[R5GTT] Phase 1 dempers onder een Phase 2 body

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Dennis_v

Hallo !

Ik ga mij hier later even voorstellen, ben hier nieuw en ben bezig met een GTT. Allemaal erg leuk maar ik zit met een vraag waar de antwoorden nogal verschillend op zijn.

Het gaat erom dat de auto even kan rollen en er gaat NIET mee gereden worden op de weg.

Ik moet even dempers wisselen onder een Phase 2 body. Ik heb hier Phase 1 dempers kompleet klaar liggen en deze wil ik er even onder monteren om de auto (nou... auto 8) ) rollend te maken. Het probleem is echter of dit wel GOED past.

De ene persoon zegt dat je alleen de bovenste schotels hoeft te vervangen met die van de Phase 2, maar naar mijn idee komt dit niet helemaal goed met de Fusee-stukken. De gaten komen overeen, de stand alleen niet.

Tevens vraag ik mij ook af of je de bovenste platen wel aan hoeft te passen met die van de Phase 2 omdat een Phase 1 auto uit 86 met de ontsteking aan de motorzijde Phase 2 dempers bleek te hebben. Dit heb ik eerder namelijk eens ervaren.

Verder vraag ik me eigenlijk af of een Phase 1 demper gewoon wel echt past onder een phase 2. Zijn de huizen waar de poten in gemonteerd zitten echt zo verschillend bij meide typen dan ?

Kan iemand een duidelijk asvies geven ?

BVD.
Riël
Über-Spammer

Als je de complete poot hebt inclusief naaf en schotels is er helemaal geen probleem.
De naven passen niet goed inelkaar, de stand van de gaten verschilt, en óf ph1 naaf krijg je niet in een ph2 poot óf andersom.

In elk geval als je er alleen maar mee hoeft te rollen, als ie op de wielen staat kan er weinig fout gaan :)
Dennis_v

Inderdaad, de stand van de gaten verschilt. Ik heb dus nu een phase 1 poot kompleet en een phase2 fusee. Rollen kan dan ook wel met 1 bout vast per kant lijkt me. Licht rijdend rollen met motor aan ook vast wel toch ? 20 meter :)
Riël
Über-Spammer

Nah met 1 bout in de fusee is 't tricky, je wiel klapt iewat naar buiten. Beter er nog een smalle bout extra indoen dan kun je easy rollen.
Steven
Car: M536

Bij Rudo hadden we trouwens fase 1 dempers op een fase2 fusee gekregen hoor Riël :p
Riël
Über-Spammer

dan gaat 't andersom niet.
De fusee zit aan de bovenkant tegen de demper aan waardoor de gaten niet recht tegen elkaar zitten.

Maar ik maak het zo wel eens mee en dan weer niet :S :)
Dennis_v

Het bovenste gat staat gelijk, de onderste naar buiten van een Phase 2. Phase 1 beide onder elkaar. Gewoon goed vast sjorren denk ik dan ? (de boveste dus)
Dennis_v

Phase 1 schotels even op de Phase 2 dempers gezet. Camberbouten ? Wat zijn dat :D
Mrtn
Car: R5GTT

ik heb nu ook phase 1 dempers onder een phase 2 :)

zit als gegoten :wink:
Mrtn = Maarten
pierre

de wielnaven voor fase 1 en 2 zijn hetzelfde bestelnummer en zijn identiek.

complete veerpoten 1 of 2 kunnen er zo onder, 100 procent gegarandeerd.

de 2 aansluitgaten in de dempers verschillen, dit hoort zo, deze corresponderen met de afwijkend fase 1 en 2 topschotel.
Dennis_v

pierre schreef:de wielnaven voor fase 1 en 2 zijn hetzelfde bestelnummer en zijn identiek.

complete veerpoten 1 of 2 kunnen er zo onder, 100 procent gegarandeerd.

de 2 aansluitgaten in de dempers verschillen, dit hoort zo, deze corresponderen met de afwijkend fase 1 en 2 topschotel.
Dit heb ik ook gemerkt. Je krijgt namelijk een vreselijk negatief camber met Phase 1 schotels op Phase 2 dempers.
Plaats reactie