeilijk zien
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Erik Olijnsma schreef:kun je soms erg moeilijk zien
Niet zien, meestal wel ruiken :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

probeer dan gewoon een andere? Dat kost je toch nix....
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

~Haas~ schreef:probeer dan gewoon een andere? Dat kost je toch nix....
Ik heb hier nog twee goede ECU's liggen, dus als je graag een andere wilt proberen.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

marcel16v schreef:
~Haas~ schreef:probeer dan gewoon een andere? Dat kost je toch nix....
Ik heb hier nog twee goede ECU's liggen, dus als je graag een andere wilt proberen.
Wat moet ik eraan merken,Als ik een andere monteer, Hij start en loopt 100km lang gewoon netjes in die 100km tijd is hij 2x uitgevallen, en liep gelijk ook weer.

Voor de rest merk ik eigenlijk helemaal niets.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik zou voor de andere ecu gaan...en na 100 km weet je of het dus geholpen heeft. 2x afslaan in 100 km is 2x teveel :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:Ik zou voor de andere ecu gaan...en na 100 km weet je of het dus geholpen heeft. 2x afslaan in 100 km is 2x teveel :)
iemand nog ecu met snelle chip?

Even een andere vraag, hoe weet je zeker dat je koelsysteem luchtvrij is?
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

TMC16v schreef:
iemand nog ecu met snelle chip
Heb ik ook nog wel liggen, maar ik zou eerst een standaard ECU proberen.
TMC16v schreef: Even een andere vraag, hoe weet je zeker dat je koelsysteem luchtvrij is?
Normaal zou je dit kunnen zien aan grote temperatuur schommelingen.
Plaats reactie