Hoeveel verlies openfilter en welke alternatieven

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gesloten
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Heb 14 pagina's gezocht in dit forum maar kon geen concreet antwoord vinden.

Ik heb r19 16v ph1 1991

Ik rij met openfilter 57i kit boven de bak,
Ik weet dat het verlies van vermogen kan geven,

Maar hoeveel verlies levert het eigenlijk op?
kwam op internet rekensom tegen maar die leek me beetje simpel

De buitenlucht is 20 C, de lucht die het filter aanzuigt 40 C. Dan verlies je:
136 (standaard vermogen) x 0.06 (6%= 2x 10 C) = ruim 8 pk!!! (*)

Als ik aan mij auto verneem, dan mist hij echt wel meer dan 8pk!!
160km in 4 = topsnelheid en duurt ook wel behoorlijke tijd, Bij normaal rijden net onder streep van fan aanslaan.

Heb ik orgineel gemonteerd, Maar had geen slang van filterhuis naar bumper dus werd het ook niet veel beter van.
Wat is nou het ideale filter dat je toch beetje leuk geluid houd, maar dat met dit weer je auto geen fiat panda wordt. :)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Chris,

Mischien is het handig om al je vragen in 1 topic te stellen i.p.v losse topics met diversen problemen en vragen. Als je niet al een project topic had, zou ik er 1tje aanmaken, en dit soort dingen gewoon daar in posten (Y)

Wat betreft dat luchtfilter, ik zou toch nog eens goed de zoekfunctie gebruiken, er zijn echt zat topics over dit onderwerp. Maar de simpele conclusie is ten alle tijde dat een verkeerd geplaatst open filter (warme lucht) vermogensverlies zal opleveren, ondanks dat het geluid het tegendeel doet vermoeden. Dit wist je denk ik ook al voor je dit topic opende :wink:

Het alternatief is de originele filterbehuizing met vervangingsfilter, of een andere dichte constructie met verhoogde doorlaat, verbonden met een slang waar koude lucht door aangezogen word, ergens ver uit de buurt van de motor (bijvoorbeeld een twister o.i.d)

Hopelijk ben je hiermee voldoende geinformeerd.

Ik sluit dit topic.
Gesloten