ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

JiggyMF schreef:Die blauwe uitgebouwde widebody staat echt al een tijjjjjjd te koop. Heb mensen gewaarschuwd voor die auto, ding is zo krom als een hoepel (zie achterkant) en zo rot als een appel.

Zo te zien is de koper er ook achtergekomen aangezien hij nu weer te koop staat sinds de maand/2 maanden dat hij verkocht is.

grtz Jiggy
Denk niet dat je aan een wat scheefthangend polyesther kunt zien of de auto scheef is....

Dat hij rot is geloof ik graag :smoke:
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

achterklep sluit ook niet echt mooi aan toch?? :lol:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

da_stiech schreef:achterklep sluit ook niet echt mooi aan toch?? :lol:
Achterklep zelf hangt prima,t.h.v. v/d achterlichten klopt ie (Y) ,komt gewoon door die bodykit dat er geen reet van klopt.

@JiggyMF: Ben je wezen kijken bij die auto?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Chris schreef:
Riël schreef:
Chris schreef:Slecht geadverteerd deze Bleu Sport:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... 112704.htm

Niet te vinden onder GT Turbo, en dan ook nog eens een slechte foto.
Ik heb hem al eens eerder voorbij zien komen.
Maar wél een vette bak!!!
Ken je hem Riël? Zou je misschien wat betere foto's kunnen maken?
Als ik m nog eens tegenkom? Is ook in maastricht geweest, hij is ook bekend met die bluesport van French Pocket Rocket :p
Of ik op korte termijn een foto kan maken? Denk 't niet, mail m gewoon voor n plaatje?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Als ik hem mail voor een foto denkt ie gelijk dak hem wil, ik d8 als hij toch bij je in de buurt staat.. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

Ja ik had hem ook al eens vaker gezien en als ik lees wat er in zit en dat ie niet gekeurd is heb ik er van afgezien om der verder op in te gaan.
Begin eerst maar eens met een gewone heb ik 2 week geleden ook gedaan heb een alpine blauwe gtt p2 motorisch redelijk goed, harde bodem, vrij veel roest maar niet in de dorpels wel in de motorkap, achterklep en achterste wiel kasten elke kant een klein gaatje.
Belangerijkste is dat ie goed rijdt en onderhouden is, ijzer is te vervangen dus ff mooi strak maken en ik heb een vette bak


Maar moet wel zegen dat na 2 week de liefde snel groeit voor mijn 5 en der moeten ook nog 2 kids mee (heb ook nog een dodge neon maar die staat al 2 week stil) wat een kick z'n turbo.
Maar om een lang verhaal lang te maken leer z'n ding eerst maar eens zo kennen kun je later altijd nog sneller make want ook dat went en zo heb je er langer plezier van
turbo powerrrrrrrr
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Bram (vospower) schreef:
JiggyMF schreef:Die blauwe uitgebouwde widebody staat echt al een tijjjjjjd te koop. Heb mensen gewaarschuwd voor die auto, ding is zo krom als een hoepel (zie achterkant) en zo rot als een appel.

Zo te zien is de koper er ook achtergekomen aangezien hij nu weer te koop staat sinds de maand/2 maanden dat hij verkocht is.

grtz Jiggy
Denk niet dat je aan een wat scheefthangend polyesther kunt zien of de auto scheef is....

Dat hij rot is geloof ik graag :smoke:
trust me on this one ;)

grtz Jiggy
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

JiggyMF schreef: trust me on this one ;)

grtz Jiggy

Dus je bent erbij wezen kijken?
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Florus schreef:
JiggyMF schreef: trust me on this one ;)

grtz Jiggy

Dus je bent erbij wezen kijken?
Ik wilde hem zelfs als 2e gtt hebben, kon hem 2 maanden geleden voor 800 meenemen...heb hem daarvoor niet eens meegenomen dan weet je genoeg.

De eerste foto die er destijdsw werd bijgezet was top, wagen zag er prima uit (was een foto van 2 eigenaren terug) toen de auto nog wel goed was.
Toen ik een afspraak had gemaakt om te komen kijken kreeg ik ineens hele andere foto's.
Het blok is ook een jaar geleden ofzo geswapt, en is er ook wat provisorisch ingeflanst.
Die auto moet je alleen nemen om de widebody eraf te halen (op wat delen na die erg beschadigd zijn zoals de voorbumper), verder zou ik er niet aan beginnen.

grtz Jiggy
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vraagje, misschien heeft iemand het pas eens gehad/opgelost?

Wat is er als de gtt bij volle druk (0.9bar) af en toe stottert? Dit doet ie vooral bij 120+ aangezien daar constant een hoge turbodruk is. Dit rijdt irri, net of ie zich af en toe verslikt. Ik denk speling in carborateurasjes zoals mij verteld is waardoor wat valse lucht binnenkan. Iemand nog een ideetje?
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

lekke pakking in je carb maybe
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

kan je co schroef zyn net als by my
leek in tehouden zo heel soms heel even maar.
blykt nu dat de co tussen de 1 en de 3 heen en weer gaat dus niet echt goed voor je afstelling van je carb ff een niewe schroef er in en klaar .
weet alleen niet of toe nu beter is want we zyn bezig om de oud ding
weer roest vry te maken en da kan nog wel ff een paar weken duren
is veel werk by zoon oud gttje voor ie weer klaar is en op de weg mag komen . :lol:
dus dat kan t ook nog wezen anders ff een carb revisie set je erop en kyken of t over is
of de aansluiting van je carb elbow op je carb die pakking of dat nog allemaal goed aansluit
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ei van ei, een ei hoort er bij.

maja de bij.

Ray zei: die oldskool is er niet helemaal bij met ze y, wat een ei :p
Immer wieder die verdammte Holländer
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

raj heeft teveel met zyn apexi gespeeldt en is nu de weg kwyt daarboven in zyn hoofd waarschynlyk een aanval van 21 q koorts
en werkt het nu wel zo als het moet Ray?
liever een ei dan .......... :smoke:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

In veldhoven betaal je per letter denk ik ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nee ik heb een woordenboek opgegeten slome duikelaar :p ben nu bij de ij.

leer eens tiepen, muts :D
Immer wieder die verdammte Holländer
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

is gewoon een kwestie van goed uitleggen anders snappen die slimme(RTCers) er er weer niks van.
kan ik niks aan doen dat ik niet kan typen ry niet voor niks reno

:lol: :lol: :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

oldskool schreef:is gewoon een kwestie van goed uitleggen anders snappen die slimme(RTCers) er er weer niks van.

:lol: :lol: :lol:
kijk, als jij een niet te lange zin tikt zonder ij's erin is er niks aan het handje zie je?? :lol: :lol: :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Riël schreef:Vraagje, misschien heeft iemand het pas eens gehad/opgelost?

Wat is er als de gtt bij volle druk (0.9bar) af en toe stottert? Dit doet ie vooral bij 120+ aangezien daar constant een hoge turbodruk is. Dit rijdt irri, net of ie zich af en toe verslikt. Ik denk speling in carborateurasjes zoals mij verteld is waardoor wat valse lucht binnenkan. Iemand nog een ideetje?
Kan een mengselprobleempje zijn, maar zou ook kunnen dat je ontsteking 't net niet meer trekt. Kijk eens naar de slijtage van bougies, en zet ze eventueel een tiende krapper.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vanaf de bobine is alles vervangen, maar ik heb 't zelf niet gedaan. Ik zal 't idd eerst eens checken.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Lex schreef:Weet iemand of de handremhevel en mechanisme van een GT gelijk is aan dat van een normaal 5je?
Heeft er iemand een antwoordt op mijn vraag ???
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Lex schreef:
Lex schreef:Weet iemand of de handremhevel en mechanisme van een GT gelijk is aan dat van een normaal 5je?
Heeft er iemand een antwoordt op mijn vraag ???
volgens mij wel, gewoon op de sloop halen
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

weet iemand of een GTE versnellingsbak op een clio 16V blok past??? en of de overbrenging een beetje goed is voor de pk's
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nee, past niet goed aan de onderkant.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Menno schreef:
Riël schreef:Vraagje, misschien heeft iemand het pas eens gehad/opgelost?

Wat is er als de gtt bij volle druk (0.9bar) af en toe stottert? Dit doet ie vooral bij 120+ aangezien daar constant een hoge turbodruk is. Dit rijdt irri, net of ie zich af en toe verslikt. Ik denk speling in carborateurasjes zoals mij verteld is waardoor wat valse lucht binnenkan. Iemand nog een ideetje?
Kan een mengselprobleempje zijn, maar zou ook kunnen dat je ontsteking 't net niet meer trekt. Kijk eens naar de slijtage van bougies, en zet ze eventueel een tiende krapper.
Er komen vanmiddag nieuwe bougies in....kabels en de rest is nieuw. Carb is ook in orde, afgezien van een rare CO schroef. Kan dat het zijn?
Hij stottert trouwens ook zonder dat de turbo volle druk levert...
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

dan kan het misschien ook de co-schroef zijn. Als je geen co-schroef meer hebt dan stottert ie bij het inkomen van de turbo, maar dan loopt ie ook niet meer stationair zonder choke. maar eerst iid maar eens nieuwe bougies.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Kijken wat de nieuwe bougies doen straks en meteen maar effe een CO schroef scoren...
Want wat jij nu zegt hier Johan klinkt precies als het probleem!
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

co-schroef heb ik trouwens alleen bij de dealer kunnen vinden, dit is het nummer:
7701034196 0.79 euro ex.
hadden ze trouwens niet op voorraad bij mijn dealer.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

er zijn 2 soorten co schroeven, de dikke draad en dunne draad
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Thanx, zo ff de dealer bellen!
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:er zijn 2 soorten co schroeven, de dikke draad en dunne draad
die van mij is voor een ph2, en ik denk fijne draad.
Laatst gewijzigd door Johan op wo 22 jun 2005 9:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Erik Olijnsma schreef:er zijn 2 soorten co schroeven, de dikke draad en dunne draad
Waar zit hem dat verschil dan dan, ph1 en 2 ofzo?
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

canonballman schreef:Nee, past niet goed aan de onderkant.
kan ik dan een GTT bak passen of past een 16V bak in een renault 5?
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

16V bak past in een GT, heb ik ook, alleen moet je het gedeelte voor de snelheidsmeter overbouwen in de bak zelf, is veel werk en vrij pittig om te doen. Er moet het een en ander aangepast worden.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Gesloten