[R19 16v] Project TMC

Vertel hier alles over je project.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Het project is eigenlijk al een jaar bezig,

Renault 19 16v Phase 1
Williams Blue

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20093.jpg[/img]

maar laat ik toch maar een topic openen want het blijft door gaan!

Auto heb ik gekocht met 119.000km op de teller,
3000km later lag de koppakking er tussen uit.

Toen het blok uit elkaar lag bleken er diversen dingen niet in orde te zijn,
O.A.:

Ontbreken van klopsensor
Radiateur in slechte staat
Verkeerde type bougies gemonteerd
Achteruitrij sensor stuk
Grijze olie in de bak
Stekkers en bedrading blood
Overal koelwater over de motor

Alles gerepareerd zoals op de foto's te zien is,
in de winter een stoeprandje mee gepakt,
Subframe beschadigd,Stuurkogels en fusekogels en wiellager stuk,
Ander subframe gekocht bleek niet te passen, Nog een andere gehaald die wel paste gelukkig. maar toen bleek de koppeling ook aan vervanging toe. Dus bak eraf iedeale kans om alles schoon te maken.

Onder tussen omdat alles niet heel snel verloopt audio in de auto,
Pioneer Head, pioneer DSP en JBL Speakers!

Voor fotos zie:

http://www.minddrive.nl/r1916v/index.php
200 foto's, 13 pagina's

Elke week komt er wat bij!
En zal vast wel wat vergeten zijn,
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Vette bak!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Marcel B. schreef:Vette bak!
Tnhx :D

Maar ben nog lang niet klaar, Hij staat nu al 3 maand zonder motor!
Weet iemand hoe je een startonderbreker makkelijk weer kan verwijderen?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Mooi ding inderdaad!! Aan het kenteken te zijn volgens mij één van de eerste 16V's?! :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

pak een kniptang........................ :D :D
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Chris schreef:Mooi ding inderdaad!! Aan het kenteken te zijn volgens mij één van de eerste 16V's?! :worship:
4 Januari 1991
pak een kniptang........................
Hmm ja en wat moet aan elkaar?


Even een greep uit de foto's voor de mensen die niet alles bij langs willen!

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20193.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20262.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20270.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20312.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20335.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik vind m (persoonlijk natuurlijk;) ) mooier zonder de booskijkers...

Verder mooi bakkie!! (Y)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

MartijnG schreef:Ik vind m (persoonlijk natuurlijk;) ) mooier zonder de booskijkers...

Verder mooi bakkie!! (Y)

Ze zijn er op dit moment ook weer af en heb ze weggedaan,
Leek even leuk maar vind het uit eindelijk maar nix
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

chris chris chrisje..
is ie nog nog steeds niet af??? :wink:
maar ziet er wel vet uit.. en word vast wel beter :D
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

da_stiech schreef:chris chris chrisje..
is ie nog nog steeds niet af??? :wink:
maar ziet er wel vet uit.. en word vast wel beter :D

Nee hij is nooit af!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ziet er netjes uit man!
die velgen staan echt goed! (Y)
zoiets moet (ooit) ook onder mijn 19 komen!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

waarom zit er rechts een groter gat tussen de koplampen dan links?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Omdat het een renault is :p
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:waarom zit er rechts een groter gat tussen de koplampen dan links?
de koplampen staan nooit hetzelfde :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Erik Olijnsma schreef:waarom zit er rechts een groter gat tussen de koplampen dan links?
Omdat er geen motor inzit, vandaar de terreinwagen hoogte!
Dus heb ik de motorkap er maar weer vlug opgelegd.


Zo staat ie normaal qua hoogte:
[img]http://www.minddrive.nl/R19%2016V_1.jpg[/img]
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

ziet er sw33t uit, was het niet lastig om met het blok bezig te zijn terwijl die nog voorin lag ??
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Martijn. schreef:ziet er sw33t uit, was het niet lastig om met het blok bezig te zijn terwijl die nog voorin lag ??
Nee hoezo? :beer:
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

TMC16v schreef:
Martijn. schreef:ziet er sw33t uit, was het niet lastig om met het blok bezig te zijn terwijl die nog voorin lag ??
Nee hoezo? :beer:
Als je broer het laat doen niet nee :p :p :lol: :lol:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Rob 16v schreef:
TMC16v schreef:
Martijn. schreef:ziet er sw33t uit, was het niet lastig om met het blok bezig te zijn terwijl die nog voorin lag ??
Nee hoezo? :beer:
Als je broer het laat doen niet nee :p :p :lol: :lol:
:worship: Motor is zijn afdeling :worship: :smoke:

Waarom werkt ie anders bij reno? :beer:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Van het stil staan 3 maand was ie toch wel behoorlijk smerig geworden, En aangezien volgende week de motor er weer in gaat + afgebouwd wordt.

heb ik hem maar eens schoom gemaakt zodat ie weer gezien mag worden:

Front met spongebob als bijrijder
Mooi strak kontje met RVS demper,Alleen die grijze strip :(
Nog een x
De zijkant maar weer,
Rem klauwen, Vond alleen geel nix, en alleen zwart ook niet! Dus maar geel zwart gemaakt
De voorkant, Hij staat nu best wel hoog, Maar als motor er weer in staat zakt ie leuk eind naar beneden
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

goed dat je de foto's linkt ipv post met oog op de modemgebruikers (Y) Wat een formaat zeg ;)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

~Haas~ schreef:goed dat je de foto's linkt ipv post met oog op de modemgebruikers (Y) Wat een formaat zeg ;)
Jah ach dan blijft de kwaliteit nog een beetje okay :foto:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20354.jpg[/img]

Luchtfilter probleem heb ik bijna opgelost,
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18432

Maar nu waar zit de orginele koude luchtaansluiting bij een phase 1?

En waar vind ik het relais wat verantwoordlijk is voor de achterruit verwarming?
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

vraagje, is het een beetje tedoen om van je fase 1 dachboard een fase 2 te maken, of komt dit niet uit met de luchtbanen voor de roosters?

de deur panelen moeten dan ook voor de raam bediening...
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

mike16v schreef:vraagje, is het een beetje tedoen om van je fase 1 dachboard een fase 2 te maken, of komt dit niet uit met de luchtbanen voor de roosters?

de deur panelen moeten dan ook voor de raam bediening...
Alles overzetten is het grootste werk niet,
Dashboard eruit en ph2 erin is prima te doen,
En kachel werkt ook gewoon weer!

Maar dan dan ook alles weer laten werken is een 2e :D



iemand een duidelijke foto van de koudelucht aansluiting bij een phase 1?
Of zit die bij het plastic wat om de radiateur hoort? Wat ik dus niet heb
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik vind een ph1 dash toch wel wat mooier.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

TMC16v schreef: iemand een duidelijke foto van de koudelucht aansluiting bij een phase 1?
Of zit die bij het plastic wat om de radiateur hoort? Wat ik dus niet heb
Als je voor de radiateur staat, zit er rechts in het plastic schot een gat, daarop moet je de slang aansluiten. Je zal dus eerst deze plastic behuizing moeten halen.


mike16v schreef:vraagje, is het een beetje tedoen om van je fase 1 dachboard een fase 2 te maken, of komt dit niet uit met de luchtbanen voor de roosters?

de deur panelen moeten dan ook voor de raam bediening...
Ph2 dash is een middag werk, zet er maar eens een Megane dash in :D
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Als je voor de radiateur staat, zit er rechts in het plastic schot een gat, daarop moet je de slang aansluiten. Je zal dus eerst deze plastic behuizing moeten halen.
Gewone 19 heeft een aansluiting onder de koplamp, Kan ik beter die zoeken lijkt me dan.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

ik heb wat tijden geklokt, Ik heb orgineel filter met koude aanvoer erop zitten:

80-120 in 3
7,80 seconden

80-120 in 5
21,22 seconden


heeft iemand verglijkings materiaal want volgens mij klopt er iets niet!
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12122

Daar heb je vergelijkingsmateriaal
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

in zijn 3 doe ik er gemiddeld 2 seconden langer over,
en in 5 ben ik even snel op 1 seconde na als een 1.4e

Hoe weet je als je ecu in noodloop draaid?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als je ECU in noodloop draait, zou hij rond de 1500 tpm stationair moeten lopen. Die tijden lijken mij alles behalve goed inderdaad voor 19 16V.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

robclio16V schreef:Als je ECU in noodloop draait, zou hij rond de 1500 tpm stationair moeten lopen. Die tijden lijken mij alles behalve goed inderdaad voor 19 16V.
Stationair rond de 1200 draaid ie, En kan hem niet lager krijgen.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan zou ik hem maar eens uit laten lezen, want 1200 tpm is teveel.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

robclio16V schreef:Dan zou ik hem maar eens uit laten lezen, want 1200 tpm is teveel.
Lijkt wel alsof koppel ontbreekt, optoeren komen doet ie in lage versnellingen wel.
Plaats reactie