Turbo rookt

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Grey_Wölf
Berichten: 11
Lid geworden op: do 26 mei 2005 18:16
Locatie: Kapellen (Antwerpen)
Contacteer:

hoi hoi, zoals er bij m'n inleiding van wie is wie als staat ben ik dus aant zoeken achter een GTT'ke, ik heb er een gevonden maar deze geeft soms licht blauwachtoge rook uit de uitlaat. wss van de turbo. nu heb ik in voorgaande topics gelezen dat dit hed doodskaartje van de turbo is en hij dus niet lang meer houdt :s

vraagje dus... de persoon zegt dat't niet zo duur is een turbo laten maken...


heeft iemand hier een idee van?

greetz
don't drive fast! fly low...

Drive the spirit, trough the engine!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

turbo zelf repareren is niet eigenlijk niet te doen, dus je zit gelijk vast aan een revisie bedrijf, en dan ligt de prijs er gewoon aan wat er met de turbo aan de hand is. als ie dan toch kapot is kan je mischien gelijk een dikke turbo opzetten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

700-2500 voor een nieuwe turbo
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kul, kan ook voor veel minder dan 700 :p

Verder slaat die 2500 weer nergens op Erik, je kan wel zo'n turbo kopen, maar je hebt er toch geen fuck aan.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

weet ik, maar de sky is the limit bij die dingen.

en je zit toch al gauw op een eurotje of 700 :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah 2500 neerleggen voor alleen de turbo en voor geen meter vooruit komen (Y)
Jah tussen de 4500 en de 5500 lijkt het net offie ff hard gaat :p

En het kan echt wel voor minder dan 700.
Grey_Wölf
Berichten: 11
Lid geworden op: do 26 mei 2005 18:16
Locatie: Kapellen (Antwerpen)
Contacteer:

en kan ik dan best een nieuwe aankopen en steken? of niet :s

hij draait goe, heeft nog voldoende kracht maar blauwe rook :s...

thx alvast voor de hulp!
don't drive fast! fly low...

Drive the spirit, trough the engine!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dan zou je een tweedehandsje pakken, of je weet iets wat ik nóg niet weet :p

maar kijk maar in Engeland wat die malloten voor turbo's op de 5-jes schroeven
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

voor origenele turbo ben je meestal een dikke 500 euri kwijt, verder is het net als met alle tunings delen, je kan het zo gek maken als je zelf wil
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Grey_Wölf schreef:en kan ik dan best een nieuwe aankopen en steken? of niet :s

hij draait goe, heeft nog voldoende kracht maar blauwe rook :s...

thx alvast voor de hulp!
Zoals je zelf al zie, blauwe rook betekent het einde van de turbo, dus kan nog wel even mee, maar dat ding moet je geheid gaan vervangen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

499 euro bij turbo's hoet in Baarn inclusief belasting toegevoegde waarde

eerst maar eens controleren of de turbo veel olie in de drukslangen blaast, maak de interkoeler los en zet deze op zijn kop, loopt er een halve liter olie uit is het turbolager versleten.

abel in groningen kan dit lager soms repareren. ( is clublid)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

is dat een nieuwe of een ruil?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Grey_Wölf
Berichten: 11
Lid geworden op: do 26 mei 2005 18:16
Locatie: Kapellen (Antwerpen)
Contacteer:

en tijdsduur voor het maken + prijs?

volgens de gast die de auto verkoopt zou de druk op 1.5 bar staan, :s is dit niet wat veel? :d

thx btw :p
don't drive fast! fly low...

Drive the spirit, trough the engine!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

1,5 bar is beswel onmogelijk op een standaard GT.
Maja tis vaak reken je rijk met dit soort dingen.

Hij zal de turbonaald wel horizontaal hebben (~1.2 bar) en dik vermogen claimen.
Helaas gaat dat niet zo hard bij GT's
Tis echter wel een goeie reden voor de turbo om te gaan beginnen met roken.

Klinkt niet erg betrouwbaar zo...
Grey_Wölf
Berichten: 11
Lid geworden op: do 26 mei 2005 18:16
Locatie: Kapellen (Antwerpen)
Contacteer:

http://www.kapaza.be/detail/951148/Rena ... 87_14.html
dit is de pagina van die verkoper... kent iemand het probleem of de wagen?

greetz
don't drive fast! fly low...

Drive the spirit, trough the engine!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef: Klinkt niet erg betrouwbaar zo...
Dat idee heb ik ook, zeker als men al claimt dat je een turbo snel en goedkoop kunt repareren
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

De intercooler is standaard en niet gestrapt, dus onmogelijk dat ie 1,5 bar haalt
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

hij bedoelt 1,5 bar met de buitenlucht erbij dus eigenlijk 0,5 :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

ik zie ook geen modificaties die duiden op tuning, dit kan een pluspunt zijn, lekker origineel.

ga ervan uit dat een turbo ongeveer 200.000 km mee gaat, dus vraag even de km stand.

reken ook op toch flink wat onderhoudskosten wil je er een beetje netjes en betrouwbaar mee rijden, reserveer hiervoor 1000 euro extra.
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ook mooie foto's zo... :~
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Ziet er bagger uit, en de prijs is te hoog, 100 euro voor een motorkap, kofferklep en een deur??? misschien in china ja
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Grey_Wölf schreef:hoi hoi, zoals er bij m'n inleiding van wie is wie als staat ben ik dus aant zoeken achter een GTT'ke, ik heb er een gevonden maar deze geeft soms licht blauwachtoge rook uit de uitlaat. wss van de turbo. nu heb ik in voorgaande topics gelezen dat dit hed doodskaartje van de turbo is en hij dus niet lang meer houdt :s

vraagje dus... de persoon zegt dat't niet zo duur is een turbo laten maken...


heeft iemand hier een idee van?

greetz
kijk eerst ff of het olie peil wel goed is misschien staaat deze wel veel te hoog krijg je ook blauwe rook uit je uitlaat!!!!!!!!!!!!!!!!!! want als jij zegt dat hij goed draait(40km rijden in z`n vier zetten en vol gas gevenen bij 2000toeren komt je turbo goed in) is je turbo nog niet stuk en bespaard je een hoop kosten
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

Grey_Wölf Posted: Thu May 26, 2005 7:18 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.kapaza.be/detail/951148/Rena ... 87_14.html
dit is de pagina van die verkoper... kent iemand het probleem of de wagen?


-->
ik heb zelf met de wagen gereden en moet zeggen dat ie perfect rijd. Culas heeft binnen geweest om te flowen en bewerken. turbodruk staat op 1.5bar, het enige wat em zegt dat er iet aan de turbo scheelt, maar kan absoluut niet veel zijn want hij is nog maar 1 jaar geleje vernieuwd!!
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

ja kan wel zo zijn dat ie een jaar geleden is vervange
maar dat je dan met 1,5 bar gaat rijde slijt je turbo wel heel erg snel van.
en ligt er ook maar net aan HOE er mee is omgegaan..
is maa net geluk hebben
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

is ook 360° gelagerd, of hoe zegt men dat?
Grey_Wölf
Berichten: 11
Lid geworden op: do 26 mei 2005 18:16
Locatie: Kapellen (Antwerpen)
Contacteer:

@ leo, is de wagen voor de rest goed? en dus het motor compartiment is ook goed? greetz
don't drive fast! fly low...

Drive the spirit, trough the engine!
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

jawel hoor, ik ging hem normaal kopen, maar was ietske te laat...
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

Grey_Wölf:

ik heb in de tijd geïnformeerd voor 2 deuren, een koffer en een motorkap en dat ging mij 25euro kosten bij de sloop hier in Brugge, dus...
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Blauwe rook is niet altijd je turbo. Bij mij lagen bijvoorbeeld de axiaallagers van de krukas onderin de carter. Vooral rook bij het koppelen (aangezien je dan de krukas enkele centimeters opzij duwt) :D .
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Jah 2500 neerleggen voor alleen de turbo en voor geen meter vooruit komen (Y)
Jah tussen de 4500 en de 5500 lijkt het net offie ff hard gaat :p

En het kan echt wel voor minder dan 700.
editeditedit
een hybride T2 bij JL tuning 585 ex :D
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 18 jul 2005 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ach rijk worden we toch nooit en een standaard zal dus wat goedkoper zijn toch?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
KennyGTT
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:08
Locatie: Belgium

Is ook eindelek on-line : http://www.turboservicebelgium.com
Plaats reactie