Nieuw Project: Renault 5 GT Turbo bj: 1987 ph1

Vertel hier alles over je project.
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

:D Zojuist een Renault 5 GT Turbo van de sloop gered!! :D
Bouwjaar is onbekend -> kon hem voor een prikkie kopen; heeft 3 jaar stil gestaan, maar starten deed ie gelijk.
'k houd jullie op de hoogte....

't is m'n eerst GT Turbo... :worship:
Laatst gewijzigd door DoubleJ op wo 20 jul 2005 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

van welke sloop komt ie? of heb je mischien een foto? mischien kent iemand hem wel.
veel succes met je 5!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Succes er mee!!!

Je zult het nodig hebben, met een GT die van de sloop gered is.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heel veel succes! ik hoop voor je dat t allemaal meevalt!
veel klus-plezier in ieder geval!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Veel klus plezier.

Bekende naam :s :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

veel succes met de gtt, zal nog wel het nodige aan moeten gebeuren denk ik, 3 jaar stil staan is niet zo heel erg bevorderlijk voor een auto
in elk geval leuk hobby projectje 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

antoine schreef:Veel klus plezier.

Bekende naam :s :wink:
't isn't me :)

Succes met het redden van de GTT! ;)
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Succes ermee (Y) weet waar je aan begint :wink: :p
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

redelijk wat bloed, genoeg zweet en heel veel tranen... Een nobel gebaar om goedkoop een GTT van de sloop te redden, maar goedkoop is duurkoop! Ik heb mijzelf veelvuldig vervloekt. Het kost heel veel tijd en geld om een auto weer in goede staat te brengen na zo'n zware periode in haar leven. Een auto gaat nooit voor de leut naar de sloop...
Succes ermee, en maak er wat moois van :) (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Dat zal wel loslopen, de mijne heb ik ook behoed voor de sloop, was ook weinig meer van over :)

en kijk nu..... kheb er nog steeds spijt van :lol:

grapje

ben er nog steeds dik tevreden mee, t wordt iig geen kant en klaar gekocht product, maar echt iets van jezelf, duzz veel knutselplezier (Y)
Mrtn = Maarten
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

succes ermee!! ben benieuwd naar de :foto:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

heej dubbelfris is ut je broer? :p :wink: :D

suc6 met de 5 (Y)
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Hij is eerst gelast en vervolgens getransporteerd naar mijn garage.
Let het klussen begin...

Foto's volgen binnenkort.

Auto is van '87 en in '93 geimporteerd. :)
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Eindelijk huis = af , tuin = bijna af -> next: R5GTT ph1 project kan beginnen!! (eindelijk).
Auto heeft in totaal 4 jaar stilgestaan(3 jaar bij de verkoper onder een boom, 1 jaar bij mij in de garage->hij start wel meteen).
Motorisch is hij ok(van een renault-monteur geweest), maar natuurlijk de roest(zucht) -> onderkant van de carroserie is al gelast(dat zit er gelukkig al op).

Een vriend van mij host de foto's : http://renault5gtt.ruwebit.net/

Wat ga ik doen: kaal & strak maken; buitenkant compleet laten overspuiten; kleur weet ik nog niet(ik twijfel nog: auto in de originele staat terugbrengen? Ik moet zeggen dat ik de R5GTT van Patrick L. ook bijzonder mooi vind(die met die gouden velgen); wellicht iets in die richting? iemand nog goede ideeen?
Remleidingen vervangen, technisch nalopen/schoonmaken.
Onderkant tectileren. Koppeling vervangen.
Moter haal ik (nog) niet uit mekaar (moter + turbo zijn volgens monteur nog ok).
Wel komt er een dumpvalve op, nieuwe banden(met velgen? hmmm, hangt er van af of ik hem toch origineel wil houden).
K&N filter, gele koni's, ect... en natuurlijk nog de apk.

Ik hoop toch zo'n beetje rond oktober/november klaar te zijn.
Zoals jullie op de foto's kunnen zien: nog niet veel plek in de garage, maar dit verwacht ik nu binnen een maand opgeruimt te hebben, en begonnen te zijn.

Mocht iemand nog goede tips hebben ivm het lange stilstaan of andere ideeen -> ik sta open....
Overigens (voordat iemand meesmalend zou doen( doet niemand hier natuurlijk)) auto heeft me maar 200 euri's gekost.
Hij is van '87(volgens mij is de gril van een ph2); heeft nog geen 120k gelopen en dit is aan de stoelen/bekleding ook wel te zien.
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

8)
Laatst gewijzigd door DoubleJ op vr 17 jun 2005 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Zozo een turbo erbij in Best?

Tot voorheen was ik nog de enige :wink:

Heej, supergoed man! Wie weet komen we elkaar nog es tegen (Y)
Kim [meganerat]
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
Locatie: There where my car is.

GAAF wagentje, hahaha
Geeft bij mij ook wel weer kriebels maar ik heb de mogelijkheid niet om er weer aan te beginnen. Waarom ik kriebels krijg?? hij ziet er bijna het zelfde uit als mijn gtt van weleer. Als ik het goed zag die mooie gebroken wit kleur en niet die parelmoer die er toen ook veel was. mijn mening is dus laat hem zo orgineel mogelijk dan ziet hij er al wild genoeg uit. En zorg wel voor de juiste grill, niet die lelijke gesloten.

dit was mijn trots, waarvan ik nog steeds spijt heb dat ik hem heb weg gedaan. en dat nog steeds na 15 jaar, hahaha

[img]http://img.photobucket.com/albums/v607/ ... 4aea78.jpg[/img]


oja volgens rdw bestaat mijn wagentje nog wel maar rijd hij al een hele tijd niet meer als je naar de keuringsdatum kijkt.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

enigste advies voor het lange stilstaan is denk ik alle filters, vloeistoffen en bougies vervangen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ding ziet er nog best wel lekker standaard ph1 uit, houden zo!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Nou succes ermee. (Y) . Zo op het oog valt het best nog wel mee.

Mooie veerpootbrug trouwens :p
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ik denk dat standaard ph1 GTT's in de toekomst nog wel wat waard kunnen worden! Dus ik zeg ook standaard houden!

Succes met je project, en mocht je wat nodig hebben ik ben op 't moment druk bezig met onderdelen verkopen :)
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Ja, ik heb nog een middenconsole nodig :wink: :wink: :wink: ....

Nee even serieus:
Ik ben nog op zoek naar scherm rechtsvoor, bumper voor en achter.
Ben ook nog op zoek naar zo'n Bosch dumpvalve.

Huidige bumpers zijn allebei gescheurd en als ik hem origineel wil houden...
Ik ben al weken de ge-eikte sites in de gaten aan het houden voor de plastics, maar tot nu toe nog niets in de originele kleur.

Mocht iemand iemand kennen die iemand kent die de juiste spullen heeft en weg willen doen, dan houd ik me aanbevolen. :D

Meer foto's komen binnenkort op http://renault5gtt.ruwebit.net
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Chris hier heeft die onderdelen van plastic wel liggen, waarvan sommige zelfs nieuw zijn!

En ik zou een Forge zuiger of dubbele zuiger dumpvalve adviseren!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Nog een 5GTT in Best?? (Y) (Y) (Y) (Y)
Ik was ff bang dat er alleen maar gepimpte opels, e.d. rondreden. :lol:

Overigens denk ik daar net zo over als op: http://run.to/5 (kies 'Renault 5 Club') :D
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Erik, vanwaar een Forge? (het gaat mij niet om de psssssst)
Thnx voor de tip; ik zal Chris eens mailen...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

forge rules! en natuurlijk gaat het wel om de psssj :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

DoubleJ schreef:Erik, vanwaar een Forge? (het gaat mij niet om de psssssst)
Thnx voor de tip; ik zal Chris eens mailen...
Forge is gewoon de betere, die bosch is gewoon een plastic onding(alhoewel er een enkeling hier is, die erbij zweert :p )
Forge is mooier, en werkt beter, plus zuigt geen valse lucht aan bij stationair lopen, (de dubbele zuiger versie)

en zo'n beetje iedereen koopt dat ding om de psssst, er is nauwelijks merkbaar verschil met of zonder dat ding :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Het gaat mij niet om de pssst, wel/niet mooi, wel/geen merkbaar verschil.
Ik wil hier geen discussie starten over de zin/onzin van de dumpvalve(die zijn er al genoeg op het forum), maar ik ben d'r zo een die gelooft dat het de levensduur van de turbo ten goede komt.
Tja, als dan de levensduur van zo'n Forge zuigervalve weer beter is als die van een Bosch? dan moet ie natuurlijk nog wel qua prijsverhouding opwegen tegen de Bosch; het ding moet alleen z'n werk doen.
Het liefst wil ik de auto origineel houden(hangt af of ik de juiste onderdelen op tijd bij mekaar krijg); onder de moterkap wel wat xtra's maar ook niet overdreven(ik wil hem wel netjes en heel houden).
Ik ben toch echt wel van plan om heeeeeel lang met hem te doen(terwijl ik aan m'n 2e projectje werk? :) ).
Ik ben overigens niet anti-'heeeeeel harde psssssst'. :D
Ik ga eens naar die Forge kijken....
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

meer doen dan gelijk kijken: direct kopen :D dat bosch ding is echt geen porum
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Lees dit topic en gij zult vinden:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=25

ik heb de Bosch dumpvalve zelf er ook inzitten, werkt prima, sist als een gek op standaard druk. (let er op, dat dit alleen de dumpvalve is, dus zonder aansluitset)

Voor dat aansluitsetje moet je even met jeroen lubking bellen, die kan je er wel een opsturen. Je kan de set ook kopen bij Biesheuvel, maar dan is ie stukken duurder.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Erik Olijnsma schreef:meer doen dan gelijk kijken: direct kopen :D dat bosch ding is echt geen porum
Oh, ervaring?
Dat bosch ding is prima! Plastic onding zeg je? ... ding zit op turbomotoren van Volvo tot Saab fabrieksaf, is inderdaad maar rommel.

Oh ja, het blinkt niet, scheelt je 150 euro! Voor de rest is een dv niets anders dan een veer en een membraan. Ik zou voor de veel te dure blingblings gaan!
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Het is te merken dat hij nooit met een bosch gereden heeft. En wat heb je liever: Een bling dump-valve die om het jaar nieuwe membramen of ringen moet hebben of een dump-valve die vrolijk 3 ton mee gaat en er iets minder uit ziet maar top werkt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heeeeeeeeeeeee een discussie, ik ga ff achterover zitten biertje en chips erbij en wat olie op het vuur


alles op een renault is troep ghehe
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Je zit dan wel vroeg aan het bier luco :wink: .
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja koffie staat zo lullig hahaha
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie