Eindelijk huis = af , tuin = bijna af -> next: R5GTT ph1 project kan beginnen!! (eindelijk).
Auto heeft in totaal 4 jaar stilgestaan(3 jaar bij de verkoper onder een boom, 1 jaar bij mij in de garage->hij start wel meteen).
Motorisch is hij ok(van een renault-monteur geweest), maar natuurlijk de roest(zucht) -> onderkant van de carroserie is al gelast(dat zit er gelukkig al op).
Een vriend van mij host de foto's :
http://renault5gtt.ruwebit.net/
Wat ga ik doen: kaal & strak maken; buitenkant compleet laten overspuiten; kleur weet ik nog niet(ik twijfel nog: auto in de originele staat terugbrengen? Ik moet zeggen dat ik de R5GTT van Patrick L. ook bijzonder mooi vind(die met die gouden velgen); wellicht iets in die richting? iemand nog goede ideeen?
Remleidingen vervangen, technisch nalopen/schoonmaken.
Onderkant tectileren. Koppeling vervangen.
Moter haal ik (nog) niet uit mekaar (moter + turbo zijn volgens monteur nog ok).
Wel komt er een dumpvalve op, nieuwe banden(met velgen? hmmm, hangt er van af of ik hem toch origineel wil houden).
K&N filter, gele koni's, ect... en natuurlijk nog de apk.
Ik hoop toch zo'n beetje rond oktober/november klaar te zijn.
Zoals jullie op de foto's kunnen zien: nog niet veel plek in de garage, maar dit verwacht ik nu binnen een maand opgeruimt te hebben, en begonnen te zijn.
Mocht iemand nog goede tips hebben ivm het lange stilstaan of andere ideeen -> ik sta open....
Overigens (voordat iemand meesmalend zou doen( doet niemand hier natuurlijk)) auto heeft me maar 200 euri's gekost.
Hij is van '87(volgens mij is de gril van een ph2); heeft nog geen 120k gelopen en dit is aan de stoelen/bekleding ook wel te zien.