hoi hoi, zoals er bij m'n inleiding van wie is wie als staat ben ik dus aant zoeken achter een GTT'ke, ik heb er een gevonden maar deze geeft soms licht blauwachtoge rook uit de uitlaat. wss van de turbo. nu heb ik in voorgaande topics gelezen dat dit hed doodskaartje van de turbo is en hij dus niet lang meer houdt
vraagje dus... de persoon zegt dat't niet zo duur is een turbo laten maken...
turbo zelf repareren is niet eigenlijk niet te doen, dus je zit gelijk vast aan een revisie bedrijf, en dan ligt de prijs er gewoon aan wat er met de turbo aan de hand is. als ie dan toch kapot is kan je mischien gelijk een dikke turbo opzetten
499 euro bij turbo's hoet in Baarn inclusief belasting toegevoegde waarde
eerst maar eens controleren of de turbo veel olie in de drukslangen blaast, maak de interkoeler los en zet deze op zijn kop, loopt er een halve liter olie uit is het turbolager versleten.
abel in groningen kan dit lager soms repareren. ( is clublid)
1,5 bar is beswel onmogelijk op een standaard GT.
Maja tis vaak reken je rijk met dit soort dingen.
Hij zal de turbonaald wel horizontaal hebben (~1.2 bar) en dik vermogen claimen.
Helaas gaat dat niet zo hard bij GT's
Tis echter wel een goeie reden voor de turbo om te gaan beginnen met roken.
Grey_Wölf schreef:hoi hoi, zoals er bij m'n inleiding van wie is wie als staat ben ik dus aant zoeken achter een GTT'ke, ik heb er een gevonden maar deze geeft soms licht blauwachtoge rook uit de uitlaat. wss van de turbo. nu heb ik in voorgaande topics gelezen dat dit hed doodskaartje van de turbo is en hij dus niet lang meer houdt
vraagje dus... de persoon zegt dat't niet zo duur is een turbo laten maken...
heeft iemand hier een idee van?
greetz
kijk eerst ff of het olie peil wel goed is misschien staaat deze wel veel te hoog krijg je ook blauwe rook uit je uitlaat!!!!!!!!!!!!!!!!!! want als jij zegt dat hij goed draait(40km rijden in z`n vier zetten en vol gas gevenen bij 2000toeren komt je turbo goed in) is je turbo nog niet stuk en bespaard je een hoop kosten
-->
ik heb zelf met de wagen gereden en moet zeggen dat ie perfect rijd. Culas heeft binnen geweest om te flowen en bewerken. turbodruk staat op 1.5bar, het enige wat em zegt dat er iet aan de turbo scheelt, maar kan absoluut niet veel zijn want hij is nog maar 1 jaar geleje vernieuwd!!
ja kan wel zo zijn dat ie een jaar geleden is vervange
maar dat je dan met 1,5 bar gaat rijde slijt je turbo wel heel erg snel van.
en ligt er ook maar net aan HOE er mee is omgegaan..
is maa net geluk hebben
Blauwe rook is niet altijd je turbo. Bij mij lagen bijvoorbeeld de axiaallagers van de krukas onderin de carter. Vooral rook bij het koppelen (aangezien je dan de krukas enkele centimeters opzij duwt) .
Steven schreef:Jah 2500 neerleggen voor alleen de turbo en voor geen meter vooruit komen
Jah tussen de 4500 en de 5500 lijkt het net offie ff hard gaat
En het kan echt wel voor minder dan 700.
editeditedit
een hybride T2 bij JL tuning 585 ex
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 18 jul 2005 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.