wie weet de ontstekings volgorde en waar zit op de verdelerkap 1, 2, 3 en 4 ?
dus de aansluitingen van verdelerkap naar bougie's.
ontstekings volgorde
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

gelukkig ben je overvloedig in informatie en hoeven we niet te vragen waar die motor inzit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
hij komt uit een renault 5 en zit in een renault express, maar die is precies hetzelfde
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
doe eens wat meer info:
-bouwjaar
-motorcode (voor zover bekend is)
en zover ik weet, heeft de 5 nooit een 1.2 gehad, alleen de Clio en Twingo
-bouwjaar
-motorcode (voor zover bekend is)
en zover ik weet, heeft de 5 nooit een 1.2 gehad, alleen de Clio en Twingo
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
1, 3, 4, 2
oke mooi,
nu nog de vraag
waar zit 1
oke mooi,
nu nog de vraag
waar zit 1
-
na paar keer prikken heb ik het goed staan dus broemmm
1e cilinder is aan de distributie kant en niet aan de bakzijde.
wat je ook kan doen is klepdeksel los, kleppen van cilinder 4 op tuimelen, dan staat 1e cilinder op arbeid rotor staat nu in de verdeel kap gericht op de pen die via de bougie kabel naar de eerste clinder gaat, de rest is dan gewoon vlogens 1 3 4 2
wat je ook kan doen is klepdeksel los, kleppen van cilinder 4 op tuimelen, dan staat 1e cilinder op arbeid rotor staat nu in de verdeel kap gericht op de pen die via de bougie kabel naar de eerste clinder gaat, de rest is dan gewoon vlogens 1 3 4 2
he vriend bij renaut is 1e cilinder aan bakzijde en niet aan d zijde en wat is makkelijker bougietje eruit om bdp te zoeken of kleppendeksel eraf en kleppen te kijken
wil niet afkatten maar is wel zo en op je vliegwiel kun je ook nog zien waar bdp is. dus dan hoef je niks los te halen
wil niet afkatten maar is wel zo en op je vliegwiel kun je ook nog zien waar bdp is. dus dan hoef je niks los te halen
Hahaha...Renault (o.a.) heeft wel meer van die grappen...Bart V schreef:1e cilinder is inderdaad aan de vliegwielzijde.
@rico: Dat had je wat subtieler kunnen zeggen....
Ik ben nog wel eens dagen bezig geweest om iemand ervan te overtuigen dat de pijl op de zuigers van de 16v naar het vliegwiel moet wijzen...Zijn collega's zeiden ALLEMAAL dat dat niet waar was...
hij heeft toch maar voor mijn optie gekozen...