Wie weet waar dit onderdeel van is

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Sander
Contacteer:

Hou ik heb hier een mooi stuk ijzer maar van welke auto is dit en waar dient het voor. Denk dat het van een R19 maar dat weet ik niet zeker.

Afbeelding

Afbeelding

gr sander
Ad van Haperen
Contacteer:

tis geen lullig dun plaatje dus het zal toch echt wel nut hebben volgens mij.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

gewoon ff passen waar het past :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ad van Haperen
Contacteer:

is het geen steun voor iets op je blok ofzo.. iets wat je bak ondersteund ofzo?
pierre

hoe kom je eraan ?

het lijkt op een stoelframe onderstel
catrinus

Dat is een steun die om je blok heen zit en onder je versnellingsbak hangt. Die plaat die eraan zit zit voor je vliegwiel zodat die afgedekt is. Die steun is er om je versnellingsbak bouten te ontlasten. Zit deze er niet op dan hangt je bak alleen aan de bouten en heb je theoretisch kans op doorbreken van de bouten. En je bouten trekken krom als deze er niet op zit (zelf al 2x ondervonden)
Sander
Contacteer:

pierre schreef:hoe kom je eraan ?
Ik heb, al even geleden, een GTT PHI gekocht met een R19-16V motor er in. Ook zat er nog een doos met wat onderdelen bij o.a. deze steun.

@ catrinus: zit de U-vorm om mijn blok heen of om mijn bak heen. Op de eerste foto zie je boven aan de U één boutgat, zot die aan je blok of aan je bak? Denk je dat de steun gemonteerd kan worden als de motor in een GTT zit?

Alvaste bedankt,

gr sander
Riël
Über-Spammer

De u-vorm zit om je blok heen.

Die zit aan de voorkant met een bout vast en aan de achterkant. (duh :p)

Je draait de kap met 3 of 4 dertieners vast in je bak.
Of montage lukt, ik zou zeggen van wel, hoogstens als er achter bij de uitlaat aanpassingen zijn gemaakt aan die beugel. Maar ik ben niet zeker of deze steun daar last van heeft.
Sander
Contacteer:

Zal van de week eens passen, of ik hem ergens kan plaatsen.

Bedankt alvast,

gr sander

P.s. als iemand een foto heeft dan zie ik die graag. (mailen kan ook)
Menno

Die steun zit alleen op blokken met een stalen carter.
rtbresjes
Contacteer:

tis eeen steun die onder je carter zit en ook aan je bak vast zit aan verscillende motoren maar dacht dat et bij 1700 was uit een renault 19 , 21 , 5 ofzo
Sander
Contacteer:

Menno schreef:Die steun zit alleen op blokken met een stalen carter.
Volgens mij heb ik die een. Heb een plaatje gevonden in het werkplaatshandboek van de Clio 16V waar de steun op staat.

Ga eerst eens kijken of ik heb weer aan de praat krijg. :( Vrijdag thuis gekomen van mijn werk en geparkeerd. Zaterdag stap ik in en niet lopen, gooit heb wel rond maar laat niet aan. Maar dan ook helemaal niet. Vermoed dat de fuelpomp dood is, heb er wel spanning maar ik hoor/voel hem niet. Ik heb hem ook al eens horen "zingen" dus ik denk dat hij dood is. Maar niet getreurt heb nog een nieuwe hier liggen, straks even monteren.

gr s :D nder
Bart V

De clio16V is alleen maar met alu carter geleverd, dus bij de 16V vind je die steun niet terug. Alle andere motoren hebben wel een stalen carter, en dus die steun.

Voor een 19 16V motor met stalen carter is de steun anders dan bij alle andere motoren. De steun op het plaatje is de goede, en hoort bij een 19 16V. Bij alle andere motoren is de steun wat minder sterk uitgevoerd.

Als hij er niet opzit, en je hebt een stalen carter, dan zou ik hem zeker wel plaatsen.
Plaats reactie