19 16v werkelijk een goede auto???

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
negentien16

Hoi,

Zelf ben ik in het bezit van het oude model 19 16v. Ben er wat betreft uiterlijk en prestaties zeer tevreden over, alleen het lichaam van mijn schatje laat te wensen over! Steds weer terug naar de garage omdat er weer eens wat kapot is. Ik merk ook dat ze veel last heeft van "vocht" :wink: maar dan op de verkeerde manier! IS het 's nachts vochtig geweest dan start ze weer niet! Alles rot aan de auto en keringen zijn ook een zwak punt. Verder rotten de dragende delen onder de auto vandaan. Alles is zowat wel eens stuk geweest aan de auto van waterpomp tot aan de hoofdremcylinder! :@

Ligt het nu aan mijn wagen of is het met alle 16 v van het oude model zo?

Zijn het werkelijk goede auto's (Y) zoals ze zeggen of zijn het net ouwe saabjes die fucking gebreksgevoelig zijn??

BEn benieuwd wat jullie voor ervaringen hebben!

mvg Casper 8)
TMC16v

Mijn R19 16v 1e model,

heeft vrijwel geen last van roest,

Maar de koppakking en koppeling zijn al wel vervangen (129.00 op de meter)

Maar woord betrouwbaar zou ik niet aan mijn auto hangen!
mark -19- 16v

nou ik had ook een fase 1 19 16v

en heb daar ook alles mee gehad en idd vocht dat wil ie niet hebben.

die stokbrood eters hadden beter moeten nadenken tijdens de ontwikkeling van de wagen.

fase 2 is iets minder gevoeliger voor vocht ivm andere luchthapper
mike16v

ik vind de 19 16v betrouwbaarder dan de clio 16v, tot nu toe geen echte problemen, maar is ook goed onderhouden (boekje met alle onderhouds beurten..) Laat nu wel de waterpomp doen, doet het wel, maar je hoort hem wel.
Roest hier en daar een beetje, maar voor een auto uit 91 zeer netjes nog!

Ik ben er zeer tevreden over! rijdt echt super dat ding, (chamade, is misschien anders?)

hiervoor 3 19's gehad allemaal fase 2 en daar had ik echt nooit wat mee gehad en de 2 clio's daar in tegen zeer veel problemen!, dijk van een wagen die 19...
Riël
Über-Spammer

Ik heb mij ook eens laten inlichten.

Het is zo, dat de 19 een belangrijke exportauto is (met name in Duitsland zeer gewild). Dit is te merken aan de kwaliteit en afwerking, in vergelijking met andere renaults van die tijd. De 19 is gewoon toch een graadje hoger wat dat betreft, en ik vind ook dat je dat wel kan merken.
marcel16v

TMC16v schreef:Mijn R19 16v 1e model,

Volgens mij is de 19 van jou ook al een keer overgespoten, waarbij waarschijnlijk de roest al is aangepakt.

Maar ikzelf heb ook weinig problemen, behalve dat probleem met die $#@$% luchthapper. En sinds er anderhalf jaar geleden een ander blok is ingekomen heb ik niks meer gehad.
Xvisor
Contacteer:

With all due respect... het zijn shithokken.... haha dat is natuurlijk niet waar anders had ik er geen gereden. maar het is wel zo dat je een beetje van sleutelen moet houden want er zijn er heel wat bij die hem meer stil hebben dan rijdend. De mijne valt tot nu toe nog erg mee: Radiateur, motorsteunen, koppeling, druklager, wiellager binnenkort thermostaat en kachelradiateur dus je blijft wel een beetje bezig hoor :P Ook heb ik de wielkasten al moeten lassen en spuiten en zijn er vele andere gelukkig onzichtbare plekken te vinden. Voornamelijk alle omgeslagen randen doen lekker mee, sommige motorkappen zijn kats verrot langs de randen.
Steven
Car: M536

Ach meeste motorische is meestal gewoon achterstalling onderhoud. Ik heb ook al een shitload aan spullen moeten vervangen omdattie al ver over de 2 ton heen is. Maja dan komt er gewoon een hoop regulier onderhoud.
Dennis VK

het blijft toch een franse auto mensen.....
Dennis VK

jezus ik maakte daarnet post 666 >-)
Steven
Car: M536

Duivelsche Dennisch
Dennis VK

Steven schreef:Duivelsche Dennisch
misschien dalijk maar met de fiets ipv de 5 :D
TMC16v

marcel16v schreef:
TMC16v schreef:Mijn R19 16v 1e model,

Volgens mij is de 19 van jou ook al een keer overgespoten, waarbij waarschijnlijk de roest al is aangepakt.

Maar ikzelf heb ook weinig problemen, behalve dat probleem met die $#@$% luchthapper. En sinds er anderhalf jaar geleden een ander blok is ingekomen heb ik niks meer gehad.
Linker achterscherm heeft nieuw stuk inderdaad,
voor de rest is er niets aan gespoten, geen roest bij de happer paar plek bij de dorpels dat was alles.

Maar motorisch was het een puinhoop, Onderhoudsboekjes weg ...
Koppeling,koppakking, 3 motorsteunen,thermostaat,klopsensor,radiateur,

Kan me eigenlijk niet zoveel schelen ik heb um niet omdat ik een betrouwbare auto wou, maar omdat ik hem mooi vind. En ik hem gewoon weer in goede staat wil krijgen.

Luchthapper heb ik 1x problemen mee gehad, Hij starte wel reed 30meter zet um in ze vrij voor de kruising wou weg rijden en hij wou niet meer, Opnieuw starten niet aan gaan, Door starten en door starten na 30sec sloeg ie aan op 2 cil en moest ik gas houden! toen ie min had gelopen was ut weg!
Lady Justice
Contacteer:

Ik heb een ph3 uit 95, die op 2 plekken last van roest heeft. De koppeling is ook aan vernieuwing toe en of de motorsteunen nog goed zijn, durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Nu is het wel zo, dat wij hier aan bijna alle kanten omringd zijn door zeewater. En zeelucht is een belangrijke oorzaak van roest.
Bram (vospower)

Ik denk dat elke snelle auto, of het nou een GTT, een 1916v is of een 25v6t, meer onderhoud en slijtage nodig heeft dan een normale auto. verder ligt het ook aan het onderhoud en de rijstijl, en natuurlijk een beetje geluk.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Bram (vospower) schreef:slijtage nodig heeft

Huh? :lol: :wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Michael1916v

Het blijft natuurlijk een gebruikte auto van 16 tot 10 oud. Als de 19 iedere 10000 km trouw een beurtje krijgt, GOED WORDT WARMGEREDEN voordat je gaat doortrekken, kan je weinig gebeuren.
Als je de geschiedenis van onderhoud of schade niet kent, kan het zo zijn dat je aan de beurt bent.... In de 4 jaar dat ik de auto heb, koste me vorig jaar het meest aan onderhoud, koppeling, db-riem, schijven, blokken, 3 wiellagers....Voor de rest ben ik per jaar gem. zo'n 500 euro kwijt aan ROB.
Edward
Contacteer:

Michael1916v schreef:Het blijft natuurlijk een gebruikte auto van 16 tot 10 oud. Als de 19 iedere 10000 km trouw een beurtje krijgt, GOED WORDT WARMGEREDEN voordat je gaat doortrekken, kan je weinig gebeuren.
Als je de geschiedenis van onderhoud of schade niet kent, kan het zo zijn dat je aan de beurt bent.... In de 4 jaar dat ik de auto heb, koste me vorig jaar het meest aan onderhoud, koppeling, db-riem, schijven, blokken, 3 wiellagers....Voor de rest ben ik per jaar gem. zo'n 500 euro kwijt aan ROB.
IK kende de geschiedenis dus niet: betaal me nog steeds scheel aan m'n 19 (niet 16v, gewoon 1.8i) Heb de auto nu bijna 2 jaar.

ROB is een persoon of Rijden Op Benzine?
Michael1916v

Reparatie Onderhoud Banden 8)
Riël
Über-Spammer

Ik heb de 19 nu 2 maanden.

Heb 2 defecte wiellagers, knopjes in interieur zijn los en de motor is aan zijn eind :p

Maar dat wist ik toen ik hem kocht voor 600euri met defecte koppakking. Nu andere motor, andere wiellagers en dan kénne we weer! Super auto, alles erop en eraan!
Edward
Contacteer:

Wat voor uitvoering heb je dan?

EDIT: een 16v waarschijnlijk dan aangezien dit topic over 16v's gaat :lol:

idd alles d'r op en d'r aan.
Bram (vospower)

hey wijsneus :wink:

tis een 1.4 geloof ik, iig geen 16v :p
Edward
Contacteer:

Riël schreef:Super auto, alles erop en eraan!

dus ik dacht een luxere uitvoering, dus RT of 16v (elec. ramen, spiegels elec. verstelbaar en de hele reutemeteut.
Plaats reactie