ontstekings volgorde

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
laurensleende
Berichten: 18
Lid geworden op: di 26 apr 2005 15:19

wie weet de ontstekings volgorde en waar zit op de verdelerkap 1, 2, 3 en 4 ?
dus de aansluitingen van verdelerkap naar bougie's.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

welke auto? GTT?
laurensleende
Berichten: 18
Lid geworden op: di 26 apr 2005 15:19

1.2
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

:~

gelukkig ben je overvloedig in informatie en hoeven we niet te vragen waar die motor inzit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
laurensleende
Berichten: 18
Lid geworden op: di 26 apr 2005 15:19

hij komt uit een renault 5 en zit in een renault express, maar die is precies hetzelfde
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

doe eens wat meer info:

-bouwjaar
-motorcode (voor zover bekend is)

en zover ik weet, heeft de 5 nooit een 1.2 gehad, alleen de Clio en Twingo
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Meestal is het 1,3,4,2
laurensleende
Berichten: 18
Lid geworden op: di 26 apr 2005 15:19

1, 3, 4, 2
oke mooi,
nu nog de vraag
waar zit 1
laurensleende
Berichten: 18
Lid geworden op: di 26 apr 2005 15:19

na paar keer prikken heb ik het goed staan dus broemmm
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

zet volgende x 1e cilinderin bdp (1e cilinder is aan de bak zijde)en waar de rotor heen wijst is cilinder 1 en de onsteking s volgorde is altijd 1-3-4-2
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

1e cilinder is aan de distributie kant en niet aan de bakzijde.

wat je ook kan doen is klepdeksel los, kleppen van cilinder 4 op tuimelen, dan staat 1e cilinder op arbeid rotor staat nu in de verdeel kap gericht op de pen die via de bougie kabel naar de eerste clinder gaat, de rest is dan gewoon vlogens 1 3 4 2
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

he vriend bij renaut is 1e cilinder aan bakzijde en niet aan d zijde en wat is makkelijker bougietje eruit om bdp te zoeken of kleppendeksel eraf en kleppen te kijken
wil niet afkatten maar is wel zo en op je vliegwiel kun je ook nog zien waar bdp is. dus dan hoef je niks los te halen
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

1e cilinder is inderdaad aan de vliegwielzijde.

@rico: Dat had je wat subtieler kunnen zeggen....
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Bart V schreef:1e cilinder is inderdaad aan de vliegwielzijde.
@rico: Dat had je wat subtieler kunnen zeggen....
Hahaha...Renault (o.a.) heeft wel meer van die grappen...

Ik ben nog wel eens dagen bezig geweest om iemand ervan te overtuigen dat de pijl op de zuigers van de 16v naar het vliegwiel moet wijzen...Zijn collega's zeiden ALLEMAAL dat dat niet waar was...

hij heeft toch maar voor mijn optie gekozen... :beer: gelukkig, achteraf :beer:
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

ja sorry hoor maar ik wist dat ik gelijkl had
Plaats reactie