Kabel versterker naar accu!

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
De geck feat Beathoven

Hey jongens ik heb echt een gigantisch probleem (vind ik.) Kben dus nu mn geluid in aan het bouwen nou de bozen en de woofer zitten al op hun plaats maar nu loop ik tegen een probleem aan. Ik moet namelijk een kabel van mijn versterker naar de accu laten lopen. Ik heb wel 2 uur overal gezocht maar ik vind geen gat voor de kabel door te laten gaan. Er zit wel een gat dat opgevuld is met een soort silicone maar daar kom je niet door heen want daar zit ijzer achter!

Zou iemand mij kunnen helpen, hoe hebben jullie dat gedaan? Ik wil eigenlijk niks uit hoeven bouwen (mn dashboard ofzo) ik heb daar slechte ervaringen mee!
Nou ik wacht op jullie antwoorden dan ken ik weer verder tot dan maar even verder met de bumpertjes!!

Alvast thanx!
Jeannette
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Gaatje boren, en opvullen met een rubbertje
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb de kabel zo lopen dat ie eigelijk halverwegen in het dashboard zit en daarna dus een stuk naar beneden moet.

Kan er wel een foto van maken, maar weet niet of dat echt nut heeft?

S6
De geck feat Beathoven

Erik Olijnsma schreef:Gaatje boren, en opvullen met een rubbertje
Oke en waar das precies? Want ik heb al gekeken maar ik vond niet echt een geschikte plek!
De geck feat Beathoven

Ron(nie) schreef:ik heb de kabel zo lopen dat ie eigelijk halverwegen in het dashboard zit en daarna dus een stuk naar beneden moet.

Kan er wel een foto van maken, maar weet niet of dat echt nut heeft?

S6
Ja lijkt me wel heel fijn als je dat zou willen doen! Als het natuurlijk niet teveel werk is! Alvast thanx
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

De geck feat Beathoven schreef:
Erik Olijnsma schreef:Gaatje boren, en opvullen met een rubbertje
Oke en waar das precies? Want ik heb al gekeken maar ik vond niet echt een geschikte plek!
in de accubak, door het schutbord heen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Stefan S.

Ik weet niet van welk bouwjaar je twingo is, maar bij een twingo vanaf 1998 kan je gewoon een kabel naar je accu leggen. onder het stuur zit een rubberen doorvoer naar je motorruimte. Het enige wat je moet doen is met een schroevendraaien een gat prikken in het rubber. :)
De geck feat Beathoven

Stefan S. schreef:Ik weet niet van welk bouwjaar je twingo is, maar bij een twingo vanaf 1998 kan je gewoon een kabel naar je accu leggen. onder het stuur zit een rubberen doorvoer naar je motorruimte. Het enige wat je moet doen is met een schroevendraaien een gat prikken in het rubber. :)

Hmmm had ik nou toch maar ene uit 1998 genomen :P neej ik heb jammer genoeg een uit `95 dus :S ........... thanx in ieder geval
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Hmm zal het zo eens proberen als het op houdt met regenen, maar je moet iig met iets scherps (schroevendraaier ofzo) een van de rubers door prikken, of opzij douwen en dan de kabel er doorheen laten gaan.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Bij deze 2 foto's, hoop dat je er iets mee kan en kijk niet naar de viezigheid :D

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC02364.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC02365.JPG[/img]

S6 ermee (Y)
TwingoPurpleMonster

ik heb er 1 uit 2000 en ik heb hetzelfde probleem.. ik heb wel een doorvoerrubber maar daar is ten eerste niet bij te komen en ten tweede is het niet 1 rubber maar zijn het er 2... 1tje onder dashboard en 1tje in motorbaai...
antoine
Car: Renault Clio III RS

Stefan S. schreef:Ik weet niet van welk bouwjaar je twingo is, maar bij een twingo vanaf 1998 kan je gewoon een kabel naar je accu leggen. onder het stuur zit een rubberen doorvoer naar je motorruimte. Het enige wat je moet doen is met een schroevendraaien een gat prikken in het rubber. :)

Hmmm had ik nou toch maar ene uit 1998 genomen :P neej ik heb jammer genoeg een uit `95 dus :S ........... thanx in ieder geval
Werkt hetzelfde. Stoel helemaal naar achter en onder het dashboard liggen. in de linker bovenhoek ,onder het dasboard , zit de rubberen/plastieke doorvoor.
De geck feat Beathoven

antoine schreef:

Werkt hetzelfde. Stoel helemaal naar achter en onder het dashboard liggen. in de linker bovenhoek ,onder het dasboard , zit de rubberen/plastieke doorvoor.
Aan de bestuurders kant? Links boven oke dan ga ik eens kruipen!
De geck feat Beathoven

Ron(nie) schreef:Bij deze 2 foto's, hoop dat je er iets mee kan en kijk niet naar de viezigheid :D

S6 ermee (Y)
Heyhey hartstikke bedankt! Ik heb dat daar inderdaad ook zitten maar daar zitten bij mij al twee kabels doorheen :S en ik kom er met geen mogelijkheid doorheen gestoken ofzo :S maar ik ga het nog eens proberen in ieder geval bedankt voor je tip!
De geck feat Beathoven

Ron(nie) schreef:Bij deze 2 foto's, hoop dat je er iets mee kan en kijk niet naar de viezigheid :D

S6 ermee (Y)
Heyhey hartstikke bedankt! Ik ga het eens checken!!
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Hmm, welke kabels dan?? Als je er een scherpe schroevendraaiers naast zet, dus niet er in, dan moet het lukken, want dan leg je de kabel gewoon naast het rubber. :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

naast het rubber is niet echt handig
Martijn Kool

heb de versterker op het zekeringsblok aangesloten haha. nou heb ik ook niet een hele dikke versterker maar goed, gaat al tijdje goed zo :P
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

welk zekeringsblok?
stephan2000
Contacteer:

gewoon zoals op de foto, is goed te doen, heb zo ook al verschillende kabels door gevoer, en alles werkt perfect.
De geck feat Beathoven

Damn als het nu eens ophield met regenen dan zou ik eens kunnen gaan kijken en in de garage staat mn moeders auto en haar sleutels zijn natuurlijk weer nergens te bekennen :S
stephan2000
Contacteer:

TSja je kan hier altijd terecht om te sleutelen, maar beetje ver weg denk ik (Aalsmeer) (Y)
De geck feat Beathoven

stephan2000 schreef:TSja je kan hier altijd terecht om te sleutelen, maar beetje ver weg denk ik (Aalsmeer) (Y)
haha inderdaad en ik vind het zelf leuk om te kloten (vreemde hobby voor een dame:P) haha maar als ik echt depressies begin te krijgen dan is alsmeer me ook niet te ver hahah!

Maar tis opgehouden met regenen! En mn ma heeft dr auto verplaatst dus ik ga eens even geluid in dat karretje maken!

In ieder geval bedankt voor je aanbod ik zal het onthouden!!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

voor een dame wel ja, voor een meid niet :wink:
De geck feat Beathoven

Erik Olijnsma schreef:voor een dame wel ja, voor een meid niet :wink:
Haha houd het er dan maar op dat ik een meid ben :P
De geck feat Beathoven

Jongens hartstikke bedankt het is gelukt op de manier van de foto en ik heb nu echt lekker geluid!! Binnenkort foto`s is nu wat donker haha!

Thanx xxx
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:voor een dame wel ja, voor een meid niet :wink:
Haha houd het er dan maar op dat ik een meid ben :P
RESTECP
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

De geck feat Beathoven schreef:Jongens hartstikke bedankt het is gelukt op de manier van de foto en ik heb nu echt lekker geluid!! Binnenkort foto`s is nu wat donker haha!

Thanx xxx
Ok dan, your welcome. (Y)
stephan2000
Contacteer:

stephan2000 schreef:TSja je kan hier altijd terecht om te sleutelen, maar beetje ver weg denk ik (Aalsmeer) (Y)
haha inderdaad en ik vind het zelf leuk om te kloten (vreemde hobby voor een dame:P) haha maar als ik echt depressies begin te krijgen dan is alsmeer me ook niet te ver hahah!

Maar tis opgehouden met regenen! En mn ma heeft dr auto verplaatst dus ik ga eens even geluid in dat karretje maken!

maar ik bedoel hier sta je altijd overdektmag je ZELF droog klussen aan je eigen auto!!
De geck feat Beathoven

stephan2000 schreef:

maar ik bedoel hier sta je altijd overdektmag je ZELF droog klussen aan je eigen auto!!
Haha ik beloof je als ik aan mn bumpers begin ofzo dat ik aan je aanbod zou denken :lol: want dat wil wel eens verkeer lopen bij mij ik ben namelijk een beetje te perfectionistisch wat dat aan gaat ik houd dr niet van als mn bumper langs de rand open staat omdat ie krom is snap je haha dus ik ga die droge plek denk ik wel nodig hebben :D
Martijn Kool

Erik Olijnsma schreef:welk zekeringsblok?
onder t stuur, weet niet of t wel zo veilig is maar nog geen problemen gehad eigenlijk.
twingoboy20

Heyy ik had een vraagje.

Ik ga van het weekend een vacuumklokje inbouwen en nu heb ik eens onder de kap gekeken.
Zoals op de fotos te zien is op de eerste pagina van ron(nie) zie je een zwart kastje zitten met een groene stekker links bovenaan.
Nu wou ik weten of dat de vacuumsensor is van de twingo.
De slang loopt wel van dat kastje naar het inlaatspruitstuk.
Ik zou het anders niet weten waar ik het ander op aan moet sluiten omdat dat slangetje precies de dikte is van het t-stuk wat bij het klokje zit.
Wie kan mij er meer over zeggen.

Alvast bedankt.

Groetjes twingoboy20
twingoboy20

Nog even terug te komen op de vacuum meter.
Hij zit erin en het ziet erg leuk uit als je gas geeft.
Morgen nog even wat houders halen voor de vacuum meter en haal ik me direct nog een toerenteller erbij.

Binnen kort foto's

Groetjes twingoboy20
Petertje5

goedendag heren..ik heb mijn plus kabel voor mijn versterker toen door dat rubbertje heen geduwd..gat erin geprikt met een priem en er doorheen trekken..wel beetje beunerig O-) maar doet het nu wel prima! groeten peter[img]http://tkfiles.storage.msn.com/x1pRTZV0 ... SFuutFbBIf[/img]
Rontwingo

Petertje5 schreef:goedendag heren..ik heb mijn plus kabel voor mijn versterker toen door dat rubbertje heen geduwd..gat erin geprikt met een priem en er doorheen trekken..wel beetje beunerig O-) maar doet het nu wel prima! groeten peter[img]http://tkfiles.storage.msn.com/x1pRTZV0 ... SFuutFbBIf[/img]
Je foto doet het niet :wink:

Maar hier is de link naar je foto: KLIKKEN

Ik vind er trouwens niets beunerigs aan, zo zit het toch goed en de halve wereld met een twingo doet het zo :p

P.S. Welkom, misschien ook even leuk als je je voorsteld in het Wie is wie topic met natuurlijk wat foto's :)
Foto's kun je eventueel hier uploaden: http://priyantha.nl/rtc-upload/
Laatst gewijzigd door Rontwingo op di 19 sep 2006 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie