ff uitleggen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
ge hebt de uitlaat aan de turbo dan heb je het gedeelte dat smering voorziet en dan de inlaat
het gedeelte dat smering geeft rookt bij mij als ik een afstand gedaan heb. Zou het olie zijn mss? of verbrand mijn motor olie en komt de olie zo in mijn uitlaat en zo langs de turbo naar buiten? Als ik een km of 3 gereden heb en ik stop ergens voor mij te parkeren steekt hij soms wat rook naar buiten ook????
het verergert!!!!!!!!!!!!!!
mss iemand die dezelfde ervaring heeft?
probleem lek opgelost, volgendeeuu :)
Laatst gewijzigd door LeOke op ma 13 jun 2005 19:13, 3 keer totaal gewijzigd.
maar het komt van waar de foto aantoont... zit daar een oliekeering op die turbo ofzo?
wartel goed vastdraaien wil ook wel eens helpen!
wat is een wartel??? (ben maar domme belg hé
)
morgen ff proberen die leiding vastdraaien
kan het ook niet zijn BV dat ik met een join de culasse zit en dat er olie langs mijn uitlaat naar buiten gaat en daar lekt BV? ik zeg maar iets hé, of zit dar geen dichting aan die turbo?

morgen ff proberen die leiding vastdraaien
kan het ook niet zijn BV dat ik met een join de culasse zit en dat er olie langs mijn uitlaat naar buiten gaat en daar lekt BV? ik zeg maar iets hé, of zit dar geen dichting aan die turbo?
die wartel is de moer die over de olie leiding zit, en daarme draai je de leiding vast in de turbo.
ik denk niet dat je een join de culasse hebt ( = lekke koppakking ) lijkt me gewoon een olie lekkage. of gebruikt je motor veel olie???
ik denk niet dat je een join de culasse hebt ( = lekke koppakking ) lijkt me gewoon een olie lekkage. of gebruikt je motor veel olie???
wat is veel hé
verbruikt wel ietske maar nie direct veel hoor

owkeej, vandaag het ff van dichter bekeken. onderaan aan de turbo moet er iet lekken en da komt op de turbo terecht
heeft er iemand een foto van de onderkant van de turbo hoe het daar juist in mekaar zit, want ge kunt daar dus niet goed aan hé, het enige wat ik zie is dat ik de luchtfilter moet wegnemen en dan bekijken wat er daar aan de hand is...
niemand een foto of beschrijving er van?
heeft er iemand een foto van de onderkant van de turbo hoe het daar juist in mekaar zit, want ge kunt daar dus niet goed aan hé, het enige wat ik zie is dat ik de luchtfilter moet wegnemen en dan bekijken wat er daar aan de hand is...
niemand een foto of beschrijving er van?
de olietoevoerslang zit aan de bovenkant van het compressorhuis, precies eronder hangt de olieafvoerslang.
check de bevestiging hiervan of dat hier lekkage is.
een wartel is een verloopmoer die op de turbo zit waaraan de olieslang zit, aan de onderkant zit er ook een maar dan veel groter, controleer of beide aansluitwartels vast zitten.
Te vast draaien is ook niet goed , dan komt er spanning op en blijft het lekken.
met de turbo of pakkingen is niets aan de hand, de turbo heeft trouwens geen pakkingen.
als de turbo al olie lekt is dat inwendig bij het lager, dan komt er flink rook uit de uitlaat, niet onder de motorkap.
check de bevestiging hiervan of dat hier lekkage is.
een wartel is een verloopmoer die op de turbo zit waaraan de olieslang zit, aan de onderkant zit er ook een maar dan veel groter, controleer of beide aansluitwartels vast zitten.
Te vast draaien is ook niet goed , dan komt er spanning op en blijft het lekken.
met de turbo of pakkingen is niets aan de hand, de turbo heeft trouwens geen pakkingen.
als de turbo al olie lekt is dat inwendig bij het lager, dan komt er flink rook uit de uitlaat, niet onder de motorkap.
spuit de turbo anders eens effe lekker schoon, met remmenreiniger ofzo, wel doen als ie koud is. effe droogblazen met perslucht en dan de motor laten draaien dan kun je waarschijnlijk wel zien waar ie percies lekt
heb ik ondertussen gedaan, maar het zit ergens onder de turbo en de olie die daar lekt moet op de uitlaat komen en zo dan beginnen roken!
één dezer ga ik eens men luchtfilter uithalen dat ik alles wat beter kan bekijken...
mijn garagist zegt dat er een slangetje zit die een bocht maakt van 90° en dat dit dikwijls scheurt...
het rare aan heel de boel is dat dat slangetje lager zit dan de turbo en dat de olie op de turbo terecht komt...
één dezer ga ik eens men luchtfilter uithalen dat ik alles wat beter kan bekijken...
mijn garagist zegt dat er een slangetje zit die een bocht maakt van 90° en dat dit dikwijls scheurt...
het rare aan heel de boel is dat dat slangetje lager zit dan de turbo en dat de olie op de turbo terecht komt...
thx, ik zal jullie op de hoogte houden 

er zijn veel turbo's zonder hittescild hoor. Hier in de streek ken ik er 3 en allemaal zonder!
Jup, gaat prima...
enige is dat de hoofdremcilinder wat warm wordt..
En jah je ontsteking wordt er niet zo vrolijk van, maja die moet ook naar andere kant schutbord.
Gelukkig is dit nog nooit besproken op het forum
enige is dat de hoofdremcilinder wat warm wordt..
En jah je ontsteking wordt er niet zo vrolijk van, maja die moet ook naar andere kant schutbord.
Gelukkig is dit nog nooit besproken op het forum

mijn ontsteking is verplaatst geweest, dus daar geen problemen mee!!
owkeej, het slangetje zat vast met zo'n "rateltje" maar datr zat zo'n 7 toeren los... Meer moet ik niet zeggen zeker....
ok, het volgende dillema nu
mijn garagist die eigenlijk VEEL aan Turbo's en williams en turbo 2's werkt weet het niet, bewijs jullie dat jullie slimmer zijn
ff uitleggen, als ik een warme motor heb en geef 30 sec gas aan 4000tr/min als ik dan de gas loslaat en laat hem op "rolantie" draaien na een sec of 5 op rolantie komt er zo'n 10sec veel witachtige rook uit...
andere momenten heb ik dat probleem niet, wel als ik een eind gereden heb en dan stilkom en een minuut de turbo laat uitdraaien dan komt hem ook met zen rook af... Maar das in principe hetzelfde als ik gewoon gas geef zoals hierboven vermeld...
mss dat jullie slimmer zijn dan mijn garagist?
ok, het volgende dillema nu
mijn garagist die eigenlijk VEEL aan Turbo's en williams en turbo 2's werkt weet het niet, bewijs jullie dat jullie slimmer zijn

ff uitleggen, als ik een warme motor heb en geef 30 sec gas aan 4000tr/min als ik dan de gas loslaat en laat hem op "rolantie" draaien na een sec of 5 op rolantie komt er zo'n 10sec veel witachtige rook uit...
andere momenten heb ik dat probleem niet, wel als ik een eind gereden heb en dan stilkom en een minuut de turbo laat uitdraaien dan komt hem ook met zen rook af... Maar das in principe hetzelfde als ik gewoon gas geef zoals hierboven vermeld...
mss dat jullie slimmer zijn dan mijn garagist?
er kan alleen rook ontstaan door een buitenlek.
als de turbo olie lekt, ruikt het naar verbrande olie, als deze water lekt ( watergekoelde turbo ) dan ruikt het naar stoom.
ook kan er water of olie op het uitlaatspruitstuk komen.
check eens de interkoeler en de drukslangen of deze flink vettig zijn van binnen, dan is de turbo defekt.
als de turbo olie lekt, ruikt het naar verbrande olie, als deze water lekt ( watergekoelde turbo ) dan ruikt het naar stoom.
ook kan er water of olie op het uitlaatspruitstuk komen.
check eens de interkoeler en de drukslangen of deze flink vettig zijn van binnen, dan is de turbo defekt.
zijn wel ietsje vetjes, maar niet voor te zeggen...
iedere drukdarmen staan toch vettig?
intercoolerdarmen vettig, heeft meestal niet iets te maken met de turbo. namlelijk de cartherventilatie word voor de turbo in die bocht naar de luchtfilterhuis aangesloten. En om dat dat vooral Olie damp is worden de intercoolerdarmen erg vettig.
Wat voor kleur rook is het??
Wit is water
blauw is Olie
zwart is benzine
(ga voor het gemak maat uit van het bovenste rijtje, dit gaat in denk ik zo'n 90% in allegevallen wel op)
maar waar komt de rook weg? motor of uitlaat?
bij de turbo? dan zal de olie toevoer leiding wel iets lekken. dit kan een brand gevaar opleveren als het lkeen iets groter word. probeer of je de bovenste moer kunt aandraaien, vergeet niet de moer er onder tegen tehouden met een andere sleutel
Wat voor kleur rook is het??
Wit is water
blauw is Olie
zwart is benzine
(ga voor het gemak maat uit van het bovenste rijtje, dit gaat in denk ik zo'n 90% in allegevallen wel op)
maar waar komt de rook weg? motor of uitlaat?
bij de turbo? dan zal de olie toevoer leiding wel iets lekken. dit kan een brand gevaar opleveren als het lkeen iets groter word. probeer of je de bovenste moer kunt aandraaien, vergeet niet de moer er onder tegen tehouden met een andere sleutel
ja, altijd wel iets, maar mag niet teveel zijn.LeOke schreef:zijn wel ietsje vetjes, maar niet voor te zeggen...
teveel olie is er als je het uit de interkoeler kunt tappen, even op zijn kop zetten.