Remmen

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ernie E.

Kan iemand me zo zeggen welk typenummer en welk merk remblokken en remschijven ik als beste kan gaan kopen bij heuts.
De remblokken achter zijn namelijk snel toe aan vervanging en dan neem ik de schijven ook maar meteen mee.
Wat kost zoiets allemaal ?
:worship:
Ollie

Kijk ff op de site van Heuts, tik je nummerbord in en voila :D
LotuzClioWilliams

Ernie E. schreef:
De remblokken achter zijn namelijk snel toe aan vervanging en dan neem ik de schijven ook maar meteen mee.
Denk aan de wiellagers als je de schijven achter gaat vervangen.
Ernie E.

Kan iemand me via mail een beschrijving sturen, hoe ik alles los en weer vast moet maken als ik het zelf ga doen ?
kan naar mijn mailbox
MarcoG
Contacteer:

Hey Ernie, je woont in Kerkrade? Dus je bent net als Ollie en ik een halve duitser. :)
Wat voor auto rij je?

Ah, als je je remklauwen demonteert zet je een steeksleutel erop en als ie niet vrijwillig los wilt komen, neem je een hamer en sla je er enigszins beheerst op om de bouten los te krijgen.
Wat ik wilde zeggen is, zorg dat je reserve bouten hebt voor het geval je de oude teveel vernaggeld. Ik heb ook een handvol nieuwe gekocht, en nog reserve voor het geval dat.

Eigenlijk wel simpel:

1. wielbouten losdraaien

2. auto opkrikken achter

3. wiel er helemaal afhalen, dopje eruit duwen zodat je bij je wielnaafmoer kunt komen

4. wiel er weer provisorisch op (hoeft niet supermuurvast), auto op het wiel laten zakken, dop 29 ofzo voor op die wielnaafmoer en als ie niet los wil door lief te vragen, lange stalen pijp nemen en dat ding eens een lesje leren. Draai em er niet helemaal vanaf he!

5. nu weer opkrikken (je wordt er nu wel handig in) en wiel eraf

6. remklauw loshalen (raggen en rammen waarschijnlijk, paar werkhandschoenen voorkomt dat je je poten ook nog eens naar de filistijnen helpt)

7. voorzichtig die remklauw ergens opleggen (stuk hout of paar stenen oid) want anders verbuig je je remleiding (en dan ben je nog verder van huis)

8. nu zit je schijf los. In je schijf zit ook je lager geperst. Die kun je het beste meteen mee vervangen. Dus lagertjes bij de heuts halen, en die kunnen ze ook voor je in de schijf persen. Misschien wil je je oude lagers houden als reserve als ze toch nog goed zijn.

9. je remblokjes wilde je ook doen. Kijk goed!!! hoe de oude vast zitten. Per klauw zitten 2 blokken en daarvan heeft er 1tje een pinnetje. Dat pinnetje moet in het slopgat van de zuiger vallen.
Die zuiger is een verhaal apart. Om die terug in de klauw te krijgen neem je een schroevendraaier en die leg je plat op die zuiger, in de gleufjes. Vervolgens draai je die zuiger met gemak weer terug de klauw in.

10. vergeet niet om je blokjes aan de achterzijde in te vetten met kopervet en ook die stukjes waar ze over heen glijden in de remklauw invetten. En dat borgpinnetje ook weer netjes erin flipsen met een tangetje.

11. nu weer alles terug erop :)

Hoe je een makkelijk verhaal moeilijk kan laten lijken. Maar je vroeg er ook om! :wink:

Als je klaar bent ziet het er hopelijk zo uit:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/linksachter.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/rechtsachter.jpg[/img]
Ernie E.

Jaja....dat klopt inderdaad ik woon in Kerkrade.
Ik heb nu een blauwe clio 16v, kan zijn dat je m in heerlen wel eens vaker ziet, aangezien ik er op school zit.

Bedankt voor de "handleiding" voor het (de)monteren van de remmen, heb ze net via een vriend van me bij heuts besteld. Morgen afhalen en dan zo snel mogelijk weer monteren, maarja dat zal ff moeten wijken aangezien ik zaterdag en maandag moet werken en zondag naar de DTM ga klotsen.

Wat van auto heb jij ? ook een 16v ?

Groetjes Ernie E.
MarcoG
Contacteer:

Een grijze clio 16v met 67 in het kenteken. Ik kar vooral in Heerlen rond.
Hey, ik zag laatst een williamsblauwe in heerlen, in die wijk achter het station...hmm, en bij mij in de buurt ook een williamsblauwe met "lexus"-look achterlichten, op de willembarentsweg.
Ernie E.

Dat klopt, bij het arcuscollege op meezenbroek staat ie inderdaad altijd als ik daar op school ben, en nee ik heb geen lexuslichten, dat staat niet (persoonlijk).
Nou we spreken wel eens een keer wat af....meld me wel op msn.

Grtzzzz
Donleben
Contacteer:

Ik post mijn vraag hier maar even, want kon geen topic vinden met het onderwerp.

Ik heb nu mijn remsysteem vervangen, maar nu merk ik dat rechtsvoor
eerder blokkert dan links. Ik heb geen ABS meer en de schijven, blokken
en banden zijn nieuw. Is dat een kwestie van goed ontluchten oid?

Uitlijning heeft ook nog een tijdje terug plaatsgevonden en hij rijdt heel
recht zonder handen. Het is dus alleen met krachtig remmen.
Bart V

Rondje extra ontluchten in de goede volgorde kan nooit kwaad (RA,LA,RV,LV) Verder ook even alle remolie verversen, dus even wat langer pompen als je de remnippel open hebt staan. Vergeet niet je reservoir op peil te houden :)

Succes
Donleben
Contacteer:

Dus dan ligt t waarschijnlijk toch aan ontluchten?
Bart V

Goed mogelijk inderdaad.
MarcoG
Contacteer:

Ik dacht dat je je skelter kruislings moest ontluchten? Dus LA/RV en RA/LV
-PAZ-
Über-Spammer

beste kan je bij de rem beginnen die het verste van de hoofdremcilinder van daan zit, dus op de manier zoals bart hier boven al gepost heeft
Plaats reactie