Airco in Clio 16V...??
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja, als je maar met minimaal 3000 euro op de proppen komt.
ruil hem in, koop een ander exemplaar en je bent met 1000-1500 euro al klaar
ruil hem in, koop een ander exemplaar en je bent met 1000-1500 euro al klaar
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
achteraf airco inbouwen is inprincipe bij elke auto te doen, maar reken wel op een dikke 2000 euro, en er zijn niet veel bedrijven die het kunnen/willen is gewoon enorm veel werk. ik spreek uit ervaring kheb op mijn werk ookal bij verschillende auto's achteraf airco gemoteerd en je bent er gewoon minstens 2 tot 3 dagen aan bezig voordat ie weer helemaal in elkaar zit. bij sommige auto''s moet gewoon heel het dashboard eruit om de verdamper te monteren. ligt er beetje aan wat je zelf wilt uitgeven, in sommige gevallen is het gewoon net zoals erik zegt voordeliger om je eigen auto verkopen en er 1 terug te kopen die wel airco heeft
16vŽtjes zijn toch niet met airco uitgerust?
Zou het niet kunnen om de airco uit een clio baccara te halen en die in een clio te zetten?
Zou het niet kunnen om de airco uit een clio baccara te halen en die in een clio te zetten?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Clio II 16v wel
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Een paar? gaat toch snel over de 10% richting de 20.
Vooral de ouwe laguna 1.6-16v van Pa vroegah, daar moest je echt rijden op toeren om een beetje vooruit te komen.
Als dan de airco opeens aansprong was het net of iemand zachtjes aan het remmen was.
Vooral de ouwe laguna 1.6-16v van Pa vroegah, daar moest je echt rijden op toeren om een beetje vooruit te komen.
Als dan de airco opeens aansprong was het net of iemand zachtjes aan het remmen was.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als ik eerlijk ben, echt veel merken doe ik het niet in de Coupé.
Je merkt een verschil bovenin dat ie iets minder trekt. maar echt veel merken doe je het niet.
ligt ook niet echt een denderend zware airco in de Clio en Megane,
Je merkt een verschil bovenin dat ie iets minder trekt. maar echt veel merken doe je het niet.
ligt ook niet echt een denderend zware airco in de Clio en Megane,
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik heb m constant draaien ja, bij de Clio was ik nog alert om dat ding vaak uit en aan te zetten. maar veel merken deed je niet.
maar die airco van de lagere modellenklasse van Renault blijven ondermaats presteren
maar die airco van de lagere modellenklasse van Renault blijven ondermaats presteren
bij van die kleine japanse autotjes zit er bij de meeste zelfs een volgas schakelaar op de airco, als je dan plank gas trapt schakelt de airco uit zodat je bijvoorbeeld bij je suzuki alto over de gehele 15 pk kan beschikken en er niet al 5 kwijt ben aan de airco pomp
Airco was leverbaar op de 16v... Maar of dat in combinatie met stuurbekrachtiging kon weet ik niet zeker...
Compleet systeem met compressor, leidingen, isolatie, kachelunit met aangepaste bediening, elektronica, relais, aanpassing kabelboom, condensorunit voor de radiateur is toch wel meer als 2.000,- bij elkaar. Dit als je uberhaupt nog alles kunt bestellen. Er zijn wel firma's die (missende) (custom) delen kunnen fabriceren zoals leidingen en condensor-radiators.
Ook heb je een aangepaste ECU nodig met een schakeling die het stationair toerental verhoogt als je met stationair draaiende motor de aircocompressor (en daarmee het systeem) inschakelt.
De elektronica heb je nodig voor de beveiliging van het systeem. Bij een lekkage geeft een drukschakelaar het systeem niet vrij om in te schakelen. Voor de rest heeft een airco systeem niets om handen.
Compleet systeem met compressor, leidingen, isolatie, kachelunit met aangepaste bediening, elektronica, relais, aanpassing kabelboom, condensorunit voor de radiateur is toch wel meer als 2.000,- bij elkaar. Dit als je uberhaupt nog alles kunt bestellen. Er zijn wel firma's die (missende) (custom) delen kunnen fabriceren zoals leidingen en condensor-radiators.
Ook heb je een aangepaste ECU nodig met een schakeling die het stationair toerental verhoogt als je met stationair draaiende motor de aircocompressor (en daarmee het systeem) inschakelt.
De elektronica heb je nodig voor de beveiliging van het systeem. Bij een lekkage geeft een drukschakelaar het systeem niet vrij om in te schakelen. Voor de rest heeft een airco systeem niets om handen.
Opgenomen vermogen hebben we op de laatste dynodag nog even gemeten bij een aantal auto's. Zo rond de 2kW of net geen 3pk. Dus zeker geen 10% Erik...
Al klopt het dat Renault niet bepaalt de meest krachtige (koelvermogen in BTU) Behr en Valeo systemen monteert.
Airco installaties die meer als 20pk vragen zijn dus best mogelijk. Vooral toplimousines die ook in het midden oosten verkocht worden. (Maybach heeft een state-of-the-art unit met een zeer hoog koelvermogen.)
Bij sommige auto's schakelt de aircocompressor tijdelijk uit bij een volgassignaal van de gaskleppositie sensor. Hierbij loopt de aan/ uitschakeling van de A/C compressor dus ook over de ECU. (O.a. Lancia/ Alfa/ Fiat met 2.0 turbo motor.) Of dat bij Japanse autotjes ook het geval is valt te betwijfelen want niet nodig. Hoevaak rijdt een gemiddelde klant met een stadsauto nu vol gas?

Airco installaties die meer als 20pk vragen zijn dus best mogelijk. Vooral toplimousines die ook in het midden oosten verkocht worden. (Maybach heeft een state-of-the-art unit met een zeer hoog koelvermogen.)
Bij sommige auto's schakelt de aircocompressor tijdelijk uit bij een volgassignaal van de gaskleppositie sensor. Hierbij loopt de aan/ uitschakeling van de A/C compressor dus ook over de ECU. (O.a. Lancia/ Alfa/ Fiat met 2.0 turbo motor.) Of dat bij Japanse autotjes ook het geval is valt te betwijfelen want niet nodig. Hoevaak rijdt een gemiddelde klant met een stadsauto nu vol gas?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat zei ik nietspeedline schreef: Dus zeker geen 10% Erik...![]()

bij achteraf montage van een airco systeem bestel je natuurlijk niet alles los, wij halen onze spullen via aircontrol of hella. prijs ligt meestal tussen 2000 en 2500 euro voor een simpele airo. prijven van een set met digitale bediening liggen een heel stuk hoger. en de montage is ook nog een veel en veel meer werk. dit zijn gewoon complete sets met alles erbij, beugel voor de compressor, compressor zelf, slangen, condensor, filter/droger, drukschakelaar, verdamper en alle elektronica. het volgas uitschakelen heb je idd niet nodig bij stads verkeer, maar bij inhalen op snelweg bijvoorbeeld is het wel prettig.
ecu aanpassen heb ik nog nooit gezien bij het achteraf inbouwen van een airco. auto die van fabriek af gelevert is met airco zal mischien een andere ecu hebben dan 1 die zonder gelevert word.
ecu aanpassen heb ik nog nooit gezien bij het achteraf inbouwen van een airco. auto die van fabriek af gelevert is met airco zal mischien een andere ecu hebben dan 1 die zonder gelevert word.
Een airco moet zijn hitte kwijt...kan dat ding niet als intercooler functioneren???
Wat lul jij nou weer vaag vent 
Dat je eerst een vermogensvretende compressor eraan hangt om daarna dik veel verliezen te maken om de inlaatlucht iets kouder te krijgen voor misschien een greintje aan pk's meer die je al 3dubbel hebt verloren met opwekken?

Dat je eerst een vermogensvretende compressor eraan hangt om daarna dik veel verliezen te maken om de inlaatlucht iets kouder te krijgen voor misschien een greintje aan pk's meer die je al 3dubbel hebt verloren met opwekken?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:

MarcoG schreef:Een airco moet zijn hitte kwijt...kan dat ding niet als intercooler functioneren???
Euh een tussenkoeler in de vorm van een aircounit zonder drukvulling is inderdaad geen goed idee. In combinatie met drukvulling gaat het prima en is het zelfs een excellente keus. Echter alleen als je niet anders kunt vanwege plaatsgebrek en de kostprijs geen struikelblok is.Steven schreef:Wat lul jij nou weer vaag vent
JanSpeed gebruikte voor enkele van haar turbokits voor Jaguars een ( airco installatie (in de vorm van een extra aircoverdamper) als tussenkoeler. Een prima en zeer compacte oplossing met een hoog rendement/ hoog koelvermogen.
Dus 'been there-done that' in de automotive...
Laatst gewijzigd door speedline op zo 29 mei 2005 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
2500 kwijt < - > paar weekjes zweten in de zomer..
keuze snel gemaakt toch?
keuze snel gemaakt toch?

-
- Contacteer:
Voor de liefhebbers: Leer en airco voor 800 euro!!!
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/s ... 3D%26pv%3D
[img]http://fotos.marktplaats.nl/fotos/autos ... /37540.jpg[/img]
Ik denk dus drukvulling ja. IPV intercooler, die verdamper.speedline schreef:MarcoG schreef:Een airco moet zijn hitte kwijt...kan dat ding niet als intercooler functioneren???Euh een tussenkoeler in de vorm van een aircounit zonder drukvulling is inderdaad geen goed idee. In combinatie met drukvulling gaat het prima en is het zelfs een excellente keus. Echter alleen als je niet anders kunt vanwege plaatsgebrek en de kostprijs geen struikelblok is.Steven schreef:Wat lul jij nou weer vaag vent
JanSpeed gebruikte voor enkele van haar turbokits voor Jaguars een ( airco installatie (in de vorm van een extra aircoverdamper) als tussenkoeler. Een prima en zeer compacte oplossing met een hoog rendement/ hoog koelvermogen.
Of dat ik een verdamper als IC kan gebruiken op een turbo. Liggen bergen autoŽs op de sloop...heb al beetje liggen spelen op de sloop hiero met wat spul, maar er is weinig plek in die clio.
Donleben schreef:Voor de liefhebbers: Leer en airco voor 800 euro!!!
das gewoon kwestie van 16v blok + handbak derin hangen en je bent vertrokken, clio met airco voor zacht prijsje
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik heb hier nog origineel clio arico spul liggen. Alleen net niet alle onderdelen meer. bij intresse hoor ik het wel.MarcoG schreef:Ik denk dus drukvulling ja. IPV intercooler, die verdamper.
Of dat ik een verdamper als IC kan gebruiken op een turbo. Liggen bergen autoŽs op de sloop...heb al beetje liggen spelen op de sloop hiero met wat spul, maar er is weinig plek in die clio.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
MarcoG schreef:Ik denk dus drukvulling ja. IPV intercooler, die verdamper.speedline schreef:MarcoG schreef:Een airco moet zijn hitte kwijt...kan dat ding niet als intercooler functioneren???Euh een tussenkoeler in de vorm van een aircounit zonder drukvulling is inderdaad geen goed idee. In combinatie met drukvulling gaat het prima en is het zelfs een excellente keus. Echter alleen als je niet anders kunt vanwege plaatsgebrek en de kostprijs geen struikelblok is.Steven schreef:Wat lul jij nou weer vaag vent
Ik moet eens kijken of het mogelijk is de koude van de LPG verdamper te kunnen gebruiken.
Als ik in plaats van koelvloeistof de toevoer van de lucht op de verdamper zet

Da's gratis winst