De Mégane Break van m'n schoonouders heeft sinds een paar dagen een ratelend geluid uit de buurt van de ventilatormotor. Het komt voor bij het op contact zetten, en bij het verdraaien van de aanjagerknop van buitenlucht naar recirculatie (en omgekeerd). Het klinkt als een motortje dat over een vertanding heenschiet.
Iemand een idee wat het kan zijn en, belangrijker, wat de oplossing kan zijn?
Alvast bedankt!
Wat bij de megane wel vaker gebeurt is dat dat het motortje van de kringloop(recirculatie) klep los is ,dan gaat het tikken .Meenemer vh Motorje kapot of aansluiting op de klep gebroken .
Het komt dus wel vaker voor. Het geluid is er bij het overschakelen naar recirculatie en omgekeerd, dus dat zou ook wel een logische oorzaak kunnen zijn.
Hoe makkelijk is zo'n ding uit te bouwen, de auto heeft ook airco?
Het uitbouwen hangt af van het type verw/airco .
Meestal moet je de hele bak uitbouwen waar de kachelmotor in zit .
Als er airco inzit dan zit de verdamper er ook in , dus airco leeghalen en weer vullen . Je bent er wel ff mee bezig
Dure hobby dus. *slik* Omdat het zo fijn onder de voorruit zit, kan je natuurlijk niet makkelijk bij die klep. Jammer. Een minder moeilijke optie (klep vastzetten oid) zou misschien nog kunnen?
M'n schoonouders zullen wel blij zijn dat ik ze een Renault aanraadde.
Ik heb het ook. Volgens de heren monteurs vand e Renault-garage moetd e hele teringzooi vervangen worden en kost dat 1000,00 jaja, echt waar. Komt omdat het complete dashboard uitgebouwd moet worden.
Maar één slimme monteur was slimmer en heeft de klep vastgezet. Kost een uurtje à 70,00. En dan heb je alleen maar lucht van buiten en geen recirculatiestand. Heb je volgens mij ook niet nodig.
Maar na 2 maanden is de klep alweer losgeschoten en moet ik weer naar de dealer.
Dat laatste is in ieder geval makkelijk om eerst te proberen. De tijd voor het vervangen valt me eigenlijk best mee. Het is dat airco afvullen wat het waarschijnlijk behoorlijk prijzig maakt.
Dashboard moet er waarschijnlijk uit omdat ze meteen het kachelhuis mee willen gaan vervangen.
Wat er gebeurd is dat de bevestiging zo uitgelubberd is dat er na montage van een nieuwe klep en motor dit verschijnsel na b.v. 2 maanden weer optreed.
Daarbij opgeteld dat de airo leeggehaald + gevuld moet worden, maakt deze reparatie aardig prijzig.
Kosten zonder vervangen kachelhuis : +/- 520-540 incl. btw.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
2 maanden uit de fabrieksgarantie ??? En niet meer als 100.000 km ??
Heb je er waarschijnlijk nog coulance erop zitten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Positief. Maybe dat je dan nog wat korting kan fiksen.
"net uit BOVAG-garantie, altijd in onderhoud geweest bij jullie."
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb dit probleem al meerdere keren moeten verhelpen,De keren dat ik het hele Huis heb moeten vervangen,was omdat er aan eenslag punt was afgebroken (van het huis zelf).waar de recirculatieklep tegen komt,als ik het me eff goed herriner
Ook een keer alleen de klep(14) zelf vervangen met het motortje erbij maar toen was het geluid eff weg en kwam daarna vrolijk terug ,En toen bleek ook dat zelfde aanslag punt te zijn gebroken. Opzich valt het werk wel mee .Opzich valt het wel zelf te doen ,maar dan zou je wel moeten zorgen dat de airco leeg word gehaalt en weer word gevult.
M'n schoonouders vinden de optie om de klep vast te zetten het aantrekkelijkst. Ze wisten niet eens dat er recicrulatie op zit.
Nu moet ik de dealer nog in die richting krijgen. Uit de reacties hier begrijp ik dat de klep van buitenaf vastzetten wel gebruikelijk is? Is het verstandig om dan ook de voeding van het motortje los te koppelen?
Arie van de Hoek schreef:Dashboard moet er waarschijnlijk uit omdat ze meteen het kachelhuis mee willen gaan vervangen.
Wat er gebeurd is dat de bevestiging zo uitgelubberd is dat er na montage van een nieuwe klep en motor dit verschijnsel na b.v. 2 maanden weer optreed.
Daarbij opgeteld dat de airo leeggehaald + gevuld moet worden, maakt deze reparatie aardig prijzig.
Kosten zonder vervangen kachelhuis : +/- 520-540 incl. btw.
Arie van de Hoek schreef:Dashboard moet er waarschijnlijk uit omdat ze meteen het kachelhuis mee willen gaan vervangen.
Wat er gebeurd is dat de bevestiging zo uitgelubberd is dat er na montage van een nieuwe klep en motor dit verschijnsel na b.v. 2 maanden weer optreed.
Daarbij opgeteld dat de airo leeggehaald + gevuld moet worden, maakt deze reparatie aardig prijzig.
Kosten zonder vervangen kachelhuis : +/- 520-540 incl. btw.
Een airco vullen is toch wat van 100 euro joh
Klopt. Maar je zit wel met arbeid a 1.8 uur vlgns mij. Onderdelen van 120.50 en 78.53 ex. btw. en dan de BTW er nog bij.....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"